Морфологічна норма

Додано: 25 березня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 260 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку

варіанти відповідей

А якнайзручніший;

Б більш сучасний;

В найелегантніший;

Г найбільш міцний;

Д більш добріший.

Запитання 2

2. Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку

варіанти відповідей

А Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Б Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

В Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Г Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

Д Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.


Запитання 3

3. Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дці, сповнені найприємніших вражень.

Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.

Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

Запитання 4

4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ 

 

варіанти відповідей

А пиши;

Б чеши;

В неси;

Г даси;

Д проси.


Запитання 5

5. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

варіанти відповідей

А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.

Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

Г з радістю знову перечитується художній твір.

Д головний герой був прекрасним актором.

Запитання 6

6. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні

варіанти відповідей

А Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Б Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

В Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Г Молоко містить близько ста! різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.

Д Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.

Запитання 7

7. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати

варіанти відповідей

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

Запитання 8

8. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку

варіанти відповідей

А лежачий, посивілий, побачений, оформлений;

Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший;

В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий;

Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений;

Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся.

Запитання 9

9. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

варіанти відповідей

А проводжати — проводять

Б молоти — мелять

В хотіти — хотять

Г гоїти — гоють

Д кричати — кричать

Запитання 10

10. Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

А тричі на місяць, на знак нашої дружби;

Б модне пальто по коліна, по останній моді;

В виконати за наказом, за всіма правилами;

Г близько п’ятої години, близько двох тонн;

Д ласий до меду, беручкий до науки.

Запитання 11

11. Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік).

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці

варіанти відповідей

А —     (1) Тимофію, поклич на репетицію наших «співунів».

Б —     (2) Добре, Олено Петрівно, а о котрій актова зала буде вільною?

В —     (3) Треба з’ясувати в нашого координатора. Артуре, коли можна провести репетицію?

Г —     (4) Хвилинку, наберу нашого діджея. Олексіє, наші хочуть у залі поспівати, о котрій зручно? Добре, дякую. Сказав, що після четвертої.

Д —     (5) Ольго, Галю, Юрію, «співоче поле» для вас буде вільним після четвертої, не запізніться!

Запитання 12

12. Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні


варіанти відповідей

А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Б Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Д Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест