Морфологія. Визначення частин мови.

Додано: 22 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 814 разів
12 запитань
Запитання 1

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Адрес – (1)написане привітання, звернене (2)до когось із нагоди (3)якоїсь події, (4)переважно ювілею.

1 А займенник

2 Б прийменник

3 В прислівник

4 Г прикметник

Д форма дієслова (дієприкметник)

варіанти відповідей

1Д 2Б 3А 4В

1Б 2Д 3А 4В

1Д 2А 3Б 4В

1Д 2Б 3В 4А

1Д 2Б 3А 4Г

Запитання 2

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим.

1 А займенник

2 Б прикметник

3 В прислівник

4 Г форма дієслова (дієприкметник)

Д форма дієслова (дієприслівник)

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1Б 2Г 3А 4В

1Г 2А 3Б 4В

1Г 2Б 3В 4А

1Г 2Б 3А 4Д

Запитання 3

З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово в реченні

Дивно, що дуже часто ми дозволяємо  собі ставати рабами власного егоїзму, невже таки невиправна природа людська?

варіанти відповідей

займенник

прислівник

сполучник

частка

Запитання 4

Правильно вказані всі частини мови в рядку

Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (1)І носила в ту (2)неймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля. І (3)розливаючи її по землі, вилила добрий ківш на Андрія. Від (4)того прокинувся він та побрів під розчахнуту липу. На душі було срібно й високо. Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту ніким (5)не звідану глибінь. Віднині знав, (6)що там живе вічна й свята таїна.

варіанти відповідей

1- сполучник, 2- прикметник, 3 - дієслово (дієприкметник), 4 - займенник, 5- дієслово (дієприслівник), 6 - сполучник.

1- частка, 2- прислівник, 3 - дієслово (дієприслівник), 4 - займенник, 5- дієслово (дієприкметник), 6 - сполучник.

1- частка, 2- прикметник, 3 - дієслово (дієприслівник), 4 - прислівник, 5- дієслово (дієприкметник), 6 - займенник.

1- частка, 2- прикметник, 3 - дієслово (дієприслівник), 4 - займенник, 5- дієслово (дієприкметник), 6 - сполучник.

Запитання 5

Прочитайте текст. Майте на увазі, Дейл Карнегі, усесвітньо відомий психолог, пропонує (1)простий спосіб стати найкращим співрозмовником: (2)заохочуючи (3)інших розповісти про себе, будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди, (4)тому що людей значно (5)більше цікавлять власні проблеми.

ПРАВИЛЬНИМИ є вказані частини мови у рядку

варіанти відповідей

1 - прикметник, 2 - дієприкметник, 3 - прислівник, 4- сполучник, 5 - числівник.

1 - прикметник, 2- дієприслівник, 3 - займенник, 4- частка, 5 - прислівник.

1 - прикметник, 2- дієслово, 3 - займенник, 4 - сполучник, 5- прислівник.

1 - прикметник, 2- дієслово, 3 - займенник, 4- частка, 5 - числівник.

Запитання 6

Визначте, під якою цифрою вжито прикметник:

Ще недавно (1)сумно дихало нам у думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає (4)наші очі.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.

Надворі було (1)по/особливому тихо. (2)По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар, надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні (3)перші промені. Неохоче вставало (4)заспане сонце і, мабуть, хотіло якось інакше розпочати цей день. Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, (5)все сипала сніжинки, закриваючи (6)побіліле сонне світило. Усе, окрім тонесенької смуги над виднокругом, уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.


варіанти відповідей

1 - прийменник, 2 - прислівник, 3 - прикметник , 4- дієслово, 5 - займенник, 6 - дієслово

1 - прислівник, 2 - прийменник, 3 - числівник, 4 - прикметник, 5 - частка, 6 - дієслово

1 - прислівник, 2 - частка, 3 - числівник, 4 - прикметник, 5 - займенник, 6 - дієслово

1 - прислівник, 2 - прикметник, 3 - числівник, 4 - дієслово, 5 - частка, 6 - іменник

Запитання 8

Прочитайте текст

(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів: червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити багато відтінків, що поступово переходять один в один. (5) Сотнями барв грає-переливається веселка, тішить наше око.

Числівника нема у реченнях

варіанти відповідей

2, 5

3, 4

4, 5

2, 4

Запитання 9

(1)Що/року під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки (2)до/схочу напоюють зело. Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. Її жовтий цвіт (3)мов/би велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску. Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе (4)до/вкола набирає особливої урочистості. Великі з жовтим відблиском пелюстки (5)часто/густо вигойдуються на тендітних ниточках, пуп'янки нагадують підвішену (6)до/гори парасолю.

Цифрою позначено НЕ прислівник

варіанти відповідей

2

3

4

6

Запитання 10

Установіть відповідність

1 прийменник

2 сполучник

3 частка

4 вигук

А будь ласка

Б до речі

В згідно з

Г через те що

Д навіть

варіанти відповідей

1 В,2 Г,3 Д, 4 А

1А, 2Б, 3 В, 4 Г

1 Д, 2Г, 3 В, 4 А

1 В, 2 Б, 3Г, 4Д

Запитання 11

Позначте речення, в якому немає жодного займенника: 

варіанти відповідей

На ґрунті виросте ще більше рослин, і цей цикл повториться знову й знову. 

Для багатьох тварин поживою слугують рослини, тому вони і є першою ланкою ланцюга.

Відходи життєдіяльності тварин слугують їжею дрібнішим тваринам і мікроорганізмам, що розкладають ці рештки, і так збагачують ґрунт.

Добре відомо, що рослини - перша ланка ланцюга живлення.

Запитання 12

Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ

варіанти відповідей

Між горами старий Дніпро, неначе в молоці дитина.

Не можна любити народів других, якщо ти не любиш Вкраїну.

І будемо щебетати з милим на калині.

І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі.

Зграя акордів перлистих із неба на землю поллється.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест