Складне реченні

Додано: 29 березня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 193 рази
12 запитань
Запитання 1

Визначте ВСІ присудки в реченні: "Каштани підносять свічі, тополі співають ввись, і шепоти таємничі по кронах дерев пронеслись."

варіанти відповідей

Підносять, співають, пронеслись

Каштани, тополі, шепоти

свічі, таємничі, тополі

Запитання 2

Визначте ВСІ підмети в реченні: "Вже на річках дитячий голас вщух, холонуть дні, і все навкруг холоне".

варіанти відповідей

Дитячий, галас, дні

Галас, дні, все

Вщух, холонуть, холоне

Запитання 3

Для речення: "Вже на річках дитячий галас вщух, холонуть дні, і все навкруг холоне", правильно побудованою є схема:


варіанти відповідей

[ ], [ ], і [ ].

[ ] : (і...), [ ]

[ ], [ ], і [ ], (...)

Запитання 4

Яке із речень відповідає поданій схемі? ( розділові знаки опущено):

 [    ], (...), (...), (...),(…),(…).

варіанти відповідей

А. Коли б спитав мене хто-небудь яку музику любив у ранньому дитинстві який інструмент яких музик я б сказав що більше за все я любив слухати клепання коси (О.Довженко).

Б.З ції хвилини все те що він бачив навколо себе чув і відчував повнилося для нього новим змістом йому ніби вставили інші очі і він ними бачив тепер те чого раніше не помічав йому ніби підмінили душу і він відчував те про що раніше не здогадувався ( Г.Тютюнник).

В. Ми милуємося природою і те що в кожного з нас у ці хвилини відкриваютьсясерця на зустрічкрасі здружує нас (В.сухомлинський)

Г. Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись коли не знаєш з чого їх почать бо всі слова були уже чиїмись (Л.Костенко). 

Запитання 5

Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення.

варіанти відповідей

А.   А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки

 (М. Стельмах).

Б    За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий (Гр. Тютюнник).

В    Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить (О. Гончар).

Г   Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень (Є. Гуцало).

Запитання 6

Речення: “Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі і виглядала його з очеретів” - має:


варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 7

До складної синтаксичної конструкції з безсполучниковим і сурядним зв’язком належить складне речення:

варіанти відповідей

а) Соломію крізь серпанок диму опік лютий погляд чорних очей, і їй здавалося, що вона стріляє безперестанку, хоч могла вистрілити лише раз.

б) Остап опирався бистрині з усієї сили, але його кіл мало що помагав: пліт несло серединою річки.

в) Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й недочекається, коли злучиться з нею...

г) Соломія не знала, чого вона ходить туди, але щось несвідомо тягло її в той бік.


Запитання 8

Речення: “Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди, де небо мінеться, де небо грає всякими барвами...”



варіанти відповідей

а) Сурядний і підрядний зв’язок.

б) Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

в) Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

г) Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

Запитання 9

Правильно вжито розділові знаки в складних синтаксичних конструкціях:


варіанти відповідей

а) Спільний сніданок і можливість перекинутися щирим словом із близькою людиною до решти помирили Остапа з несподіваним випадком; його значно заспокоїли Соломіїні доводи і обидва товариші твердо поснули сном молодості.

б) Часто серед ночі, перериваючи спокійний сон хатинки, розлягався раптовий грюкіт у віконце, і хату сповняла ціла банда якогось непевного люду, що кричав, блискав жадними очима і сварився.

в) Виходило так, що всі були вдома, а, коли хто й забіг на ґуральню, то тільки на те, щоб подивитись.

г) Гафійка гриміла ложками, а Маланка, заклавши руки, побожно слухала оповідання про те, скільки привезено цегли, яке й чому забраковано дерево, що прикажчик нічого не розуміє і коли б не Андрій, не було б діла.

Запитання 10

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Ще сонячні промені сплять - досвітні огні вже горять.

Я відкриваю світ собі щодня, хоч, може, він стократ уже відкритий.

У гущині заростей, де повітря стояло непорушно, було жарко.

Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, надворі стоїть весна.

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, а поле німіє.

Здається ,чую- лопають каштани.

Ранок був безвітряний, тихо пролітала негуста пороша, садок ніби відпочивав.

Історичні факти лишаються фактами,їх можна по-різному пояснювати, але не замовчувати.

Запитання 12

У реченні Стоїть явір над водою, на воду схилився сидить козак у неволі, тяжко зажурився пропущено розділовий знак

варіанти відповідей

кому

крапку з комою

тире

двокрапку

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест