Підготовка до ЗНО. Головні члени речення

Додано: 11 липня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1 раз
7 запитань
Запитання 1

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

Людство неабияк переймається станом навколишнього середовища.


Автомобілі й теплові електростанції дуже забруднюють атмосферу.


Якість питної води залежить від умов очищення та транспортування.


Громадські організації часто проводять моніторинг стану природи.


У більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля.

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Хочеш протидіяти забуванню –(1) споруджуй так звані «палаци пам’яті» за мнемонічною технікою,(2)що її,(3) за легендою,(4) розробив давньогрецький поет Симонід Кеоський,(5) а в наш час популяризував Бенедикт Камбербетч –(6) Шерлок Голмс із британського телесеріалу.


НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

тире 1 – перед частиною безсполучникового речення


кома 2 – перед підрядною частиною складного речення


коми 3, 4 – при вставних словах


кома 5 – перед сурядною частиною складного речення


тире 6 – між підметом і присудком

Запитання 3


(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

У ролі підмета вжито в тексті виділене слово

варіанти відповідей

прозоре


проміння


тисячі


усе

Запитання 4

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (З) І, як загадкові лісові [...], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.


Складений іменний присудок ужито в реченні

варіанти відповідей

першому


четвертому


п'ятому


шостому

Запитання 5

Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні

варіанти відповідей

Більшість учасників конференції прибули пізніше.


Василь з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.


На галявині росло дванадцять молодих берізок.


ООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту

Запитання 6

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

Пам'ятайте: відвідувати стоматолога треба не рідше, ніж двічі на рік.


Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.


Видавці звернули увагу на те, що історії про Поттера цікавлять не тільки дітей.

.

Серед працедавців є такі, що залюбки приймуть до колективу амбітного студента

Запитання 7

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.


Роль підмета виконують слова, виділені в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

молдавські вітри

кожний видавався

хвиля тривання

не/потрібне пір’я

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест