Контрольна робота за темою: "Українські землі наприкінці XVIII - першій половині XIX ст."

Додано: 28 січня
Предмет: Історія України, 9 клас
24 запитання
Запитання 1

Наприкінці ХVІІІ — на початку ХІХ ст. на Півдні України домінувало землеволодіння

варіанти відповідей

козацьке

іноземних колоністів

селянське

поміщицьке

Запитання 2

Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки

варіанти відповідей

промислового перевороту

форсованої індустріалізації

буржуазної революції

технічної реконструкції

Запитання 3

Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині

варіанти відповідей

польського визвольного руху

антикріпосницького руху

українського національного руху

російського суспільного руху

Запитання 4

Укажіть історико-географічний регіон, значна територія якого була охоплена повстанням під проводом У. Кармалюка

варіанти відповідей

Волинь

Слобожанщина

Поділля

Галичина

Запитання 5

Зазначте ознаки кризи у сільському господарстві Наддніпрянської України у першій половині ХІХ ст.

варіанти відповідей

Посилення кріпосницького гніту

Зменшення плати кріпакам за їхню роботу

Низька товарність господарства

Зростання кількості безземельних селян

Падіння цін на сільськогосподарську продукцію у зв’язку з її перевиробництвом

Переведення усіх кріпаків із відробіткової ренти на грошову

Запитання 6

Що було характерним для економічного розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

зародження кооперативного руху

будівництво перших залізниць

масова трудова еміграція

початок промислового перевороту

Запитання 7

Які поняття потрібно використовувати, щоби схарактеризувати соціально-економічне життя Наддніпрянської України наприкінці XVIII – у першій половині XIX ст.?

варіанти відповідей

«Коліївщина», «займанщина»

«земства», «монополія»

«відруб», «трудова міграція»

«кріпосництво», «промисловий переворот»

Запитання 8

У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?

варіанти відповідей

Австрійської імперії

Османської імперії

Кримського ханства

Російської імперії

Запитання 9

Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

губернія

провінція

область

воєводство

Запитання 10

Укажіть прізвище діяча, якого стосуються такі факти біографії: “1812 р. під час російсько-французької війни, з дозволу генерал-губернатора, сформував на Полтавщині 5-й український козачий полк. 1817–1821 – директор Полтавського театру”

варіанти відповідей

І. Котляревський

П. Гулак-Артемовський

Г. Квітка-Основ’яненко

П. Куліш

Запитання 11

Які держави володіли українськими землями на початку ХІХ ст.

варіанти відповідей

Австрійська імперія

Австро-Угорська імперія 

Королівство Пруссія

Російська імперія

Османська імперія

Річ Посполита

Запитання 12

Яке місто в 1817 р. отримало статус відкритого вільного порту (порто-франко)?

варіанти відповідей

Маріуполь

Херсон

Одеса

Миколаїв

Запитання 13

На які роки припадає діяльність Кирило-Мефодіївського товариства?

варіанти відповідей

1825–1826 рр.

1806–1812 рр.

1810–1812 рр.

1846–1847 рр.

Запитання 14

Вихід якої книжки засвідчив початок національного відродження в

українських землях у складі Російської імперії?

варіанти відповідей

«Енеїда» Івана Котляревського

«Історія Малої Росії» Дмитра Бантиша - Каменського

«Малоросійські пісні» Михайла Максимовича

«Історія України-Русі» Михайла Грушевського

Запитання 15

Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?

варіанти відповідей

чавуноливарний

машинобудівний

мідяний

цукровий

Запитання 16

Про кого йдеться в уривку з джерела? «У 1847 p., у зв’язку з відомою всім історією, він був засланий рядовим в Оренбурзький корпус із забороною писати й малювати... Батальйонний командир не любив його за незламний характер, за те, що він не вмів і не хотів нікому вклонятися, і водив його кожний день разом з іншими на навчання, де він вчився маршировки і рушничних прийомів...»

варіанти відповідей

С. Муравйов-Апостол

Т. Шевченко

В. Капніст

П. Пестель

Запитання 17

Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж

варіанти відповідей

1830–1831 рр.

1846–1847 рр.

1833–1837 рр.

1863–1864 рр.

Запитання 18

Що було спільним для селянських реформ ХІХ ст. у Російській та

Австрійській імперіях?

варіанти відповідей

надання селянам землі та громадянських прав

залучення селянства до парламентської діяльності

упровадження в умовах революційних подій у Європі

ліквідація селянського малоземелля та безземелля

Запитання 19

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?

варіанти відповідей

1816 р.

1848 р.

1805 р.

1837 р.

Запитання 20

Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в

варіанти відповідей

пропагуванні ідей федерації християнських слов’янських республік.

розбудові Австрії як парламентської федеративної республіки.

наданні галицьким українцям права обіймати державні посади.

піднесенні статусу української мови, розширенні сфери її вжитку.

Запитання 21

Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?

варіанти відповідей

Головна руська рада

Центральна рада народова

Руська трійця

Руський собор

Запитання 22

Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на

варіанти відповідей

Східній Галичині.

Закарпатті.

Поділлі.

Буковині.

Запитання 23

У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах

варіанти відповідей

«Зоря Галицька».

«Русалка Дністровая».

«Історія русів».

«Історія України-Руси».

Запитання 24

Осередком українського національного руху під час подій «весни народів» було місто

варіанти відповідей

Чернівці

Харків

Київ

Львів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест