Культура України першої половини ХІХ ст.

Додано: 21 листопада 2024
Предмет: Історія України, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Укажіть особу за описом

Український письменник, поет, драматург, зачинатель сучасної української літератури, громадський діяч, народився в родині дрібного дворянина, що служив канцеляристом у Полтавському магістраті. Автор першого в українській літературі твору, написаного й видрукованого живою народною мовою, який започаткував якісно новий етап розвитку української літературної мови.”

варіанти відповідей

М. Максимович;

Г. Квітка-Основ’яненко;

С. Гулак-Артемовський;

І. Котляревський.

Запитання 2

Укажіть особу за описом:

“Учений-медик, педагог, освітній діяч. Не знайшовши постійної роботи на Закарпатті та в Угорщині, 1791 р. переїхав до Росії. Член багатьох вітчизняних та зарубіжних наукових товариств. Очолював гімназію вищих наук у Ніжині, 1826-1829 рр. керував роботою Рішельєвського ліцею в Одесі. Педагогічною діяльністю здобув великій авторитет і визнання європейської громадськості. Його високо цінував Й.-В. Гете.”

варіанти відповідей

В. Капніст;

В. Лукашевич;

І. Срезневський.

І. Орлай;

Запитання 3

Хто є автором картини:

варіанти відповідей

В. Тропінін;

Т. Шевченко;

А. Мокрицький;

І. Сошенко.

Запитання 4

Укажіть особу за описом

Видатний український письменник, людина різнобічних інтересів і знань. Видав етнографічний збірник “Записки про Південну Русь”, роман “Чорна рада”, “Граматику” для народу, заснував власну друкарню та брав участь у виданні популярних книжечок для народної освіти. Із драматичних творів П. Куліша відомі “Байда, князь Вишневенький”, “Петро Сагайдачний”, “Цар Наливай”, переклав твори Байрона, драми Шекспіра.”

варіанти відповідей

М. Костомаров;

В. Білозерський;

П. Куліш;

М. Гулак.

Запитання 5

Який навчальний заклад зображено на фото:


варіанти відповідей

Оссолінеум у Львові

Рішельєвський ліцей в Одесі;

Харківський університет;

університет Святого Володимира в Києві.

Запитання 6

Про яку особу йдеться в уривку з історичного джерела:

“... замість того щоб довічно відчувати благоговійні почуття до осіб августійшої фамілії, які удостоїли викупити його з кріпосництва, писав вірші малоросійською мовою найобурливішого змісту. У них він то зображав плач про уявне поневолення і лихо України, то оспівував славу гетьманського правління і колишньої вольниці козацтва, то з неймовірною зухвалістю зводив наклепи і виливав жовч на осіб імператорського дому, забуваючи в них своїх благодійників.”

варіанти відповідей

У. Кармалюк.

Т. Шевченко;

П. Куліш;

М. Костомаров;

Запитання 7

Серед наведених прізвищ оберіть ті, що належать діячам мистецтва:

варіанти відповідей

Є. Гребінка.

М. Максимович.

М. Щепкін.

І. Сошенко.

С. Гулак-Артемовський.

М. Остроградський.

В. Каразін.

Запитання 8

Хто є автором картини:

варіанти відповідей

Т. Шевченко;

А. Мокрицький;

І. Сошенко.

В. Тропінін;

Запитання 9

Що було характерним для розвитку української культури першої половини ХІХ ст.?

варіанти відповідей

розквіт церковного живопису;

поширення стилю бароко в архітектурі;

розквіт професійного українського театру;

формування нової української літературної мови.

Запитання 10

Укажіть особу за описом

“Видатний історик, громадсько-політичний діяч, фольклорист, поет і прозаїк, людина високої освіченості, великого розуму, наполегливої праці. Його історичні праці “Мазепа”, “Руїна”, “Богдан Хмельницький” увійшли в скарбницю української історичної науки. “...Він став визначним просвітником і пробуджувачем народного руху, національної свідомості”, - писав про нього М. Драгоманов.”

варіанти відповідей

М. Маркевич.

Т. Шевченко;

П. Куліш;

М. Костомаров;

Запитання 11

Який навчальний заклад зображено на фото

варіанти відповідей

університет Святого Володимира в Києві

Харківський університет;

Рішельєвський ліцей в Одесі;

“Оссолінеум” у Львові;

Запитання 12

Серед наведених прізвищ оберіть ті, що належать діячам науки:

варіанти відповідей

Є. Гребінка.

М. Максимович.

М. Щепкін.

 І. Сошенко.

А. Меленський.

В. Каразін.

М. Остроградський.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест