Наддніпрянська Україна в другій половині 19 ст.

Додано: 2 квітня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 276 разів
12 запитань
Запитання 1

Позначте основні положення селянської реформи 1861 р. (чотири правильні відповіді).

варіанти відповідей

Селяни отримали особисті права (поміщик не мав права їх купувати, дарувати, обмінювати, селяни могли брати шлюб без дозволу поміщи-ка, йти на службу, вступати до навчальних закладів, переходити до інших станів).

Селяни отримали майнові права (укладати договори, займатися промислами чи торгівлею, володіти власністю).

Селяни отримали право на власну землю. Розмір селянського наділу визначався поміщиком.

Надлишок землі у селянина відбирався на користь поміщика і називався «відруб».

Селянин укладав «викупну угоду» і повинен був за землю заплатити (20 % суми одразу, а 80 % — брали позику у держави з відсотками на 49 років) .

Ціна на землю в 4 рази перевищила ринкову ціну.

До укладання «викупної угоди» селяни вважалися тимчасовозобов’язаними.


Запитання 2

Який із термінів не відповідає пореформеному часу?

варіанти відповідей

 Тимчасовозобов’язані селяни;

 

черезсмужжя;

 панщина;

 кругова порука.

Запитання 3

Наслідки селянської реформи в Російській імперії в 1861 р.

варіанти відповідей

збільшення селянських наділів за рахунок відрізків

отримання селянами наділів за справедливою ціною

селяни отримали особисту свободу й право укладати договори, протягом 49 років мали виплачувати державі її позики з відсотками

селянство позбулось обов'язку сплачувати подушний податок і відбувати рекрутчину

Запитання 4

Наслідок військової реформи:

варіанти відповідей

встановлення загальної військової повинності для чоловіків понад 20 років з терміном служби 6-7 років, скорочення його для тих, хто мав освіту

встановлення рекрутських наборів зі скоркченням терміну служби від 25 до 15 років

запроваджувана реформа не поширювалась на українські землі, де все залишилось по - старому

ліквідація рекрутських наборів, обмеження терміну служби 10 роками, але не для всіх верств населення

Запитання 5

Сутність судової реформи, яка в 60-70-х рр. XIX ст. у Російській імперії виявилася найбільш послідовною і демократичною :

варіанти відповідей

залежний від державної адміністрації публічний суд, закриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів, які мали дорадчий голос;

залежний від державної адміністрації становий суд,відкриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів

формальна рівність усіх перед законом, публічний суд, відкриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів з вирішальним голосом

формальна рівність усіх перед законом, становий суд, закриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів.

Запитання 6

Назва документа, підписаного імператором Олександром II 19 лютого 1861 р.

варіанти відповідей

Валуєвський циркуляр               

« циркуляр про кухарчиних дітей»

"Положення про селян»

Емський указ

Запитання 7

В яких твердженнях йдеться про особу, зображену на ілюстрації ( 3 відповіді)

варіанти відповідей

один з лідерів громадівського руху, прагнув надати йому політичного характеру

очолив етнографічно - статистичні експедиції з вивчення України, автор вірша "Ще не вмерла України..."

автор найґрунтовнішого додслідження минулого українського народу - "Історія України - Русі"

видавець першого політичного часопису "Громада"

один з фундаторів "Братства тарасівців", автор перших підручників з української мови та літератури

відповідно до Емського указ вимушений був покинути Україну

автор першого перекладу Євангелія Нового Заповіту сучасною українською мовою

Запитання 8

В результаті схвалення таємного розпорядження міністра внутрішніх справ Валуєва (1863 р.) ...

1. Істотно зменшилось видання книжок українською мовою

2. занепав громадівський рух, українофіли зазнали переслідувань

3. Закрито Південно - західний відділ Російського географічного товариства

4. припинення видання "Киевского телеграфа" - друкованого органа київської громади

5. припинено діяльність осередків "Просвіт" у Києві, Миколаєві, Катеринославі

варіанти відповідей

1,2

1,4

2,5

3,4

Запитання 9

Які напрями діяльності переважали в громадівському русі в 60-х р. 19 ст.?

1. пропаганда соціалістичних ідей та повстання проти самодержавства

2. видання підручників та популярних книжок українською мовою

3. створення мережі таємних антиурядових гуртків

4. організація недільних шкіл для дорослого населення

5. підготовка терористичних актів проти державних посадовців

варіанти відповідей

1,4

2,3

2,4

3,5

Запитання 10

«Емський указ» — це…

варіанти відповідей

постанова російського уряду про закриття на території імперії осередків товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка.    

 розпорядження російського міністра внутрішніх справ про заборону видання українською мовою навчальних книг, закриття недільних шкіл.

 спільна ухвала Сенату та Синоду Руської православної церкви про заборону перекладу українською мовою Біблії та інших богослужебних книг.

таємне розпорядження російського імператора про заборону друкування та завезення з-за кордону книг українською мовою. 

Запитання 11

Беручи участь у діяльності Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, громадівці намагалися

варіанти відповідей

запровадити мережу недільних україномовних шкіл.

поширювати нелегальну марксистську літературу.

створити українську політичну партію.

організувати систематичні українознавчі дослідження.

Запитання 12

 Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?

варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест