Односкладні речення

Додано: 22 грудня
Предмет: Українська мова, 8 клас
Копія з тесту: Односкладні речення
22 запитання
Запитання 1

Правильно охарактеризовано подане речення:


Хай, милі друзі, вам щастить у дружбі вірній.

варіанти відповідей

Речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне

Речення спонукальне, неокличне, просте, односкладне, поширене.


 Речення спонукальне, неокличне, просте, двоскладне.

Речення розповідне, неокличне, просте, односкладне.

Запитання 2

Визначте односкладне речення

варіанти відповідей

 Йду до лісу.

Іще земля не хоче холодів.

Там владарює верес.

Мама слухає мене.

Запитання 3

Односкладними є всі речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

Заспіваймо пісню.

Чутно пісню.

 Лунає пісня.

Гарна пісня.

Запитання 4

Односкладним є речення

варіанти відповідей

Нехай кожен із нас пізнає себе.

Як парость виноградної лози, плекайте мову.


Бити байдики - улюблена справа ледарів.

Шипшина важко віддає плоди.

Запитання 5

Прочитай речення. Познач ЛИШЕ односкладні.


(1) Цього літа градом побило врожай. (2) Високо в небі курличуть журавлі. (3) Зачерствілі очищуймо душі! (4) Усі ми прагнемо миру.

варіанти відповідей

1, 2

1, 3

2, 4

3, 4

Запитання 6

Прочитайте речення. Визначте ЛИШЕ двоскладні

варіанти відповідей

Не злічити мені цих зірок.

Так тихо-тихо скрізь.

Ще сонячні промені сплять.

Непомітно вечір підкрався.

Запитання 7

Залежно від способу вираження та значення головного члена односкладні прості речення поділяють на такі види:

варіанти відповідей

означено-особові

узагальнено-особові

називні (підметові)

неозначено-особові

дієслівні (присудкові)

Запитання 8

Укажіть речення, синтаксичний розбір якого виконано правильно. 

варіанти відповідей

Візьму собі твою співочу душу, а серденько словами зачарую. (розпов., просте, пошир., односклад., неозн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу майб. часу 1-ї особи однини) 

Закохану людину одразу помітиш. (розпов., просте, пошир., односклад., неозн.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу майб. часу 2-ї особи однини) 

Корені лікарських рослин перед сушінням промивали в холодній проточній воді. (розпов., просте, пошир., односклад., узаг.-особ., присудок вираж. дієсловом у формі дійсн. способу мин. часу множини) 

Із глинища тягло холодом і запізнілою осінню. (розпов., просте, пошир., односклад., безособ., присудок вираж. особ. дієсловом, що має безособ. значення) 

Запитання 9

Укажіть односкладне речення, тип якого визначено неправильно. 

варіанти відповідей

Співаймо, сестрице, веснянку. (означено-особове) 

Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю. (узагальнено-особове) 

З молодої ольшини роблять свистки. (неозначено-особове) 

Решетом воду не носять. (узагальнено-особове) 

Запитання 10

Визначте рядок, у якому правильно дібрано приклад до кожного типу односкладного речення.

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 безособове

4 називне


Речення

А Не докоряй ніколи і нікому.

Б Ніхто не винен у твоїх образах.

В Лиш посміються із такої примхи.

Г Не варто звинувачувать когось.

Д Порада доброї і мудрої людини.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - В, 3 - Г, 4 - Д

1 - А, 2 - Б, 3 - Г, 4 - Д

1 - Д, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 -Б, 2 - В, 3 - Б, 4 - Д

Запитання 11

Позначити рядок, у якому в безособовому реченні головний член виражений інфінітивом.

варіанти відповідей

Наймолодшому із нас було чотирнадцять.

По-справжньому можна пізнати і зрозуміти письменника, лише побувавши на його батьківщині, у місцях, пов'язаних із його життям і творчістю. 

Без Богдана Хмельницького, Петра Сагайдачного, Івана Мазепи, Пилипа Орлика не було б нашого народу.

Нема коли самій побути, присісти, у вікно подивитися

Читаючи листи-сповіді Катерини Білокур, диву дивуєшся її силі волі, одержимості.

Запитання 12

Позначити рядки, у яких зазначено безособові речення. 

варіанти відповідей

Мадонн зображували багато художників епохи Відродження.

Скільки можна виготовити з верб плетених виробів?

Щоб давати, треба отримувати.

У класі ніби посвітлішало.

В енциклопедичному словнику читаю про Джарилгач — безводний, безлісий, піщаний острів.

Запитання 13

Односкладним називають речення, у якому


варіанти відповідей

пропущено один чи декілька потрібних для його структури членів, що встановлюється з попереднього речення чи ситуації мовлення

окрім головних членів речення, є другорядні

граматична основа складається із головного члена речення — підмета або присудка

граматична основа складається із підмета та присудка

Запитання 14

Речення з головним членом — присудком, який вказує на дію, ознаку чи стан, які можуть стосуватися будь-якої особи в будь-який момент часу, називаються


варіанти відповідей

неозначено-особовими

узагальнено-особовими

безособовими

означено-особовими

називними

Запитання 15

Усі речення є означено-особовими, ОКРІМ


варіанти відповідей

Гуляючи, проходжу повз лавку (Ю.Яновський).

Опинившися біля моря, починаєш відчувати нудьгу (Ю.Яновський).

Дозвольте мені бути досвідченішим за вас, мій шановний (Ю.Яновський).

Мою появу на фабриці мало хто помітив (Ю.Яновський).

Запитання 16

Речення з головним членом — присудком, який називає дію або стан, що не мають виконавця або носія, називають


варіанти відповідей

узагальнено-особовими

безособовими

називними

неозначено-особовими

Запитання 17

Укажіть безособове речення, в якому правильно визначена граматична основа.

варіанти відповідей

Нам ніколи не доводилося бачити браконьєра за його підлою роботою (Остап Вишня).

Треба було жити серед неприступних велетенських буків, ласкавих ліщин (П. Загребельний). 

Поміж малою та головною фортецями було прокладено дорогу (Б. Вакуленко). 

У книзі розповідається про цікавих і незвичайних тварин нашої планети.

Запитання 18

Укажіть складне речення, утворене з односкладного і двоскладного речень. 

варіанти відповідей

Хвилинами його брав жаль, і він стримував косу (Г. Тютюнник). 

Тимко відчував холодну і липку в’язь лугової землі, і почуття це було неприємним (Г.Тютюнник).

Оскільки електромотора не було, то динамку крутили руками (Г. Тютюнник). 

Зло відступало до найдальших обріїв уяви, треба було жити й кохати (П. Загребельний).

Відчуваєш себе щасливою, і хочеться обійняти весь світ (П. Загребельний).


Запитання 19

Вкажіть варіант, у яких міститься «зайве» речення.

варіанти відповідей

І дощ, і сніг, і віхола, і вітер (Л. Костенко).

Затінок. Сутінок, день золотий (Л.Костенко).

Хай нашу пісню несуть вітри (Олександр Олесь).

Густа, обважніла від роси тиша (Д. Прилюк).

Нам треба голосу Тараса (П. Тичина).

Запитання 20

Визначте ряд, у якому правильно відображено відповідність між односкладними реченнями та їх видами.

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове



А Озимі жито та пшеницю сіють наприкінці літа або осені (Дит. енц.).

Б Дощем, як слізьми, заливало весь види­мий і невидимий світ. (П. Загребельний).

В Сім разів одмір, а раз одріж. (Нар. творч.).

Г Місяць ясний. Темна нічка. Плесо тихих вод

(X. Алчевська).

Д А то тільки ходиш, розводячи руками. (М. Семенко).

 

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - А, 3 - В, 4 -Д

1 - Д, 2 - А, 3 - В, 4 - Б

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - В

1 - Г, 2 - А, 3 - В, 4 - Б

Запитання 21

Позначте складні речення, утворені з двох односкладних.

варіанти відповідей

Надзвичайно своєрідним є населення Карпат, у культурі якого зберігається багато специфічних рис підручника).

Максимове бліде обличчя виказувало хвилювання, а лагідні сірі очі потемніли (Б. Бойко).

Сливу вирощують із четвертого століття до нашої ери, і в дикому вигляді її не зустрінеш (Дит. енц.). 

Відчуваєш себе щасливою, і хочеться обійняти весь світ (П. Загребельний).

Привчав мене батько трудитись до поту, а мати – любити пісні (В. Сосюра).

Запитання 22

Позначте просте односкладне речення.

варіанти відповідей

Подорожні відбилися, розбишаки повтікали в ліс (А. Чайковський).

У затінку липи завжди прохолодно, тому і до старовинних дворянських садиб часто вели липові алеї (Дит. енц.). 

Григорія ніби невидимою силою підштовхнуло, як малого (І. Багряний). 

Він так і залишив квітку разом із густим кущиком трави в її зеленому храмі (Г.Тютюнник).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест