Класифікація частин мови
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).Знову осінь...(1) Знов у дальній вирійПтаство з (2) України відліта,У високім (3) піднебеснім виріПіднебесну путь (4) свою верста.
Перший стовпчик:
1) знов
2) України
3) піднебеснім
4) свою
Другий стовпчик:
А) дієслово
Б) іменник
В) займенник
Г) прикметник
Д) прислівник
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке (3)придбання ліпше від придбання срібла, і (4)понад золото такий прибуток.
Перший стовпчик:
1) той
2) бо
3) придбання
4) понад
Другий стовпчик:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) прийменник
Д) сполучник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Ти явилась мені — і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу (4)літ.
Перший стовпчик:
1) що
2) навколо
3) на
4) літ
Другий стовпчик:
А) прислівник
Б) іменник
В) числівник
Г) сполучник
Д) прийменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
Перший стовпчик:
1) вихопившись
2) навколо
3) яких
4) щороку
Другий стовпчик:
А) займенник
Б) дієприслівник (форма дієслова)
В) прислівник
Г) прийменник
Д) сполучник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.
Перший стовпчик:
1) облита
2) що
3) стиха
4) неначе
Другий стовпчик:
А) займенник
Б) дієприкметник (форма дієслова)
В) прислівник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Обабіч левад (2)скрізь видно розкішні садки, які (3)неначе заглядають в долину через (4)верхи верб.
Перший стовпчик:
1) Обабіч
2) скрізь
3) неначе
4) верхи
Другий стовпчик:
А) іменник
Б) прислівник
В) сполучник
Г) прийменник
Д) частка
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Дослідження (1)вчених доводять, що людину, яка не привчила (2)себе працювати напружено, (3)долаючи звичку (4)зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.
Перший стовпчик:
1) вчених
2) себе
3) долаючи
4) зайвий
Другий стовпчик:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) дієприкметник (форма дієслова)
Д) дієприслівник (форма дієслова)
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Він (1)прожив під сонцем (2)коло ста літ, (3)ніколи не (4)ховаючись у холодок.
Перший стовпчик:
1) прожив
2) коло
3) ніколи
4) ховаючись
Другий стовпчик:
А) дієслово
Б) дієприкметник (форма дієслова)
В) дієприслівник (форма дієслова)
Г) прислівник
Д) прийменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Фрукти й овочі сьогодні містять (1)менше вітамінів і мінералів, (2)ніж містили (3)п’ятдесят (4)років тому.
Перший стовпчик:
1) менше
2) ніж
3) п’ятдесят
4) років
Другий стовпчик:
А) іменник
Б) числівник
В) прислівник
Г) сполучник
Д) прийменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Тільки діждав Чіпка тепла, (1)зараз накупив дерева, (2)найняв майстрів і заложив над (3)самим шляхом цілий (4)невеличкий будинок.
Перший стовпчик:
1) зараз
2) найняв
3) самим
4) невеличкий
Другий стовпчик:
А) прикметник
Б) займенник
В) дієслово
Г) прислівник
Д) сполучник
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).Місяць (1)усе (2)більше заворожує ліси, і вони, як (3)принишкле море стоять під тихим світлом, (4)чекаючи весни.
Перший стовпчик:
1) усе
2) більше
3) принишкле
4) чекаючи
Другий стовпчик:
А) прикметник
Б) дієприкметник (форма дієслова)
В) дієприслівник (форма дієслова)
Г) прислівник
Д) частка
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
На сонячному пагорбі, (1)неподалік уже (2)давним-давно запустілого старовинного маєтку, стоїть школа, (3)мурована з червоної (4)вогнетривкої цегли.
Перший стовпчик:
1) неподалік
2) давним-давно
3) мурована
4) вогнетривкої
Другий стовпчик:
А) прикметник
Б) дієприкметник (форма дієслова)
В) прислівник
Г) прийменник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Мені (1)наче сниться: (2)хтось хитає мене у колисці, а місяць сміється (3)наді мною (4)тихесенько.
Перший стовпчик:
1) наче
2) хтось
3) наді
4) тихесенько
Другий стовпчик:
А) прислівник
Б) частка
В) займенник
Г) сполучник
Д) прийменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
І (1)нащо село роками сміється з нещасної Дарусі? Вони (2)самі собі помогти не можуть, (3)хіба їм (4)до неї? (М. Матіос).
Перший стовпчик:
1) нащо
2) самі
3) хіба
4) до
Другий стовпчик:
А) займенник
Б) прислівник
В) прийменник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Ще (1)недавно дихало в мої думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, (4)а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає мої очі.
Перший стовпчик:
1) недавно
2) студеним
3) зів’ялого
4) а
Другий стовпчик:
А) прикметник
Б) займенник
В) дієприкметник (форма дієслова)
Г) прислівник
Д) сполучник
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять.
Перший стовпчик:
1) облита
2) що
3) стиха
4) неначе
Другий стовпчик:
А) займенник
Б) дієприкметник (форма дієслова)
В) прислівник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1)виявляючи своє ставлення (2)до навколишнього світу, і найповніше, (3)найглибше (4)цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
Перший стовпчик:
1) виявляючи
2) до
3) найглибше
4) цей
Другий стовпчик:
А) дієприслівник (форма дієслова)
Б) прикметник
В) займенник
Г) прийменник
Д) прислівник
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Дослідження (1) вчених доводять, що людину, яка не привчила (2) себе працювати напружено, (3) долаючи звичку (4) зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.
Перший стовпчик:
1) вчених
2) себе
3) долаючи
4) зайвий
Другий стовпчик:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) дієприкметник (форма дієслова)
Д) дієприслівник (форма дієслова)
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.
Перший стовпчик:
1) що
2) характерним
3) тим
4) створено
Другий стовпчик:
А) прикметник
Б) дієслово
В) сполучник
Г) прислівник
Д) займенник
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
На полях, (1)що розстилалися (2)обабіч дороги, чулися невиразні шерехи: (3)то тріск сухого бур’яну, то причаяне (4)шарудіння.
Варіанти:
А) іменник
Б) займенник
В) прислівник
Г) прийменник
Д) сполучник
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Ти явилась мені – і здалося, (1)що світ помолодшав (2)навколо (3)на тисячу (4)літ.
Варіанти:
А) прислівник
Б) іменник
В) займенник
Г) сполучник
Д) прийменник
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Правічну (1)думу думають ліси, вгрузають в мох (2)столітні дідугани. Переметнеться заєць (3)навскоси - горить асфальт у (4)нього під ногами.
Варіанти:
А) іменник
Б) прикметник
В) прислівник
Г) займенник
Д) дієслово
Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Людство давно та всерйоз замислюється над тим, як обмежити (1)свій, (2)найчастіше небажаний, вплив на живу природу, як регулювати клімат, (3)стримуючи цим темпи глобального (4)потепління.
Варіанти:
А) іменник
Б) займенник
В) дієприкметник
Г) дієприслівник
Д) прислівник
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Найдорожче для (1)будь-кого з нас - любов до (2)рідних, до своєї землі. (3)Загальнолюдські цінності (4)завжди об'єднували і сім'ї, і нації, і держави.
Варіанти:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) прислівник
Д) дієприслівник (форма дієслова)
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Природа – наче могутнє споконвічне дзеркало, у яке людина дивиться, пізнаючи (1)глибше закономірності (2)свого (3)існування і свою вдачу, (4)передбачаючи фатальну неминучість долі.
Варіанти:
А) іменник
Б) займенник
В) дієприкметник (як форма дієслова)
Г) дієприслівник (як форма дієслова)
Д) прислівник
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Геніально обдарована сценічно, вокально й пластично, (2)вся (3)мовби зіткана з найтонших нервових волокон, Марія Заньковецька сорок років владарювала на сцені, (4)сіючи захват, хвилюючи уми.
Варіанти:
А) займенник
Б) дієприкметник (як форма дієслова)
В) дієприслівник (як форма дієслова)
Г) прислівник
Д) частка
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
Варіанти:
А) займенник
Б) дієприслівник (форма дієслова)
В) прислівник
Г) прийменник
Д) сполучник
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Щодня ми реалізуємо себе, (1)виявляючи своє ставлення (2)до навколишнього світу, і найповніше, (3)найглибше (4)цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
Варіанти:
А) дієприслівник (форма дієслова)
Б) прикметник
В) займенник
Г) прийменник
Д) прислівник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Перекладачці не треба буде (1)навіть заходити по нас, краще хай вона, (2)закінчивши свої домашні справи, зустріне всіх (3)коло фонтана, де ми (4)вчора кидали монетки на щастя.
Варіанти:
А) прислівник
Б) форма дієслова (дієприкметник)
В) форма дієслова (дієприслівник)
Г) прийменник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Зазвичай (2)останнє, що я роблю, (3)вимикаючи комп’ютер, видаляю історію пошуків, хай би (4)що шукав.
Варіанти:
А) займенник
Б) іменник
В) форма дієслова (дієприслівник)
Г) прислівник
Д) форма дієслова (дієприкметник)
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного
егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?
Варіанти:
А) частка
Б) сполучник
В) прийменник
Г) прислівник
Д) займенник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Лайка – (1)екологічно (2)шкідливе явище, (3)насичене (4)негативом.
Варіанти:
А) іменник
Б) прикметник
В) прислівник
Г) форма дієслова (дієприкметник)
Д) форма дієслова (дієприслівник)
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, (1)характерників і (2)зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3)свідомо протистояти злу в (4)реальному житті та у власній душі.
Варіанти:
А) іменник
Б) прикметник
В) прислівник
Г) форма дієслова (дієприкметник)
Д) форма дієслова (дієприслівник)
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Нині важко й уявити, що відносно недавно – (2)якихось сорок (3)років тому – чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4)таки поезія.
Варіанти:
А) іменник
Б) числівник
В) займенник
Г) прислівник
Д) частка
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1) віднайденого в місцевому кіноархіві (2) повнометражного наукового фільму 1930 року "Людина і мавпа", (3) що (4) донедавна вважали втраченим.
Варіанти:
А) займенник
Б) прикметник
В) прислівник
Г) форма дієслова (дієприкметник)
Д) форма дієслова (дієприслівник)
3’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.
Варіанти:
А) іменник
Б) числівник
В) прийменник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Сучасна людина, щоб бути (1)успішною, має вчитися (2)впродовж (3)усього життя, (4)опановуючи нові галузі знань.
Варіанти:
А) займенник
Б) прикметник
В) форма дієслова (дієприкметник)
Г) форма дієслова (дієприслівник)
Д) прийменник
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Адрес – (1)написане привітання, звернене (2)до когось із нагоди (3)якоїсь події, (4)переважно ювілею.
Варіанти:
А) займенник
Б) прийменник
В) прислівник
Г) прикметник
Д) форма дієслова (дієприкметник)
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)У сучасному, раз у раз (2)змінюваному світі людина має мислити нестандартно, (3)пропонуючи цікаві рішення (4)та продукуючи нові ідеї.
Варіанти:
А) дієприкметник (форма дієслова)
Б) дієприслівник (форма дієслова)
В) прийменник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
Варіанти:
А) займенник
Б) форма дієслова (дієприслівник)
В) прислівник
Г) прийменник
Д) сполучник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).
Форми слів у реченні
Ілон Маск (1)відомий своїми побоюваннямищодо розвитку штучного інтелекту,ба (2)більше: він уважає останні здобутки,(3)досягнуті в (4)цій галузі, найбільшоюзагрозою для існування людства.
Частина мови:
А) займенник
Б) прикметник
В) дієслово (дієприкметник)
Г) прислівник
Д) прийменник
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
Варіанти:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) прислівник
Д) сполучник
З'ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Все повторялось: (1)і краса, й потворність.(2)Усе було: асфальти й спориші.Поезія – це (3)завжди неповторність,якийсь безсмертний дотик (4)до душі.
Варіанти:
А) займенник
Б) прислівник
В) прийменник
Г) сполучник
Д) частка
З'ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
З поганим настроєм чини так, як (1)із кульбабкою: скажи (2)йому «пфу!» – і (3)нехай летить собі (4)геть!
Варіанти:
А) займенник
Б) прислівник
В) прийменник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Речення
Нещодавно компанія «Tesla» публічно (1)всім пообіцяла, (2)що в недалекому (3)майбутньому на акумуляторних батареях будуть їздити (4)навіть вантажівки.
Частини мови:
А) іменник
Б) прикметник
В) займенник
Г) сполучник
Д) частка
З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).
Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим.
Варіанти:
А) займенник
Б) прикметник
В) прислівник
Г) форма дієслова (дієприкметник)
Д) форма дієслова (дієприслівник)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома