Контрольна робота. Словосполучення. Речення. Головні члени речення

Додано: 6 листопада 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 298 разів
20 запитань
Запитання 1

Правильно визначено головне слово в усіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

сучасне мистецтво, відвідавши бабусю, добре слово

цікава історія, запропонувати присісти, важко йти

далеко від дому, вдалий приклад, говорити тихо

перший учень, щиро привітати, повернутися пізно

Запитання 2

Лише словосполучення наведені в рядку

варіанти відповідей

жити чесно, моторошно від страху, бігаючи на стадіоні

шукай друга, повторюй правильно, минають дні

найбільш розумний, радісно на душі, велике діло

ділові папери, хліб і сіль, десять книжок

Запитання 3

Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)

варіанти відповідей

Що ж воно таке, отой берег дитинства (В. Скуратівський).

Слово, чому ти не тверда криця (Леся Українка).

Хто серця чистого добро злобою чорною поборе (М. Рильський).

Сміються, плачуть солов’ї і б’ють піснями в груди (Олександр Олесь).

Запитання 4

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Повіяло холодом

Іван хоче навчатися.

Петрик гнув кирпу.

Відповів кожен з нас.

Запитання 5

 Складений дієслівний присудок є в реченні

варіанти відповідей

У груші був тоненький голосочок (Л. Костенко).

Я буду крізь сльози сміятись (Леся Українка).

Я хочу вам про рідний край сказать (Олександр Олесь).

Тече вода в синє море, та не витікає (Т. Шевченко).

Запитання 6

Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ти пісня моя лебедина (Л. Костенко)

Мова це розум і руки, сутність народу (М. Луків)

Він рідний нашим городам і селам ( М. Рильський)

Сад великий, але старий, запущений (М. Івченко)

Запитання 7

 Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)

1) розповідне, просте, двоскладне,

    окличне;

2) питальне, просте, двоскладне,

    неокличне;

3) розповідне, складне, неокличне;

4) спонукальне, просте, односкладне,

    неокличне

А Як швидко літо проминуло (Олена Пчілка)

Б Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів (Т. Шевченко)

В Чи на дворі вже світає (І. Нечуй-Левицький)

Г Ой не шуми, луже, зелений байраче (Нар. творчість)

Д Чи є щось гарніше на світі за великодній світанок (М. Ткач)

варіанти відповідей

1-Б, 2-В, 3- Г, 4-А

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г

1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г

1-Г, 2-Д, 3-А, 4-Б

Запитання 8

Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом

1) вигук;

2) неозначена форма дієслова;

3) словосполучення;

4) іменник.

А Сусіди з батьком радили мені з дитинства бути хліборобом (А. Малишко)

Б Співати – не ціпом махати (Нар. творчість)

В Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі (В. Сосюра)

Г Те «ага» змусило нас замислитись (В. Кононенко)

Д Наша Федора то шиє, то поре (Нар. творчість)

варіанти відповідей

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-Д

1-Б, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

1-Г, 2-В, 3-Д, 4-А

Запитання 9

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його краси (За О.Гончарем)

Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

1, 2;

2, 3;

3, 4;   

1, 3.

Запитання 10

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Учитель це вихователь людини високого інтелекту, красивої й емоційно багатої особистості. (2) Тому він не може обійтися без книги, без цілого світу художніх образів. (3) Книга велика сила, це правда. (4) Слава тому вчителеві, який на все життя прищеплює юному серцю любов до художнього твору, до його правди, до його краси (за О. Гончарем).

 Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Правильно визначено головне слово в усіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

наперекір волі, швидко прочитаний, промінь сонця

березовий гай, зіграти внічию, кава з молоком

залюблений у світ, поворот ліворуч, літній відпочинок

лист від брата, освітлений шлях, перечитувати поезію

Запитання 12

Лише словосполучення наведені в рядку

варіанти відповідей

духовні витоки, цікаве кіно, привітати бабусю

стрибати через калюжі, вимогливий керівник, війна і мир

будемо слухати, десять книжок, вивчена мова

скошена трава, новий планшет, більш легкий

Запитання 13

 Питальними є всі речення, ОКРІМ (розділові знаки в кінці речень пропущені)

варіанти відповідей

Чим і коли завинили пращури (М. Самійленко).

Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти (В.Сосюра).

А де ж моя весела дівчина-дитина (Т. Шевченко).

Я хочу правді бути другом і ворогом одвічнім злу (В.Симоненко).

Запитання 14

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Лише боротись – значить жить.

Сотні птахів почали співати.

Друзі поїхали відпочивати.

Дід виявився не ликом шитий.

Запитання 15

 Складений іменний присудок є в реченні

варіанти відповідей

Матері забуть не в силі (П. Тичина).

Він буде мешкати у нас до від’їзду (Леся Українка).

Ми тільки почали розгадувати світ (Д. Павличко).

Запорожець в очах народу був героєм (М. Слабошпицький).

Запитання 16

Тире між підметом і присудком уживається в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

І новорічна ніч як казка (Є. Гуцало)

Творчість завжди мрійна і тривожна (В. Симоненко)

Життя без книги хата без вікна (Д. Павличко)

Мої слова не зброя, а ридання (Леся Українка)

Запитання 17

Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом (розділові знаки в кінці речень пропущено)

1) розповідне, просте, двоскладне,

    неокличне;

2) питальне, просте, двоскладне,

    неокличне;

3) розповідне, складне, неокличне;

4) спонукальне, просте, односкладне,

    окличне

А Летіть, птахи, не журіться, в Дунай-річку задивіться (П. Усенко)

Б Тече вода з-під явора яром на долину (Т. Шевченко)

В Один рибу ловить, а інший ґави стереже (Нар. творчість)

Г Чому ж ми не прийдемо в хату, не покличем людину з собою (Л. Забашта)

Д Палай повсякчас, радій світанню (М. Самійленко)

варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Б

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-Д

1-А, 2-Г, 3-В, 4-Б

Запитання 18

Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом

1) вигук;

2) неозначена форма дієслова;

3) займенник;

4) словосполучення.

А Вітальне «Доброго ранку!» первинно пов’язане з побажальною формою (С. Богдан).

Б Кожний має свій звичай (Нар. творчість).

В Там над водою купка людей лагодилася сідати в човен (М. Коцюбинський)

Г Наша дума, наша пісня не вмре, не загине (Т. Шевченко).

Д Вітати означає звертатися до кого-небудь під час зустрічі з привітом, виявляючи доброзичливість (С. Богдан).


варіанти відповідей

1-А, 2-Д, 3-Б, 4-В

1-Д, 2-В, 3-Б, 4-Г

1-Б, 2-Д, 3-Г, 4-В

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г

Запитання 19

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) А сонце невсипуще джерело усього живого. (3) Воно може зігріти своїм блискучим промінням усю землю, наповнити радощами всіх - від людини до малюсінької комашки. (4) Коли йдеш рідною землею. Аж душа в радощах співає (за А. Чайковським).

Тире між підметом і присудком пропущено в реченнях:

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 20

Прочитайте текст, виконайте завдання до нього (окремі розділові знаки пропущено)


(1) Небо моєї України синє, чисте, сонячне. (2) А сонце невсипуще джерело усього живого. (3) Воно може зігріти своїм блискучим промінням усю землю, наповнити радощами всіх - від людини до малюсінької комашки. (4) Коли йдеш рідною землею. Аж душа в радощах співає (за А. Чайковським).

 Складений дієслівний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест