Підготовка до НМТ (пробний варіант)

Додано: 27 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
45 запитань
Запитання 1

1. Знайти відповідник до слова ґречний:

варіанти відповідей

А добрий 

Б круп’яний 

В приємний

Г ввічливий

Запитання 2

2. Подвоєння приголосних відбулося у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

А с..авці, розкіш..ю, зацікавленіст..ю

Б вирощен..ий, узбереж..я, стат..ею

В від..ячити, стат..ей, числен..ість

Г старан..ість, нал..ють, бов..аніти

Запитання 3

3. Літеру С треба писати у всіх словах рядка

варіанти відповідей

А ..підлоба, ро..ташований, ..касувати

Б ..пітнілий, ..творений, ..поконвіків

В ..тягнення, ..качати, бе..формний

Г ..худнути, ..цілений, ..кривдити

Запитання 4

4. Суфікс -ив- має однакове значення у всіх словах, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А морозиво

Б добриво 

В видиво

Г печиво

Запитання 5

5. Знак м’якшення потрібно написати у всіх словах рядка:

варіанти відповідей

А п’ятнадцят..ох, багрянец.., різ..бяр

Б базікаєш.., скрин..ці, ослін..чик

В нен..ці, лан..цюг, радіст..ю

Г жовч..ю, секретар.., пол..ський

Запитання 6

6. Суфікс -цтв- потрібно написати у слові:

варіанти відповідей

А аген..тво, коза..тво, краве..тво

Б тка..тво, парубо..тво, юна..тво

В стріле..тво, лицар..тво, воя..тво

Г гірни..тво, люд..тво, молоде..тво

Запитання 7

7. Немає лексичної помилки у рядку:

варіанти відповідей

А придбала нові стельки в кросівки

Б обов’язково допомагайте оточуючим

В проведіть проміжні підсумки змагань

Г знову зростають ціни на пальне

Запитання 8

8. Літеру И потрібно написати у слові:

варіанти відповідей

А грац..я

Б д..ригент

В пр..оритетний 

Г пр..стижний

Запитання 9

9. ______, озеро Синевир з’явилося зі слів красуні Синь, які вона пролила від ____ та горя на місці загибелі свого коханого ______.

варіанти відповідей

А Згідно з легендою, тяжкого болю, Вира

Б По легенді, тяжкої болі, Вира

В Згідно легенді, тяжкого болю, Вира

Г За легендою, тяжкого болю, Виру

Д Відповідно до легенди, тяжкої болі, Виру

Запитання 10

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:

1) вішати носа

варіанти відповідей

А забути

Б прокидатися

В радіти

Г хвалити

Д думати 

Запитання 11

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:

2) клювати носом

варіанти відповідей

А забути

Б прокидатися

В радіти

Г хвалити

Д думати

Запитання 12

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:

3) тикати носом

варіанти відповідей

А забути

Б прокидатися

В радіти

Г хвалити

Д думати

Запитання 13

10. Установіть відповідність між фразеологізмом та його антонімом:

3) зарубати на носі

варіанти відповідей

А забути

Б прокидатися

В радіти

Г хвалити

Д думати

Запитання 14

11.Правил уживання великої букви дотримано в реченні:

варіанти відповідей

А Існують різні думки щодо походження Трипільської культури.

Б Наша Сонячна система – частина галактики Чумацький шлях, яка є лише піщинкою у Всесвіті.

В У серпні 1991 року Верховна Рада України ухвалила Акт проголошення незалежності України.

Г За міфами, гора Парнас – це місцеперебування Бога Аполлона та його супутниць – дев'яти Муз.

Запитання 15

12. Граматично правильне продовження речення Переглянувши фільм…

варіанти відповідей

А він вам точно сподобається

Б дівчата поділилися враженнями

В вас охоплюють враження

Г починається аналіз кожного персонажа

Д вам неодномінно захочеться прочитати книгу

Запитання 16

13.  Синонім до слова брунатний:

варіанти відповідей

А дерев’яний 

Б незграбний

В строкатий

Г коричневий

Д нерівний

Запитання 17

14. Усі слова наголошені правильно, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А тисОвий лісОк, ярмаркОвий розпрОдаж

Б підліткОва проблЕма, фаховИй розпОділ

В остАнній кіломЕтр, принестИ Аркушик

Г залишИти завчасУ, отАманський рЕмінь

Запитання 18

15. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків у рядку:

Захоплюючись комп’ютерними іграми,(1) памʼятай:(2) ти,(3) на жаль,(4) не супер герой,(5) а реальна людина,(6) якій комп’ютер не замінить реального життя.

варіанти відповідей

А кома 1 при відокремленній обставині

Б двокрапка 2 між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

В кома 3, 4 при вставній конструкції

Г кома 5 між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Д кома 6 між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

Запитання 19

16.  ____ Олександра ______ ми пішли в кав’ярню "Le Petit Café", щоб випити _____ мате

варіанти відповідей

А За рекомендацією, Стефаненка, медове

Б По рекомендації, Стефаненка, медовий

В По рекомендації, Стефаненко, медове 

Г За рекомендацією, Стефаненко, медовий 

Д За рекомендацією, Стефаненка, медовий

Запитання 20

17. На гору я _____ підійматися в три _____

варіанти відповідей

А радю, заходи 

Б раджу, захода 

В ражджу, захода

Г раджу, заходи

Д ражу, заходи

Запитання 21

18. Уряд _____ запровадив для альпіністів дозволи, що видаються людям для ____ на Еверест та інші гори. 

варіанти відповідей

А Непалу, сходження 

Б Непала, сходження

В Непали, сходення

Г Непала, схоження 

Д Непалу, схождження 

Запитання 22

19. ____ ступінь підняття на гору дає результати ____ очікування.

варіанти відповідей

А початкова, більш вищі

Б початковий, вищі за понад

В початковий, вищі 

Г початкова, високіші

Д початковий, вищі за

Запитання 23

20. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!


У називному відмінку в тексті вжито слово:

варіанти відповідей

А процес

Б безлад

В порядок

Г мотлох

Запитання 24

21. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!


Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А першому

Б четвертому

В п’ятому

Г сьомому

Запитання 25

22. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!


Прикладка є в реченні:

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В четвертому

Г п’ятому

Запитання 26

23. Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!


Слово зони в третьому реченні можна замінити словом:

варіанти відповідей

А відрізки

Б сфери

В шматки

Г частини

Запитання 27

24. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку:

варіанти відповідей

А під..аний критиці, роз..єднати береги

Б л..ється водоспадом, побуквен..ий аналіз

В розріс..я на всі боки, клітин.ий аналіз

Г неждан..о зустрітися, об..ивати кригу

Д йти навман..я, поліс..ькі краєвиди

Запитання 28

25. Прочитайте уривок тексту.

Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1)будь/куди. Для них не підходять (2)перші/ліпші горщики, отже, (3)з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4)на/швидку/руч – і вони (5)довго/довго тішитимуть вас цвітом.


Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою:

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 29

26. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом:

1) Ні слуху ні духу 

варіанти відповідей

А Як баран в аптеці 

Б Як билина в полі 

В Як на пожежу

Г Як бджіл у вулику

Д Як вода змила

Запитання 30

26. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом:

2) Ні пройти ні проїхати

варіанти відповідей

А Як баран в аптеці 

Б Як билина в полі 

В Як на пожежу

Г Як бджіл у вулику

Д Як вода змила

Запитання 31

26. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом:

3) Ні бе ні кукуріку 

варіанти відповідей

А Як баран в аптеці

Б Як билина в полі 

В Як на пожежу

Г Як бджіл у вулику

Д Як вода змила

Запитання 32

26. Увідповідніть фразеологізм із його синонімом:

4) Ні роду ні природу

варіанти відповідей

А Як баран в аптец

Б Як билина в полі

В Як на пожежу

Г Як бджіл у вулику

Д Як вода змила

Запитання 33

27. Прочитайте діалог.

— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.

— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.


Точно передає зміст діалогу речення:

варіанти відповідей

А Марічка поскаржилася, мовляв, фарба в картриджі швидко закінчується, через те що тато постійно просить щось роздрукувати.

Б Татові не сподобалося, що через використаний картридж Марічка ніяк не може роздрукувати пакет потрібних документів.

В Тато емоційно нагадав Марічці роздрукувати пакет потрібних документів, але донька сказала, що не зможе через використаний картридж.

Г Тато не вважає використаний картридж вагомою причиною, тому просить Марічку таки роздрукувати пакет документів.

Д Марічка знову відмовилася роздрукувати пакет документів, хоча тато емоційно вчергове нагадав про те, що треба було замінити картридж.

Запитання 34

28.  Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень:

1) Складносурядне

варіанти відповідей

А NASA за допомогою ракети Electron від компанії RocketLab запустило нову вдосконалену композитну систему сонячних вітрил, що будуть такими ж яскравими, як зірка Сіріус. 

Б Наука постійно працює: на орбіту виведено новий телескоп - і

він розпочне роботу вже влітку.

В Джеймс Вебб - величезний та найдорожчий телескоп: на його розробку NASA витратило понад витратили $10 млрд.

Г На той час на орбіті вже кілька років працював знаменитий "Габбл", але для пошуку далеких планет він теж не підходив.

Д Телескоп Джеймс Вебб має більші технічні можливості та мусить замінити діючий “Габбл”, запущений у 1990 році. 

Запитання 35

28. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень:

1) Складнопідрядне

варіанти відповідей

А NASA за допомогою ракети Electron від компанії RocketLab запустило нову вдосконалену композитну систему сонячних вітрил, що будуть такими ж яскравими, як зірка Сіріус.

Б Наука постійно працює: на орбіту виведено новий телескоп - і він розпочне роботу вже влітку.

В Джеймс Вебб - величезний та найдорожчий телескоп: на його

розробку NASA витратило понад витратили $10 млрд.

Г На той час на орбіті вже кілька років працював знаменитий "Габбл", але для пошуку далеких планет він теж не підходив.

Д Телескоп Джеймс Вебб має більші технічні можливості та мусить замінити діючий “Габбл”, запущений у 1990 році.

Запитання 36

28. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень:

3)  Безсполучникове

варіанти відповідей

А NASA за допомогою ракети Electron від компанії RocketLab запустило нову вдосконалену композитну систему сонячних вітрил, що будуть такими ж яскравими, як зірка Сіріус. 

Б Наука постійно працює: на орбіту виведено новий телескоп - і він розпочне роботу вже влітку. 

В Джеймс Вебб - величезний та найдорожчий телескоп: на його розробку NASA витратило понад витратили $10 млрд.

Г На той час на орбіті вже кілька років працював знаменитий "Габбл", але для пошуку далеких планет він теж не підходив. 

Д Телескоп Джеймс Вебб має більші технічні можливості та мусить замінити діючий “Габбл”, запущений у 1990 році.

Запитання 37

28. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень:

4)   З різними видами зв’язку 

варіанти відповідей

А NASA за допомогою ракети Electron від компанії RocketLab

запустило нову вдосконалену композитну систему сонячних

вітрил, що будуть такими ж яскравими, як зірка Сіріус.

Б Наука постійно працює: на орбіту виведено новий телескоп - і він розпочне роботу вже влітку. 

В Джеймс Вебб - величезний та найдорожчий телескоп: на його розробку NASA витратило понад витратили $10 млрд.

Г На той час на орбіті вже кілька років працював знаменитий

"Габбл", але для пошуку далеких планет він теж не підходив.

Д Телескоп Джеймс Вебб має більші технічні можливості та мусить замінити діючий “Габбл”, запущений у 1990 році. 

Запитання 38

29. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире:

1) тире між підметом та присудком

варіанти відповідей

А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску. 

Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — незмінний атрибут Великодня. 

В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста.

Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною.

Д Усе зерно збирали у великі круглій посудини — кошелі.

Запитання 39

29. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире:

2) тире при відокремленій прикладці 

варіанти відповідей

А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску.

Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — незмінний атрибут Великодня.

В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста. 

Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною.

Д Усе зерно збирали у великі круглій посудини — кошелі.

Запитання 40

29. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире:

3) тире на місці пропущеного члена речення

варіанти відповідей

А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску.

Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — незмінний атрибут Великодня

В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста. 

Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною. 

Д Усе зерно збирали у великі круглій посудини — кошелі. 

Запитання 41

29. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире:

4)  тире при однорідних членах речення

варіанти відповідей

А Родзинки, цукати, пудра — усе це знадобиться вам для того, щоб прикрасити паску. 

Б Кошик, сплетений з вербових гілочок, — незмінний атрибут Великодня. 

В Вершечок паски оздоблюють по-різному: на Сході прикрашають білою мастикою, а на Заході — виробами з тіста.

Г На Великдень настає саме той час — зібратися разом усією родиною.

Д Усе зерно збирали у великі круглій посудини — кошелі.

Запитання 42

30. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова

Однією із соціальних (1) навичок людей є вміння працювати, однак, заробляючи (2), далеко (3) не всі вміють правильно розпоряджатися отриманими (4) коштами.


Частина мови соціальних (1):

варіанти відповідей

А прислівник

Б прийменник

В дієприслівник 

Г дієприкметник

Д прикметник 

Запитання 43

30. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова

Однією із соціальних (1) навичок людей є вміння працювати, однак, заробляючи (2), далеко (3) не всі вміють правильно розпоряджатися отриманими (4) коштами.


Частина мови заробляючи(2):

варіанти відповідей

А прислівник

Б прийменник

В дієприслівник

Г дієприкметник

Д прикметник

Запитання 44

30. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова

Однією із соціальних (1) навичок людей є вміння працювати, однак, заробляючи (2), далеко (3) не всі вміють правильно розпоряджатися отриманими (4) коштами.


Частина мови далеко(3):

варіанти відповідей

А прислівник

Б прийменник 

В дієприслівник

Г дієприкметник

Д прикметник 

Запитання 45

30. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова

Однією із соціальних (1) навичок людей є вміння працювати, однак, заробляючи (2), далеко (3) не всі вміють правильно розпоряджатися отриманими (4) коштами.


Частина мови отриманими(4):

варіанти відповідей

А прислівник

Б прийменник 

В дієприслівник

Г дієприкметник 

Д прикметник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест