Орфографічна норма

Додано: 10 березня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 135 разів
40 запитань
Запитання 1

Прийменник "у" на місці пропуску треба вживати в обох словосполучення рядка

варіанти відповідей

заявити ... відповідь, покласти ... свій рюкзак

 


 оселя ... рушниках, Тарас ... Рівному

 повірив ... мене, дошка ... пилюці

зефір ... шоколаді, реклама ... метр

Запитання 2

Прикметники із суфіксом -зьк- утворяться від усіх іменників у рядку:

варіанти відповідей

Париж, узбек, студент

  


  

солдат, турист, Дрогобич

  Прага, Запоріжжя, Кавказ

ад'ютант, юнак, волох 

Запитання 3

У якому слові не відбувається уподібнення приголосних

варіанти відповідей

нігті

  

 

  

могти

 легко

  кігті

Запитання 4

Укажи слово, у якому на місці пропуску слід вставити апостроф

варіанти відповідей


мавп..ячий



 

 арф..яр

  Св..ятослав

  цв..ях

Запитання 5

Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

доброчес..ний, якіс..ний, балас..ний


  

радіс..ний, студен..ство, пристрас..ний


  ненавмис..ний, аген..ство, запіз..но

 безвиїз..ний, захис..ник, тиж..невий


Запитання 6

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

текстовий

зручний

визвольний

фаховий

Запитання 7

Вкажи слово з орфографічною помилкою

варіанти відповідей

дит'ясла

ател'є

возз'єднання

Мін'юст

Запитання 8

Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

Безвиїз…ний, облас…ний, зап’яс…ний

Заздріс…ний, волейболіс…ці, очис…ний

Цінніс…ний, особистіс…ний, тиж…невий

Безчес…ний, щас…ливий, шіс…надцятий

Пристрас…ний, шіс….десят, улес…ливий

Запитання 9

У якому з рядків усі слова пишемо без знака м’якшення?


варіанти відповідей

Він..ця, радіс..тю, рибал..чин, вил..є, розкіш.., пят..сот

сіл..ю, пишеш.., учител...ці, Уман..щина, спіл..нота

нян..ці, зустрічаєш..ся, піс..ня, віс..тю, шіст..сот

Запитання 10

У всіх словах якого рядка ставиться апостроф?

варіанти відповідей

 Лук..янівка, тьм..яний, багр..янець,

львів..янин, з..юрмитися, бур..янець

мавп..ячий, відсв..яткувати, зв..язковий

 в..ється, моркв..яний, верф..ю

Запитання 11

 У всіх словах якого рядка апостроф не ставиться?

варіанти відповідей

дзв..якнути, без..ідейний, пір..я, під..їзд

 цв..ях, сер..йозний, р..ябий, брукв..яний

сором..язливий, полум..я, недокрів..я, в..язка

зв..ялити, бур..яний, з..умовити, черв..як

Запитання 12

Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

варіанти відповідей

А)юридичний, щеплення, більярд

Б)дзюдоїст, Ольвія, шампіньйон

В)шлягер, Бессарабія, узбережжя

Г)щитоносець, Макіївка, дюжина

Д)б’ють, від’єднання, барельєф

Запитання 13

Оберіть слово, яке має бути на місці пропуску:

Нам потрібно розробити _________ план дій

варіанти відповідей

ефектний;

ефективний;

дефектний;

дефективний;

дефектологічний.

Запитання 14

Оберіть рядок, у якому є орфографічна помилка:





варіанти відповідей

Український фізик Іван Пулюй уперше пояснив принципи роботи Рентген-апарата.

Відомий науковець Борис Патон був деканом інженерного факультету.


Авіаконструктор Ігор Сікорський працював у Сполучених Штатах Америки.

Першим головним конструктором ракетно-космічних систем став Сергій Корольов.

Петро Прокопович, винахідник рамкового вулика, навчався в Києво-Могилянській академії.

Запитання 15

Звук [дз] є в кожному словірядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

подзенькувати

дзеркало

відзначити

дзижчати

задзвеніти

Запитання 16

Без апострофа всі слова пишуться в рядку






варіанти відповідей

 к..юре, попідтинн..ю, шерст..ю, Х..юстон

 ал..янс, транс..європейський, Г..юго, бур..яно

 міл..ярд, вітр..як, цв..яшок, верф..яний

 В..ятка, юніст..ю, посв..ята, б..язь

 п..юпітр, духм..яний, бр..яжчати, пор..ядний

Запитання 17

М’який знак на місці пропуску НЕ пишеться в усіх словах рядка

варіанти відповідей

батал…йон, ремін…чик, Гор…кий, він…ця.

 л…лєш, жен…шень, нян…чити, спіл…ник.

 кружал…це, граєш…ся, сміют…ся, кобзар… 

 уман…ський, мен…ший, сопіл…ці, кур…йозний

Запитання 18

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає  наступне слово).

     (1)Клекіт млина термосить пітьму, а вона чіпляє тендітні (2)омріяні зірки, і  (3)стрімко линуть (4) до (5)хтозна-кого на заставнівську соснину.

Оберіть правильний варіант.

   

варіанти відповідей

 іменник - 1

     прислівник - 3

     прийменник - 4

     займенник - 5

     дієприкметник - 2 

 іменник - 2

     прислівник - 3

     прийменник - 4

     займенник - 1

     дієприкметник - 2 

 іменник - 1

     прислівник - 5

     прийменник - 4

     займенник - 3

     дієприкметник - 2  

 іменник - 5

     прислівник - 2

     прийменник - 4

     займенник - 1

     дієприкметник - 3 

   іменник - 1

     прислівник - 4

     прийменник - 3

     займенник - 2

     дієприкметник - 5

Запитання 19

Літера с у префіксах в усіх словах пишеться в рядку

   

варіанти відповідей

 …питати, …цідити, …танцювати, …колотити

    

     …краплювати, …пересердя, …хотіти, …пустити

   

     …фантазувати, …шити, …худнути, …тіснити

    

      …клеювати, …повістити, …трясти, …цідити

  

    …пустошувати, …хлипувати, …чеплення, …танцювати 

Запитання 20

Разом треба писати кожне слово в рядку

    

варіанти відповідей

 крає/знавчий, лісо/смуга, Інтернет/клуб

    

      воле/любний, фото/гурток, міні/футбол

     

      пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт

    

      мото/блок, кімната/музей, руко/пис

Запитання 21

Подвоєння літер у формі орудного відмінка однини відбувається у всіх іменниках рядка

  

варіанти відповідей

 радість, ненависть, путь

  

   гущавінь, тінь, біль

  

    сіль, зустріч, вуаль

   

   печаль, шампунь, сіль

  

мить, нежить, міль

Запитання 22

Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка

варіанти відповідей

слов’янський, маслюк, джазист

осяяння, юнацький, беззастережний

блищить, каяття, європейський

колючий, в’юнище, їжджений

йодований, дзюркотіти, травиця

Запитання 23

В якому варіанті подано правильну транскрипцію до слова юшці

варіанти відповідей

[ й у с' ц і ]

[ й у ш ц і ]

[ й у с' ц' і ]

[ й' у с ц і ]

Запитання 24

Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ем..ігрант, ім..ігрант, ас..амблея, бел..етристика 

ім..унітет, кол..екція, дис..кусія, кол..ектив 

ім..ітація, гол..андка, ак..уратний, ак..умуляція 

епіграм..а, ін..овація, бюл..етень, ак..омпанемент 

іл..юстрація, інтел..ігент, ір..аціональний, кор..еспондент 

Запитання 25

Разом пишуться всі прислівники в рядку


варіанти відповідей

на/пам’ять, на/жаль, до/купи

на/весну, до/віку, с/підлоба

мимо/волі, на/завжди, в/основному

що/найвище, до/вподоби, без/вісти

о/півночі, на/двоє, на/перекір

Запитання 26

Правил уживання великої літери дотримано в рядку

варіанти відповідей

острів Нова Гвінея, Івано-франківська область

сузір’я Великого Пса, Балканський півострів

Друга Світова Війна, Європейський Союз

Іван Нечуй-Левицький, Російська федерація

Конституція України, балет «Лісова Пісня»

Запитання 27

Помилку допущено при написанні слів у рядку

 


 

 

варіанти відповідей

Лукич, Дмитрович, Віталіївна, Петрович

Володимирівна, Романович, Кузьмович, Олексійович 

Васильович, Петрівна, Савич, Олегович

Андрійович, Григорівна, Хомич, Юрієвич

Запитання 28

Допущено помилку при написанні прикметників у рядку

 


 

 

варіанти відповідей

плечовий, щавлевий, бойовий, алюмінієвий

квасолевий, черепаховий, ключовий, вольовий

гелієвий, гайовий, свинцевий, грушовий

вогневий, ясеновий, підсумковий, вермішелевий

Запитання 29

Помилку при написанні суфіксів допущено в рядку

 


 


варіанти відповідей

хлопчисько, мішечок, зачинений

 

вихователь, становище, кошечок

вітрильник, мовознавець, братик

гарбузиння, довжелезний, вариво

Запитання 30

12. Указати рядок, у якому є помилка у написанні прислівників/співзвучних слів

варіанти відповідей

А Кульки швидко злітали у гору.

Б Угору здіймались листочки.

В Літак несподівано врізавсь у гору.

Г Стежка впиралась у гору.

Запитання 31

11. Прислівники/співзвучні сполуки написані з помилкою у реченні...

варіанти відповідей

А  Їхали назустріч вітру.

Б Вони йшли нам на зустріч.

В Маю надію на зустріч.

Г Ми поспішали на зустріч із поетом.

Запитання 32

5. У якому рядку всі слова пишуться з малої літери?


варіанти відповідей

А (ш)евченківська премія, (ф)ранківські сонети, (ш)евченківський вечір, (а)рхімедова (с)піраль;

Б (п)ушкінський стиль, (ш)евченківські лауреати, (б)альзаківські традиції, (е)зопівська мова;

В (д)амоклів меч, (г)ордіїв вузол, (п)рокрустове ложе, (ф)ранківська кімната;

Г (п)південний степ, (в)олодимирська церква, (м)іністерський наказ, (у)країнські традиції;

Запитання 33

Префікс пре- треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

 пр..хороший, пр..бережний, пр..глухий, пр..красний

пр..жовтий, пр..гірклий, пр..освященний, пр..новий

пр..тихий, пр..жовкати, пр..непорочний, пр..дивний

  пр..зирливий, пр..глушений, пр..пишний, пр..вірний

пр..вражий, пр..велебний, пр..дивний, пр..святий

Запитання 34

Разом треба писати кожне слово в рядку

    

варіанти відповідей

 крає/знавчий, лісо/смуга, Інтернет/клуб

    

      воле/любний, фото/гурток, міні/футбол

     

      пусто/цвіт, відео/салон, вело/спорт

    

      мото/блок, кімната/музей, руко/пис

Запитання 35

Позначте рядок, у якому треба відредагувати речення

     

варіанти відповідей

Після реконструкції АЕС запрацювала на повну потужність.

     

     Оргкомітет конкурсу «Музична хвиля» припинив свою роботу.

   

     Минулого тижня МЗС оголосив конкурс.

    

     Місцевий АПК завершив осінні польові роботи.

Запитання 36

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Відокремленим означенням ускладнене речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 37

. Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти,  треба любити висоту.

      Помилка орфографічна є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 38

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)[Сонце] вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило [промені], сповіщаючи про те, що настав [ранок]. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі [люди], настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      У знахідному відмінку в тексті вжито слово (рекомендовані слова виділені квадратними дужками)

     

варіанти відповідей

сонце

       

       промені

       

       ранок

      

       люди

Запитання 39

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

  

варіанти відповідей

«Нема України без верби і калини», - кажуть у народі.

  

   «Що се, що?, кричить Бертольдо. Гей, ловіть співця, в’яжіте!»

    


    «Оце завтра з Хведьком прийдемо сюди, - подумав Марко».

 

    Дідусь промовляє тихо, урочисто – «Щасливі діти, що народились у лагідний час, в безпечну годину!»

  

 «О, та ви стали справжніми гуцулами!, - казав старий Бойчук».

Запитання 40

Неправильно утворено відмінкову форму числівника

   

варіанти відповідей

Тренер покликала і нагородила семи учнів.

   

   Зустріч біля школи призначили о сімнадцятій годині.

   

   Карета вміщала від сорока до ста козаків.

  

   Іванко зустрів у парку двох однокласників.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест