Звук [з] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Правильно виділено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, ОКРІМ
Апостроф ТРЕБА писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Правильно написано всі слова в рядку
Частку не треба писати разом із кожним наступним словом у рядку
Подвоєння літер НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ на місці пропуску в усіх словах рядка
З дефісом треба писати всі прислівники в рядку
НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
Не мають закінчення обидва слова рядку
Не потребує редагування вислів у рядку
Редагування потребує речення
Хлопчик пояснював: «Між нами виникла суперечка через місце за столом і я штовхнув Левка ліктем, так що він гепнув долілиць з мого стільця»
правильно передано непрямою мовою в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Синонімічне багатство нашої мови – (1) одне з невичерпних джерел урізноманітнення вислову, (2) проте не всі ми, (3) спілкуючись удома чи на роботі, (4) як належить використовуємо цю особливість лексики, (5) і причини тут різні: (6) недостатній рівень володіння українською, (7) вплив інших мов, (8) невибагливість у доборі засобів комунікації тощо.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Лексична помилка є в реченні
Синонімом до слова респондентів у реченні «Соціологи запитали респондентів про участь заможних людей у політичній діяльності» є слово
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова
Коли шістдесят п'ять мільйонів років ... на землю впав великий метеорит ― величезний камінь із ... ― у небо злетіло стільки ... й отруйних речовин, що Сонце було повністю закрите.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова
Щоб запобігти ..., ми можемо економити енергію, наприклад ... світло, коли воно не потрібне, не збільшувати температуру опалення і використовувати ... лампочки.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова
Підприємство ... має контракти з місцевими кіосками щодо поставки близько ... продукції, що є на сьогодні ... за якістю.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова
Температура Сонця становить близько ... ... градусів за Цельсієм, але температура на поверхні значно ... ― п'ять тисяч сімсот градусів за Цельсієм.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова
Творці "Посіпак" оголошують старт небаченої досі пісенної битви талантів! Директор колись успішного ... коала Бастер хоче повернути ... закладові славу й визнання. Він твердо налаштований організувати ... у світі шоу. На прослуховування запрошено ..!
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Завдання 21―25 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
█ От тільки, задивившись туди, де Макар телят не пас, Карл забув, що вигнані із Сицилії вороги так і не пробачили йому.
● У 1281 році Карл І Анжуйський, король Неаполя і Албанії, титулярний король Єрусалиму та засновник Сицилійської династії, нікого не чіпав та мирно збирав флот для походу на Візантію.
■ А той сицилійський люд, що залишився на острові, просто гострив свої сокири і готував заколот супроти самого короля і його французьких придворних загалом.
▲ Лише за один день острів'яни вирізали кілька тисяч французів у Палермо, чим запалили бікфордів шнур повстання і в інших містах.
▬ Повстання розпочалося на Великдень 29 березня 1282 року, і тому отримало назву Сицилійської вечірні.
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
Завдання 21―25 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
█ От тільки, задивившись туди, де Макар телят не пас, Карл забув, що вигнані із Сицилії вороги так і не пробачили йому.
● У 1281 році Карл І Анжуйський, король Неаполя і Албанії, титулярний король Єрусалиму та засновник Сицилійської династії, нікого не чіпав та мирно збирав флот для походу на Візантію.
■ А той сицилійський люд, що залишився на острові, просто гострив свої сокири і готував заколот супроти самого короля і його французьких придворних загалом.
▲ Лише за один день острів'яни вирізали кілька тисяч французів у Палермо, чим запалили бікфордів шнур повстання і в інших містах.
▬ Повстання розпочалося на Великдень 29 березня 1282 року, і тому отримало назву Сицилійської вечірні.
Фразеологізм є в реченні, позначеному
Завдання 21―25 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
█ От тільки, задивившись туди, де Макар телят не пас, Карл забув, що вигнані із Сицилії вороги так і не пробачили йому.
● У 1281 році Карл І Анжуйський, король Неаполя і Албанії, титулярний король Єрусалиму та засновник Сицилійської династії, нікого не чіпав та мирно збирав флот для походу на Візантію.
■ А той сицилійський люд, що залишився на острові, просто гострив свої сокири і готував заколот супроти самого короля і його французьких придворних загалом.
▲ Лише за один день острів'яни вирізали кілька тисяч французів у Палермо, чим запалили бікфордів шнур повстання і в інших містах.
▬ Повстання розпочалося на Великдень 29 березня 1282 року, і тому отримало назву Сицилійської вечірні.
Орфографічна помилка є в реченні, позначеному
Завдання 21―25 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
█ От тільки, задивившись туди, де Макар телят не пас, Карл забув, що вигнані із Сицилії вороги так і не пробачили йому.
● У 1281 році Карл І Анжуйський, король Неаполя і Албанії, титулярний король Єрусалиму та засновник Сицилійської династії, нікого не чіпав та мирно збирав флот для походу на Візантію.
■ А той сицилійський люд, що залишився на острові, просто гострив свої сокири і готував заколот супроти самого короля і його французьких придворних загалом.
▲ Лише за один день острів'яни вирізали кілька тисяч французів у Палермо, чим запалили бікфордів шнур повстання і в інших містах.
▬ Повстання розпочалося на Великдень 29 березня 1282 року, і тому отримало назву Сицилійської вечірні.
Пунктуаційна помилка є в реченні, позначеному
Завдання 21―25 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
█ От тільки, задивившись туди, де Макар телят не пас, Карл забув, що вигнані із Сицилії вороги так і не пробачили йому.
● У 1281 році Карл І Анжуйський, король Неаполя і Албанії, титулярний король Єрусалиму та засновник Сицилійської династії, нікого не чіпав та мирно збирав флот для походу на Візантію.
■ А той сицилійський люд, що залишився на острові, просто гострив свої сокири і готував заколот супроти самого короля і його французьких придворних загалом.
▲ Лише за один день острів'яни вирізали кілька тисяч французів у Палермо, чим запалили бікфордів шнур повстання і в інших містах.
▬ Повстання розпочалося на Великдень 29 березня 1282 року, і тому отримало назву Сицилійської вечірні.
Складносурядним є речення, позначене
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм
1 Малому Левку не раз доводилося [...] від сусідського Сірка.
2 Її слова вміли [...] так, що сльози окроплювали сторінки книги.
3 Мене переконали не [...] цю ситуацію з роботою.
4 Його вміння [...] будь-кого заради блага громади дивувало всіх.
А брати за душу
Б брати ноги на плечі
В брати близько до серця
Г брати за горло
Д брати шлюб
З'ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1) Приготувавши крем, (2) змастіть ним (3) випечені коржі, і ― вуаля! ― торт (4) зготовлено.
А прислівник
Б безособова форма дієслова
В дієслово (особова форма)
Г дієприкметник
Д дієприслівник
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
1 тире між підметом і присудком
2 тире на місці пропущеного члена речення
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире в безсполучниковому реченні
А Хочеш чи не хочеш ― а мусиш боротись.
Б Кожна людина ― окремий камертон...
В Завжди дивують герої ― найдостойніші з людей.
Г З усіх варіантів вибираєш найгірший ― він реалізується.
Д Одну половину людства тягне в бій, а другу ― у рутину життя.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
1 Усіма забута бабусина хатина над прірвою руйнувалася щодня.
2 Восени я обожнюю гуляти в лісі.
3 Орел сидів на краю скелі над проваллям.
4 Курява осіла, мов осіння мла.
А Незважаючи на те, що в місті я була вперше, почувалася дуже звично.
Б Коли ми готувалися до ЗНО, дізналися багато цікавих фактів з історії України.
В Через багато років Вікторія знайшла сережки, які подарувала їй мама.
Г Ми маємо іти туди, куди нас кличе наша інтуїція.
Д Як небо грозами ридає, так я сумую за тобою.
Доберіть приклад до кожного типу складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв'язку
А Міра не розповідає про кулю ні Петерові, ані дітям, узагалі нікому.
Б Коли вона повертається додому, їхні сусіди ― стара тітка й ще старіший дядько ― сидять собі в зелених светрах на під'їзді до гаража, кожне сидить на своєму пошарпаному розкладному стільчику.
В Вхідні двері до їхнього будинку відчинені, у передпокої світиться лампа.
Г Міра помічає, що всередині стоїть дядькова мисливська рушниця, притулена до стіни.
Д Дядько вже старий і повільний, а рушниця, мабуть, навіть не заряджена.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома