Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було
У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?
Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено
Які форми протесту селян Наддніпрянської України проти соціального гноблення були характерними для першої половини XIX ст.?
1.Демонстрації.
2.Звернення до парламенту.
3.Підпали поміщицьких маєтків.
4.Політичний терор.
5.Відмова відбувати панщину.
6.Втечі з маєтків.
Позицію якого діяча українського національного відродження відображено у висловлюванні:
«Повинність і обов’язок вселяють всякому любов до Батьківщини. Я також син Росії і хочу воювати проти французів і бути співучасником Полтавського козацького полку...»?
Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства.
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
У якому уривку з історичних джерел відображено головні ідеї Кирило-Мефодіївського братства?
Коли відбулося повстання, яке дало привід царській владі розпочати масову русифікацію Правобережної України?
Який програмний документ проголошував таке:
«Історичне покликання України полягає в тому, щоб зорганізувати інших слов’ян на боротьбу за національне відродження в усіх сферах економічного, соціального й духовного життя, скасувати кріпацтво, стани, повалити самодержавство. Прийде час, коли вся слов’янщина встане й “не залишиться в ній ні царя, ні царевича.., ні князя, ні графа, ні герцога.., ні пана, ні боярина, ні холопа...”»?
Уривок з історичної праці:
«З-поміж дворянства висуваються… добрі патріоти й завзяті оборонці дворянських інтересів. Усе це люди, які виховували свій патріотизм з вивчення історії України, які збирали літописи й різні документи з історії краю. На свої заняття дворянським питанням вони дивляться як на подвиг, розпочатий задля своєї батьківщини...» засвідчує початок
На які генерал- губернаторства була поділена территорія Наддніпрянської України
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома