Контрольна робота за ІІ семестр (9 клас)

Додано: 7 травня
Предмет: Українська мова, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Складнопідрядним називають таке складне речення, у якому:

варіанти відповідей

частини рівноправні за змістом і поєднані сурядним сполучником

частини нерівноправні за змістом і поєднані підрядним сполучником або сполучним словом

частини нерівноправні за змістом і поєднані сурядним сполучником

Запитання 2

Укажіть складнопідрядне речення:

варіанти відповідей

Схід уже червонів, але навколо ще стояла пітьма.

Колос, викупаний сонцем, уклоняється ниві.

У парку є одна стежина, де ходила ти.

Запитання 3

Укажіть  речення, у якому частини поєднані за допомогою  сполучного слова:

варіанти відповідей

У кожної людини є своя небесна свічечка, що освітлює її життєвий шлях. 

Я йшов полем і побачив, що на великому лузі зібралося багато лелек. 

Сонце пекло так, що й уночі степ пашів.

Запитання 4

У безсполучниковому складному реченні Сон ніжний землю обійма за плечі я чую неньки колискову (Г. Радька) між його частинами вживається:

варіанти відповідей

Кома

Двокрапка

Тире

Запитання 5

Правильну схему речення Ми цінуємо барвінок за його «лі­карську допомогу» з нього виготовляють ліки від дуже важ­ких хвороб (розділові знаки вилучено) зазначено:

варіанти відповідей

[ ], [ ]. одночасність

[ ]: [причина]

[ ]: [висновок]

Запитання 6

Знайдіть речення, у якому необхідно поставити тире.

варіанти відповідей

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тира­нів (Леся Українка).

На квартирі було затишно топилася піч горіла лампа на підлозі лежала ціла купа свіжої соломи (І. Багмут).

І диво дивне сталося з ним совість заговорила! (А. Іщук).

Запитання 7

Яке з поданих речень – складне з різними видами зв'язку?

варіанти відповідей

Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).

Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).

Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забри­нить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).

Запитання 8

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях.

варіанти відповідей

Квартири Чубинських гості добре не знають, бо вони не­давно переїхали сюди, а коли побачать замкнені віконниці, то подумають, що дім порожній.

Тепер поле все ширше розкривало свої рамена, все далі розстеляло свою одежу, і коли хлопець зійшов на горбок, перед ним встали в повній красі всі ниви, зелена пляма низької луки, далека смужка лісу.

У вікна било полудневе проміння і видно було, як цілим морем пливли кудись ще зелені ниви, дев'ятсот десятин панського поля, що спускалося часом у балку, а потім зді­ймалося знову, як хвиля.

Запитання 9

Укажіть речення, які відповідають схемі [], [], () (сполучники у схемі не вказані).

варіанти відповідей

Час ішов непомітно, вже зовсім задніло, заграли сонячні мечі за лісом, небо стало вищим, а рибалка укоськував рибину (Ю. Збанацький).

Сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря ста­ло таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом (Г. Тютюнник).

Довго ще говорили обоє, обмірковуючи прочитане, знову вони замовкали з приводу якоїсь думки, що випадково надходила одному чи другому до голови (І. Сенченко).

Запитання 10

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

Це частина загальної теми

Це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

Це те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

Запитання 11

Олесь не повірив своїм очам: по городі спокійнісінько походжав здоровенний вепр. Він визбирував картоплю, що залишилася після копання. Величезний, вуха – ніби лопухи, ікла, як дві шаблі, з рила стирчать, щетина – наче дріт. Вепр пирхнув, прочистив забиті землею ніздрі і рушив у напрямку лісу. (За Б.Комаром.)

варіанти відповідей

розповідь і опис

розповідь, опис та оцінка предмета

розповідь, опис і роздум

Запитання 12

…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"

варіанти відповідей

Паралельний

Ланцюговий

Неоднорідний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест