Підготовка до НМТ
До якого відділу філателістичної колекції належить марка, зображена на фото?
Хто є автором картини, репродукцію якої подано нижче?
Установіть відповідність між прізвищами митців і сферами їхньої творчості (фактами біографії).
1 М. Лисенко
2 М. Пимоненко
3 С. Гулак-Артемовський
4 М. Леонтович
А художник, член Товариства «передвижників», автор картин «Весілля в Київській губернії», «Свати», «Ворожіння», «Ярмарок»
Б композитор, автор хорових поем «Легенда», «Моя пісня», класичних обробок українських пісень «Козака несуть», «Дударик», «Щедрик»
В живописець-баталіст, графік, автор картин «Похід запорожців на Крим», «Бій Максима Кривоноса з Ієремією Вишневецьким»
Г композитор, співак, драматург, соліст Флорентійської опери, Російської імператорської опери, автор опери «Запорожець за Дунаєм»
Д композитор, етнограф, учасник громадівського руху, автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда»
Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела: «Він був сином мужика, і став володарем в царстві духа. Він був кріпаком, і став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком, і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим. ...Найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець все наново збуджуватимуть Його твори»?
Що було характерним для розвитку української культури в другій половині XIX – на початку XX ст.?
Установіть відповідність між діячем і сферою його діяльності.
1 І. Мечников
2 С. Васильківський
3 Д. Яворницький
4 М. Кропивницький
А історія
Б музика
В живопис
Г театр
Д медицина
Хто з українських істориків присвятив все своє життя вивченню історії запорозького козацтва?
Установіть послідовність подій.
А відкриття Чернівецького університету
Б Створення у Львові товариства «Просвіта»
В Створення у Львові Наукового товариства ім. Т. Шевченка
Г Відкриття університету в Одесі
Художній напрям і творчий метод у літературі та мистецтві, що був домінуючим у другій половині ХІХ ст. і якому було притаманне послідовне дотримання принципу найбільш повного життєво правдивого відображення світу («відтворення життя у формі самого життя»), — це:
З ім’ям Іллі Мечнікова пов’язано
У переліку імен видатних діячів української культури другої половини ХІХ ст. виберіть представників музичного мистецтва.
Хто є автором першої національної опери «Запорожець за Дунаєм»?
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Походив зі старовинного козацького роду. 1837 р. переїхав до Петербурга, де зайнявся музичною освітою і співом. Виступав на сценах Петербурга і Москви. Виконав понад 50 партій в операх М. Глінки, Дж. Верді, Дж. Россіні. Автор опери “Запорожець за Дунаєм”».
Укажіть пам’ятку архітектури України зі списку світової спадщини ЮНЕСКО, зображену на ілюстрації.
Про якого митця йдеться в уривку з історичного джерела?
«На початку XX ст. на оперних сценах світу царювали четверо чоловіків – Баттістіні, Карузо, Тітто Руффо, Шаляпін. І лише одна жінка спромоглася сягнути їхніх висот і стати врівень з ними. Найвимогливіші критики світу називали її « Незабутньою Аїдою», «Найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «Вражаючою Валькірією».
Про якого історичного діяча йдеться?
Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував «Літературно-науковий вісник». Стояв біля витоків Української радикального партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину.
У якому мистецькому стилі збудовано зображені на фото пам’ятки архітектури України?
У якому університеті наприкінці ХІХ ст. було створено кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи) на чолі з М. Грушевським?
У якому уривку з історичного джерела йдеться про роль і місце в українській культурі зображеного діяча?
Укажіть назву пам’ятки архітектури України, зображеної на ілюстрації.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома