Особливості соціально - економічного розвитку Наддніпрянщини

Додано: 8 травня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 1772 рази
15 запитань
Запитання 1

Економічна криза, що охопила Наддніпрянську Україну в 1900-1903 рр., спричинила:

варіанти відповідей

націоналізацію важкої промисловості;

втрату економічної першості регіону в Російській імперії;

концентрацію промислового виробництва;

занепад добувної та металургійної галузей промисловості

Запитання 2

Якою цифрою на картосхемі позначено регіон, з яким пов'язаний розвиток кам'яновугільної та металургійної промисловостей?

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 3

Який процес був характерним для економічного розвитку українських земель на початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

Утворення монополій;

повне одержавлення;

промисловий переворот;

форсована індустріалізація

Запитання 4

У якій галузі промисловості Наддніпрянської України вітчизняні підприємці на початку XX ст. посідали провідне місце?

варіанти відповідей

вугільній;

металургійній;

хімічній;

харчовій

Запитання 5

Вибрати твердження, що стосуються сільського господарства початку ХХ ст.

варіанти відповідей

спеціалізація окремих районів;

збереження напівнатурального характеру;

великими землевласниками були польські, французькі, німецькі поміщики;

перетворення поміщицьких маєтків на високоінтенсивні господарства;

90% усіх посівних площ відводилися під зернові культури

Запитання 6

Ознакою економічної кризи 1900-1903 рр. в Україні було...

варіанти відповідей

зростання кількості безробітних;

зростання цін на вугілля і метал;

поглинання слабших підприємств сильнішими;

збільшення обсягу продажу цукру

Запитання 7

Яка форма монополістичного об'днання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

трест;

картель;

концерн;

синдикат

Запитання 8

Що визначало розвиток промисловості в підросійській Україні на початку ХХ ст.?

варіанти відповідей

початок промислового перевороту;

домінування мануфактурного виробництва;

концентрація промислового виробництва;

впровадження 8-годинного робочого дня;

монополізація промисловості;

домінування іноземного капіталу

націоналізація промисловості

Запитання 9

Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України на початку ХХ ст. сприяла:

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту;

створенню монополістичних об'єднань;

націоналізації великих підприємств;

подоланню залежності від іноземного капіталу

Запитання 10

Наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст. родини Симиренків, Терещенків, Ханенків, Харитоненків, Яхненків уславилися:

варіанти відповідей

революційною діяльністю;

правозахисною діяльністю;

педагогічною діяльністю;

меценатською діяльністю

Запитання 11

Характерна ознака розвитку сільського господарства Наддніпрянської України на початку XX ст. — це:

варіанти відповідей

високий рівень товарності селянських господарств;

домінування фермерських господарств;

відсутність поміщицьких господарств;

хронічне селянське малоземелля

Запитання 12

В якій галузі виробництва діяли такі родини підприємців як Терещенки, Симиренки?

варіанти відповідей

машинобудування;

металургія;

цукрове виробництво;

легка промисловість

Запитання 13

Який термін відповідає визначенню: «Об'єднання підприємств, які диктують умови і кількість товарів, які виробляють, регулюють ціни та обсяг реалізації продукції»?

варіанти відповідей

об'єднання приватних підприємств;

кооператив;

олігархія;

монополія

Запитання 14

Значення кооперативного руху  в Наддніпрянщині на початку ХХ ст. полягало:

варіанти відповідей

у наданні фінансової допомоги селянам;

у наданні гуманітарної допомоги селянам;

активізації процесу втрати селянами землі і перетворення їх на пролетаріат;

призупиненні процесу втрати селянами землі та перетворення їх на пролетаріат

Запитання 15

Який сільськогосподарський регіон України на початку ХХ ст. спеціалізувався на виробництві зерна?

варіанти відповідей

Лівобережжя;

Правобережжя;

Степова Україна;

Північна Україна

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест