Контрольна робота з теми "Загальна морфологія"

Додано: 22 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 101 раз
15 запитань
Запитання 1

Дієприкметниками є всі слова рядка

варіанти відповідей

працьовитий, працюючий, опрацьований

пом’якшений, зм’якшений, м’який


дрібненький, здрібнілий, подрібнений

в'ялений, зніяковілий, змужнілий

виконувана, в’ялий, упорядкований,


Запитання 2

Дієприкметник  виступає в ролі присудка в реченні (розділові зняки пропущено)

варіанти відповідей

Душа, переповнена щастям часто буває німа.

Омиті росами квітки розтулюють повіки.

З уявленням про красу тісно пов’язана гармонія.

 Затуманилась весняна ніч осяяна цвітом яблуні.

Внизу виднілися затоплені молочним туманом міжгір’я.


Запитання 3

Дієприкметниковий зворот НЕ ТРЕБА виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Коло святкового столу заставленого усяким свяченим стояла Олеся.

Припорошена порохом стерня умлівала від сонця.

Завжди зі смаком одягнена вона справляла враження вихованої панночки.

Усе спить поморене денною працею усе набирається сили.

Карпатські гори одягнені в смерекові ліси стоять у німій величі.

Запитання 4

Дієприкметниковий зворот НЕ ТРЕБА виділяти комами в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Над Максимом нахилилося почервоніле від гніву й туги лице Тугара Вовка.

Коні потомлені далекою дорогою і літньою спекою ступали ліниво.

Вона любила холодні осінні ночі наповнені місячним сяйвом.

Затуманене легкими й прозорими хмарками над містом пливло сонце.

Довго чув я полонений сном солов’їну пісню за моїм вікном.

Запитання 5

НЕ потребує редагування словосполучення

варіанти відповідей

діюче законодавство

головуючий на зборах

ходяча енциклопедія

бувші випускники

відстаючий учень

Запитання 6

Прочитайте текст

Усе спало. І вітерець заснув під кущем прилігши. Та ось запалала ранкова зірниця. Прокинувшись, жвавий вітерець пробіг вершечками дерев.

Майнув берегом ставка, збудивши очеретину. Загойдавшись, зашепотіла вона. А на ній спав метелик. Полетів метелик до троянди, сів на квітку. Прокинулась пурпурова красуня, поглядаючи навколо себе.

Зазначте кількість дієприслівників у ньому.

варіанти відповідей

3

4

5

6

7

Запитання 7

У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки при дієприслівникових зворотах

варіанти відповідей

Нагулявшись під землею, вода шукає шляхи на її поверхню

Дуби застигли, схиливши могутні голови в білих снігових шапках, завмерли в безнадії, чекаючи з жахом ворожого удару.

Хлюпотить у бухті мала хвиля, б'ючись у броньовані тіла кораблів.

 А я під буками, де сходяться дороги, простоту радісну узявши за закон, хатинку виліпив.

Пташині хори поволі затихають, утомившись.


Запитання 8

Неправильно побудоване речення із дієприслівниковим зворотом

варіанти відповідей

Відчинивши широко двері, діти почали голосно колядувати.

Відвідавши природознавчий музей, школярі жваво ділилися враженнями від побаченого.

Дивлячись цікавий кінофільм, несподівано сяйнула блискавка, ударив грім і розпочався дощ.

Посадивши біля школи липи, клени і каштани, семикласники повернулися до кабінету.


Причаївшись у малині, мене наздогнали бабині молитви.

Запитання 9

Граматично правильне закінчення речення Переглянувши фільм "Захар Беркут" ..... наведено в рядку

варіанти відповідей

актори вразили своєю грою.

нас зацікавила історія написання твору.

він нікого не залишив байдужим.

хочеться почути ваші враження.

ми для себе відкрили світ українського кіно.

Запитання 10

З дефісом треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

з діда/прадіда, по/синівськи, будь/ласка

день/у/день, мало/помалу, ледве/ледве

як/не/як, сам/на/сам, усього/на/всього

хтозна/куди, те/а/тет, по/дитячому

в/основному, ані/трохи, куди/небудь

Запитання 11

Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у трьох реченнях, ОКРІМ ( дві правильні відповіді)

варіанти відповідей

Що/б інших навчати, треба самому вміти.

За вікном світає, про/те спати чомусь не хочеться.

Як/би знав я чари, що спиняють хмари.

Про що/б не писав поет, він завжди пише про людину.

Як/би руки не працювали, а розум над ними пан.

Запитання 12

З дефісом треба писати всі частки в рядку

варіанти відповідей

зумів/таки, що/небудь, навряд/чи

будь/як, таки/так, тільки/но

хіба/що, хтозна/де, будь/коли

усе/таки, аби/як, так/от

тому/то, будь/коли, дай/но

Запитання 13

З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)

(1) Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком (2) одинокий на світі

(3) є добрі люди, (4) що дбають про тебе.

варіанти відповідей

прислівник, прикметник, дієслово, сполучник

прикметник, прислівник, дієслово, сполучник

прислівник, прикметник, дієслово, займенник

прикметник, прислівник, дієслово, займенник

прикметник, дієслово, прислівник, сполучник

Запитання 14

З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

Людська душа (1)здатна жити (2) тільки (3) тоді, коли торкається до

(4) іншої душі.

варіанти відповідей

дієприкметник, прислівник, частка, займенник

дієслово, частка, прислівник, займенник

дієслово, прислівник, частка, прикметник

дієприкметник, частка, прислівник, займенник

Запитання 15

З"ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні ( цифра позначає наступне слово) 

(1) Чи знаєте ви, (2) що український віночок - не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3) є (4) така чаклунська сила, (5)що біль знімає.

варіанти відповідей

частка, сполучник, дієслово, займенник, сполучник

сполучник, займенник, дієслово, займенник, сполучник

частка, сполучник, дієслово, займенник, займенник

сполучник, займенник, дієслово, прислівник, займенник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест