З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Адрес – (1)написане привітання, звернене (2)до когось із нагоди (3)якоїсь події, (4)переважно ювілею.
1 А займенник
2 Б прийменник
3 В прислівник
4 Г прикметник
Д форма дієслова (дієприкметник)
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим.
1 А займенник
2 Б прикметник
3 В прислівник
4 Г форма дієслова (дієприкметник)
Д форма дієслова (дієприслівник)
З’ясуйте, якою частиною мови є виділене слово в реченні
Дивно, що дуже часто ми дозволяємо собі ставати рабами власного егоїзму, невже таки невиправна природа людська?
Правильно вказані всі частини мови в рядку
Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (1)І носила в ту (2)неймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля. І (3)розливаючи її по землі, вилила добрий ківш на Андрія. Від (4)того прокинувся він та побрів під розчахнуту липу. На душі було срібно й високо. Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту ніким (5)не звідану глибінь. Віднині знав, (6)що там живе вічна й свята таїна.
Прочитайте текст. Майте на увазі, Дейл Карнегі, усесвітньо відомий психолог, пропонує (1)простий спосіб стати найкращим співрозмовником: (2)заохочуючи (3)інших розповісти про себе, будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди, (4)тому що людей значно (5)більше цікавлять власні проблеми.
ПРАВИЛЬНИМИ є вказані частини мови у рядку
Визначте, під якою цифрою вжито прикметник:
Ще недавно (1)сумно дихало нам у думки (2)студеним пахом (3)зів’ялого листя, а вже сьогодні лагідне шовковисте повітря весни купає (4)наші очі.
Прочитайте текст і виконайте завдання.
Надворі було (1)по/особливому тихо. (2)По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар, надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні (3)перші промені. Неохоче вставало (4)заспане сонце і, мабуть, хотіло якось інакше розпочати цей день. Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, (5)все сипала сніжинки, закриваючи (6)побіліле сонне світило. Усе, окрім тонесенької смуги над виднокругом, уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Прочитайте текст
(1)Здавна люди налічували в дощовій веселці сім кольорів: червоний, жовтогарячий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. (2)Можливо, у цій сімці наші предки вбачали щось таємничо-магічне. (3)Недарма ж тиждень складався з семи днів, а на небі налічували тоді сім планет. (4)Придивляючись до веселки уважніше, не можна не помітити багато відтінків, що поступово переходять один в один. (5) Сотнями барв грає-переливається веселка, тішить наше око.
Числівника нема у реченнях
(1)Що/року під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки (2)до/схочу напоюють зело. Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. Її жовтий цвіт (3)мов/би велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску. Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе (4)до/вкола набирає особливої урочистості. Великі з жовтим відблиском пелюстки (5)часто/густо вигойдуються на тендітних ниточках, пуп'янки нагадують підвішену (6)до/гори парасолю.
Цифрою позначено НЕ прислівник
Установіть відповідність
1 прийменник
2 сполучник
3 частка
4 вигук
А будь ласка
Б до речі
В згідно з
Г через те що
Д навіть
Позначте речення, в якому немає жодного займенника:
Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома