Контрольна робота "Складносурядне речення" 9 клас

Додано: 21 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Укажіть складне речення:

варіанти відповідей

А. Стара похилена черемха заздро поглядала на молоду вишню.

Б. Шумить і хвилюється Київ, і сонце сміється з висот.

В. Сонце обливало землю рожевим світлом і ніжно цілувало її своїми іскорками.

Г. Шумить, хвилюється і гуде велике місто звуками, притаманними тільки йому

Запитання 2

Складносурядним із єднальним сполучником є речення :

варіанти відповідей

А. Нараз він засміявся, та зараз же погасив свою веселість (Ю. Шовкопляс).

Б. І давно у нашій хаті Встали тато, встали мати, Встав Іванко-молодець (М. Стельмах).

В. На заході втомлене червоне сонце ховається за море і цілує останнім поцілунком хвилі (Б. Грінченко)

Г. У траві біліють ромашки та синіють зозулині черевички.

Запитання 3

Складносурядним є речення

варіанти відповідей

А. Від Батьківщини - клич, і звага, і рання сила, й доля пізня.

 

Б. Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

В. Між землею і небом лунала якась могутня і воднораз на диво спокійна мелодія.

 

Г. Цілий божий день бродили дівчата по полях та луках, збирали сокирки, васильки, рожу, волошки, петрові батоги й на обніжках наривали пахучого чебрецю.

Запитання 4

Послідовність дій, явищ наявна в складносурядному реченні

варіанти відповідей

А. Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом

Б. І потечуть веселі ріки, а озера кругом гаями поростуть, веселим птаством оживуть

В. А літо йде полями і гаями, і вітер виє, і цвіте блакить

Г. Припинення діяльності завжди веде за собою кволість, а за кволістю приходить стареча неміч

Запитання 5

Сурядні сполучники поділяються на...

варіанти відповідей

А. Розділові, єднальні, допустові

Б. Протиставні, порівняльні

В. Протиставні, означальні, з'ясувальні

Г. Єднальні, протиставні, розділові

Запитання 6

Не треба ставити кому між частинами складного речення в в обох реченнях у рядку( розділові знаки опущено)

варіанти відповідей

А. Дощ пройш і Київ зеленіє. Все зраділо і день зрадів

Б. О котрій годині прибуде поїзд і хто його зустріне? Було затишно і пахло смолою

В. Все зраділо стрічаючи день і день зрадів розцвітаючи, ясний, теплий, погожий. Сиплеться сніг і сяє небо

Г. Все зраділо і день зрадів. Хай навколо вирує життя і утвердиться мир на землі

Запитання 7

Правильно розділові знаки поставлено у варіанті:

варіанти відповідей

А. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі, і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну

Б. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну

В. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі; і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну

Г. Сонячний день млосно дихав запашним теплом свіжої ріллі - і дзвінкоголосі жайворонки дружним хором славили весну

Запитання 8

Кому між частинами складного речення ставимо у реченні

варіанти відповідей

А. Було тихо і лише вітер шепотів

Б. Зесь спереду гукнув паровоз і почулася пісня 

В. Дмухнув вітер понад ставом і сліду не стало 

 

Г. Ще мить тому він був погноблений а тепер йому виділись безмежні перспективи

Запитання 9

У реченні не ставимо кому, бо....

варіанти відповідей

А. Це речення просте

Б. Це речення просте ускладнене

В. Обидві частини речення спонукальні

Г. Обидві частини речення питальні.

Запитання 10

У якому реченні сполучник "та" вживається як єднальний?

варіанти відповідей

А. Різьбярську школу тринадцятирічний Мікеланджело розпочав у майстерні відомого живописця Доменіко Гірландайо, та подальше його навчання проходило при дворі правителя Флоренції Лоренцо Медічі.

Б. Сонце світить та не гріє

В. Славилися на київських землях гончарі, та постійно вдосконалювалися такі найдавніші ремесла, як чоботарство, шевство, кравецтво.

Г. Погода до вечора зіпсувалася, та студенти-фотографи пішли до озера

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в рядку:

варіанти відповідей

А. Тіло його заніміло від лежання на голому дереві, але він не зважав на ту млость і з острахом протирав очі 

Б. Ще мить тому він був погноблений, а тепер йому виділись безмежні перспективи. 

В. Тіло його заніміло від лежання на голому дереві але він не зважав на ту млость і з острахом протирав очі 

Г. Чи то солов’ї щебетали, чи капали роси з туманів, чи трави співали квіткам?

Запитання 12

Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

А. Море велике, та вода не годиться

Б. Минулася буря – і сонце засіяло

В. Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї

Г. Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест