Однорідні члени речення

Додано: 22 лютого
Предмет: Українська мова, 8 клас
12 запитань
Запитання 1

Однорідні присудки є в реченні

 [1] Іду полем і милуюся пишним різнотрав’ям. [2] Біля дороги квітне петрів батіг, серед пшениці ростуть сині волощки, а біля ставка ─ червоні маки. [3]Безперечно, квіти─ це вияв приязні й поваги. [4] Але на думку наших предків вони мали ритуальну значущість.

варіанти відповідей

3

у всіх

2

1

Запитання 2

Між однорідними членами речення та узагальнювальним словом ставиться тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Усе тимчасове інструкції слова і гроші.

Усе я пізнав там і втрати зловісні і радість і горе і спів солов’я .

Високі береги зеленувата вода лози усе було залите гарячим сонцем.

Усе забудеться морози і люта завія.

Запитання 3

Однорідні підмети є в реченні

варіанти відповідей

Жайворонкова пісня розбуркує в душі добрість, щирість, любов до всього.

З лісу в широких киреях виходять вечір і туман.

Віяло молоком і дозрілою суницею.

Усе набрало якоїсь святковості, незвичності, таємничості.

Запитання 4

Правильно розставлено розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

А ріка життя все шумить і піни­ться, і стогне

Кожен кущик, горбок, долина, стежечка — усе це йому знайоме.

Усяке птаство як-от: деркачів, перепілок, куликів, курочок — можна було викосити косою з трав або впіймати.

Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.

Запитання 5

Укажіть речення, у якому пропущена двокрапка після узагаль­нювального слова перед однорідними членами:

варіанти відповідей

Протоптані від хати стежки бігли в усі боки до школи, до кри­ниці, до ставка.

Весною усе прокидалось та цвіло і пахло навкруги.

Облетіли вже клени, каштани і яблуні.

 

Під вікном у нас на травичці жили в рукавичці жабка, мишка і півник.

Запитання 6

Укажіть речення з однорідними членами.

варіанти відповідей

За городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися, за вербами на пагорбі хати біліють.

Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.

Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей.

Уже сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском.

Запитання 7

У якому реченні при однорідних членах речення є узагальнювальне слово?(розділові знаки упощено)

варіанти відповідей

У сумці лежала купка зошитів та пенал. 

На стіл він поклав двох жуків та ящірку.

Завтра станеться усе і приїзд Марійки, і сватання Михайла, і знайомство наших батьків.

Хочеться побачити море і гори.

Запитання 8

Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

варіанти відповідей

Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок

Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає.

З берега на берег можна добутися баржами або човнами.

Понад морями пролягають тіні журби й тривоги, спогадів і снів. 

Запитання 9

Яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні?

Усе в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і тумани в полі.

варіанти відповідей

присудком

підметом

додатком

обставиною

Запитання 10

Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.

варіанти відповідей

Посаджене матір’ю насіння зійде, зацвіте, закрасується, перев’ється по всьому городі.

Між Гончарівкою й Дігтярами вип’явся високий та обривчастий згірок із загубленою чи призабутою назвою.

І хороше, і дивно, і радісно стає мені, малому, в тім світі.

Остап зірвався на рівні ноги й не пішов, а побіг далі. 

Запитання 11

Познач речення з однорідними членами.

варіанти відповідей

Умостився Морозенко на столітнім дубі.

Сніговик Морквяний ніс вгору віника підніс.

По дорозі торохтить зима на возі.

Стали білі всі доріжки, вулиці, дахи, сади.

Запитання 12

Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:

варіанти відповідей

Луки, гори, пишні сади – все зелене і принишкле.

І будинки і дороги, і ліси все видно навкруги

Скрізь червоно: на небі, на узгір’ях і на горі.

Місяць світить, та не гріє.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест