НМТ-2023: ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ ТЕСТ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте текст (число позначає наступне слово).
Шукаємо (1) експерта з (2) агрономії. Основні (3) вимоги: досвід роботи із (4) чорноземами, (5) фаховий підхід до планування засівів, досвід оброблення (6) царини з нуля, вміння ефективно використовувати кожен (7) кілометр землі, базові знання (8) маркетингу. Якщо ви відповідаєте цим вимогам і хочете бути (9) корисними в (10) сільськогосподарському секторі, надсилайте своє резюме!
Неправильно підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами.
Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Літеру у треба писати на місці всіх пропусків рядку
Разом треба писати всі складні слова в рядку
Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку (не має граматичної помилки)
Немає орфографічних помилок у варіанті
Спільнокереневими до слова багато є всі слова, ОКРІМ
Лексичну помилку допущено в рядку
Оберіть іншомовне слово із значенням перевага, право
Відокремленою обставиною можно замінити підрядну частину в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Неправильно оформлено пряму мову в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Побачивши трьох хлопців, (1) Степан мимоволі похолов, (2) але за мить пізнав серед них Левка й збагнув ситуацію: (3) ті двоє - (4) кавалери Нюсі й Ганнусі, (5) Левко просто прийшов на частуання, а Надійка вільна, (6) вільна для нього, (7) бо ж вона перша схопилась з-за столу й привітала його.
Неправильно обrунтовано вживання розділових знаків у рядку.
Завдання 16-20 стосується речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків для кожного речення
16. __________ час ________
Завдання 16-20 стосується речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків для кожного речення
17. У нас ________ ціни на ________ засоби
Завдання 16-20 стосується речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення пропусків для кожного речення
18. Шановний ________, ми ________ до вашого відома, що ваша ініціатива не _______ серед громадян
Завдання 16-20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків
для кожного речення.
19. ______- зібрати як мінімум одну третю _______ сміття до _____
20. Узагальнено-особовим є речення
Завдання 21-25 стосуються речень, що первісно становили зв'язний текст.
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
♫ Мабуть, ці люди просто лукавлять перед іншими, а може, і самі перед собою, прикриваючи свою слабкість.
♛ Вони виправдовують себе, кажучи: «Ну немає в мене сили волі».
★ Деякі люди стверджують, що їм сила волі не потрібна, або що їм це просто не дано.
■ Тому й зарядку і холодний душ вранці з чистою совістю відкладуть до наступного понеділка.
♥ Так само за звичкою дістануть черговий пакетик чипсів або зроблять щось таке, від чого відмовилася б вольова людина.
Завдання 21-25 стосуються речень, що первісно становили зв'язний текст.
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
♫ Мабуть, ці люди просто лукавлять перед іншими, а може, і самі перед собою, прикриваючи свою слабкість.
♛ Вони виправдовують себе, кажучи: «Ну немає в мене сили волі».
★ Деякі люди стверджують, що їм сила волі не потрібна, або що їм це просто не дано.
■ Тому й зарядку і холодний душ вранці з чистою совістю відкладуть до наступного понеділка.
♥ Так само за звичкою дістануть черговий пакетик чипсів або зроблять щось таке, від чого відмовилася б вольова людина.
Складнопідрядним з означальною частиною є речення, позначене
Завдання 21-25 стосуються речень, що первісно становили зв'язний текст.
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
♫ Мабуть, ці люди просто лукавлять перед іншими, а може, і самі перед собою, прикриваючи свою слабкість.
♛ Вони виправдовують себе, кажучи: «Ну немає в мене сили волі».
★ Деякі люди стверджують, що їм сила волі не потрібна, або що їм це просто не дано.
■ Тому й зарядку і холодний душ вранці з чистою совістю відкладуть до наступного понеділка.
♥ Так само за звичкою дістануть черговий пакетик чипсів або зроблять щось таке, від чого відмовилася б вольова людина.
23. Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
Завдання 21-25 стосуються речень, що первісно становили зв'язний текст.
Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
♫ Мабуть, ці люди просто лукавлять перед іншими, а може, і самі перед собою, прикриваючи свою слабкість.
♛ Вони виправдовують себе, кажучи: «Ну немає в мене сили волі».
★ Деякі люди стверджують, що їм сила волі не потрібна, або що їм це просто не дано.
■ Тому й зарядку і холодний душ вранці з чистою совістю відкладуть до наступного понеділка.
♥ Так само за звичкою дістануть черговий пакетик чипсів або зроблять щось таке, від чого відмовилася б вольова людина.
Вставні слова є в реченні, позначеному
Завдання 21-25 стосуються речень, що первісно становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
♫ Мабуть, ці люди просто лукавлять перед іншими, а може, і самі перед собою, прикриваючи свою слабкість.
♛ Вони виправдовують себе, кажучи: «Ну немає в мене сили волі».
★ Деякі люди стверджують, що їм сила волі не потрібна, або що їм це просто не дано.
■ Тому й зарядку і холодний душ вранці з чистою совістю відкладуть до наступного понеділка.
♥ Так само за звичкою дістануть черговий пакетик чипсів або зроблять щось таке, від чого відмовилася б вольова людина.
У формі знахідного відмінка вжито всі слова, окрім
26. Доберіть до кожного речення (1-4), у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).
Фразеологізм:
1 Максим часто жартує, [...] своїх друзів.
2 Компанія [...] на швидкий прогрес.
3 Витончена музика цього гурту [...].
4 Олеся вірить йому, [...] його історії.
Синонім:
А бере курс
Б бере за живе
В бере з копита
Г бере на кпини
Д бере за чисту монету
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Речення
Певно, Дон Кіхот визрівав ще з (1)тих незнаних,загублених у темряві праісторії часів, коли (2)малосила людина вперше, може, невміло, але чесно стала (3)супроти тріумфу неправди, — і не Г прийменник скінчиться він (4)доти, доки не затреться відмінність між добром і злом.
Частини мови
А іменник
Б прикметник
В займенник
Д прислівник
28. З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Речення
Кілька (1)разів читав і (2)перечитував Шевченко теплі (3)рядки Лизогубового (4)листа.
Члени речення
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
29. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад речення
А Надворі пахне першою травою.
Б Що посієш, те й пожнеш.
В Ніжні сутінки. Вечір.
Г Так шуміть же, гаї неозорі.
Д Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.
Поєднайте виділені фрагменти простих (1-4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Просте речення:
1 Він попросив вихідний у зв'язку з родинними обставинами.
2 У зал можна зайти за наявності запрошення
3 Мама вийшла на балкон покликати сина.
4 Вони змогли зустрітися попри непогоду.
Складне речення
А Погода стояла тепла і сонячна, так що шибки на
Б Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.
В Чоловік має два вуха, щоб більше слухав.
Г Я не відповів, тому що ще сам не розібрався.
Д Усе можуть зробити людські руки, коли захочуть.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома