Контрольна робота з теми "Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності" 9 клас

17 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

лексичні повтори

займенник

синоніми

вставні слова

Запитання 2

Тема тексту - це...

варіанти відповідей

А група слів, словосполучень та речень

Б оцінка предмета чи явища

В його зміст, те, про що в ньому розповідається

Г «відоме» і «нове»

Запитання 3

Правильно названо засоби міжфразового зв'язку в тексті в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А синоніми

Б займенники

В прислівники

Г омоніми

Запитання 4

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Шевченко – наш поет і перший історик. Шевченко перше всіх запитав наші німі могили, що вони таке, і одному тільки йому дали вони ясну відповідь, ясну, як Боже слово. Шевченко перше всіх додумався, чим наша старосвітчина славна і за що проклянуть її грядущі роди" (П. Куліш).

варіанти відповідей

паралельний

послідовний (ланцюжковий)

поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 5

Визначити вид міжфразового зв’язку в тексті:

"Саме інженери примусили вчених подумати, як втрутитися в найглибші тайники кристалів, перетворити графіт на алмаз. Інколи вони вкраплені в метеоритах, що прилітають з космосу на землю. Очевидно, створюють їх височенні температури, надвисокі тиснення удару при падінні на землю" (В. Собко).

варіанти відповідей

паралельний

 послідовний (ланцюжковий)

 поєднання паралельного й послідовного (ланцюжкового)

Запитання 6

Слова, найбільш значимі у змісті тексту ( абзацу), називаються

варіанти відповідей

 головними

самостійними

ключовими

тематичними

Запитання 7

Основна думка тексту - це...

варіанти відповідей

 те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує

 те, про що розповідається в тексті

висновок, що робить автор

це частина тексту, об'єднана однією мікротемою


Запитання 8

Оберіть із запропонованих назв тільки назви типів мовлення

варіанти відповідей

Розповідь

Розмовний

Публіцистичний

Роздум

Науковий

Опис

Запитання 9

Виберіть УСІ основні ознаки тексту

варіанти відповідей

 наявність теми й основної думки

 пов'язаність речень за змістом

наявність односкладних речень

відсутність абзаців

наявність складних безсполучникових речень

Запитання 10

Визначте тему та головну думку тексту


Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.

варіанти відповідей

Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини

Помідори. Помідори є отруйними

Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки

Запитання 11

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 12

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

 тип мовлення;

«відоме» та «нове»;

тему та головну думку тексту;

  стиль мовлення

Запитання 13

Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається

варіанти відповідей

в абзаці

 в темі

 в головній думці

 в заголовку

Запитання 14

Прочитайте текст

Я почвалав туди і раптом побачив, що кам’яна брила над кущами ожила і посунула понад ними, змінюючи свої обриси. Я зупинився, придивився пильніше і похолов - та це ж бурий ведмідь! Я прикипів до місця.

Засобом міжфразового зв’язку речень є

варіанти відповідей

синонім     

сполучник 

лексичний повтор         

займенник  

Запитання 15

Визначити тип мовлення поданого тексту.

 Темна соковита зелень серед жовтого - то були кущі смородини чи малини. Отже, десь поблизу вода... Я почвалав туди і раптом побачив, що кам’яна брила над кущами ожила і посунула понад ними, змінюючи свої обриси. Я зупинився, придивився пильніше і. похолов - та це ж бурий ведмідь! Я прикипів до місця. 


варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 16

Прочитайте текст

В Україні ремез найчастіше селиться на вербі. Дерева дають йому і притулок і будівельний матеріал. Будувати гніздо птах починає в другій половині квітня, а закінчує лише в травні. 

Засобом міжфразового зв’язку 1 і 2 речень є

варіанти відповідей

займенник

вставне слово

сполучник

лексичний повтор

Запитання 17

Прочитайте текст

(1) У давньогрецького лікаря Асклепія (Ескулапа) було дві доньки — Панацея та Гігія. (2) Вони мали дар зцілення, і допомагали батькові в лікуванні. (3) Самовпевнена Панацея вважала себе всесильною й хвалилася: «Я можу знайти єдині ліки, які позбавлять від усіх хвороб». (4) А скромна Гігія казала, що такого засобу не може бути. (5) Боги дали людині Розум, Волю, Пам'ять, щоб вона могла себе порятувати в непередбачуваних обставинах. (6) Так і пішли сестри різними шляхами. 

Засобом міжфразового зв’язку 1 і 2 речень є

варіанти відповідей

синоніми

лексичні повтори

спільнокореневі слова

займенник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест