Підготовка до ЗНО. Українська мова. 17 питання

Додано: 21 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Я згадую про чай, (1) що його пито ввечері в садку: (2) цвірчать цвіркуни, (3) дзеленчить і гуде у вечірній тиші далекий трамвай, (4) звертаючи з проспекту на гору, (5) млосно пахнуть у важкій нічній пітьмі матіоли.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – перед підрядною частиною складнопідрядного речення

двокрапка 2 – між частинами складного безсполучникового речення

кома 3 – при однорідних членах речення

кома 4 – перед відокремленою обставиною

кома 5 – після відокремленої обставини

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Я хочу йому заперечити,(1) я повинен йому заперечити, (2) а на думку спадає лише те, (3) що українці завжди говорять одне одному: (4) майже ритуальне шевченківське «Борітеся - (5) поборете».

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 2 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

кома 3 – перед підрядною частиною складнопідрядного речення

двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

тире 5 – між підметом і присудком

Запитання 3

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Безсмертні всі: (1) цей виховав дитину, (2) той пісню написав,(3) хоч і єдину, (4) а той, (5) що не зумів цього зробить, (6) коло дороги посадив ялину.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

двокрапка 1 – при узагальнювальному слові при однорідних членах

кома 2 – між частинами безсполучникового речення

кома 3 – перед підрядною частиною складного речення

кома 4 – перед сурядною частиною складного речення

коми 5, 6 – при підрядній частині складного речення

Запитання 4

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Стільки в житті набачишся дивовиж,(1) що вже годилося б не чудуватись,(2) а воно зі свого міха,(3) схожого на казкову лампу Алладіна,(4) висипає ще заморочливіші:(5) хотів би не чудуватися,(6) а єство саме вражається.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — при підрядній частині складного речення

кома 2 - між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим : зв’язком

коми 3,4 — при відокремленому означенні

двокрапка 5 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

коми 6 — перед сурядною частиною складного речення

Запитання 5

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Золота порохівниця місяця, (1) вистромившись із-за могил, (2) порошила трави голубим пилом, (3) і здавалося козакові,(4) що там,(5) у степу,(6) ворушиться щось,(7) іржуть чиїсь коні.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — перед сурядною частиною складного речення

коми 4 — перед підрядною частиною складного речення

кома 5, 6 — при однорідних членах речення

кома 7 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 6

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Я знав:(1) на сонці навіть плями є, (2) мені в контрастах викривилась суть:(3) ті, (4) хто сумління береже своє, (5) завжди серця,(6) мов прапори,(7) несуть.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

двокрапка 1 — при узагальнювальному слові при однорідних членах речення

кома 2 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

двокрапка 3 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 4, 5 — при підрядній частині складного речення

коми 6, 7 — при порівняльному звороті

Запитання 7

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Як Марія не допитувалась, (1) що трапилось із гонтарем, (2) у якому він стані, (3) відповісти їй ніхто не міг: (4) того лікаря, (5) що приймав його, (6) уже не було, (7) а сестра чергувала недосвідчена.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1, 2 — при підрядній частині складного речення

кома 3 — при вставному слові

двокрапка 4 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

коми 5, 6 — при підрядній частині складного речення

кома 7 — перед сурядною частиною складного речення 

Запитання 8

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Вечорниці, (1) Іване, (2) цъого року вдалися якнайліпше, (3) бо, (4) по-перше, (5) мірошник поїхав на ярмарок, (6) а дочка його зосталася, (7) а по-друге, (8) багато хто з молоді надіявся цього разу уладнати свої любовні справи.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при звертанні

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

коми 4, 5 — при вставному слові

кома 6 — перед сурядною частиною складного речення

коми 7, 8 — при однорідних членах речення

Запитання 9

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Ми, (1) українці, (2) відроджуємось не тому, (3) що нарешті стяглися на державу, (4)(5) просто ми є не по світах, (6) ми вдома,

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при уточнювальному члені речення

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

кома 4 — при підрядній частині складного речення

тире 5 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 6 — при однорідних членах речення

Запитання 10

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Ці крутояри-байраки, (1) що колись чули, (2) може, (3) грізний гайдамацький перегук, (4) сьогодні не відлякують нікого, (5) навпаки, (6) своїм диким первісним виглядом вони скоріше радують прибулих сюди людей: (7) оце так розкіш та сила природи!

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — перед підрядною частиною складного речення

коми 2, 3 — при вставному слові

кома 4 — при однорідних членах речення

коми 5, 6 — при вставному слові

двокрапка 7 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 11

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Мати вірила: (1) земля усе знає, (2) що говорить чи думає чоловік, (3) вона може гніватись і бути доброю; (4) на самоті тихенько розмовляла з нею, (5) довіряючи свої радощі, (6) болі.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

двокрапка 1 — при узагальнювальному слові при однорідних членах речення

коми 2, 3 — між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

крапка з комою — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 5 — при відокремленій обставині

кома 6 — при однорідних членах речення

Запитання 12

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

І та сокира, (1) що гострив Тарас, (2) і молот той, (3) що Каменяр підносив, (4) виборювати правду кличуть нас — (5) ми йдем.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — перед підрядною частиною складного речення

кома 2 - при однорідних членах речення

кома 3 — перед підрядною частиною складного речення

кома 4 — при відокремленому означенні

тире 5 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Запитання 13

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Сповнений сподівань і передсмаку,(1) чоловік побіг у село,(2) де знайшов на перехресті звичайнісінькі крамнички:(3) у першій торгували шматочками металу,(4) у другій — (5) тонким дротом.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — при відокремленому означенні 

кома 2 — перед підрядною частиною складного речення

двокрапка 3 — між частинами складного речення, що поєднані безсполуч­никовим зв’язком

кома 4 — між однорідними членами речення   

тире 5 — на місці пропущеного члена речення

Запитання 14

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Кожен користувач Siri або Alexa, (1) очевидно, (2) знає, (3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів: (4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» – (5) уміння розпізнавати емоції, (6) думки та наміри людей.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставному слові

кома 3 – перед підрядною частиною складного речення

двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

тире 5 – на місці пропущеного члена речення

кома 6 – при однорідних членах речення 

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Учені створили програму, (1) давно очікувану користувачами: (2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів, (3) передбачаючи їхні майбутні дії, (4) і цю розробку, (5) що здатна здійснити революцію в науці, (6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при відокремленому означенні

двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

кома 3 – при відокремленій обставині

кома 4 – при однорідних членах речення

коми 5, 6 – при підрядній частині складного речення

Запитання 16

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Серіал «І будуть люди» побудовано у формі саги, (1) де крізь призму життя звичайних людей показано турбулентні етапи ХХ століття: (2) Першу світову війну, (3) прихід радянської влади, (4) але кожен герой сприйняв ці зміни з позиції власної правди, (5) хоча всіх дійових осіб об’єднало бажання знайти своє місце в новому історичному вимірі.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – перед підрядною частиною складного речення

двокрапка 2 – після узагальнювального слова

кома 3 – при однорідних членах речення

кома 4 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

кома 5 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком 

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Комусь, (1) не степовикові, (2) не зрозуміло, (3) як живуть люди на голій,(4) порожній рівни­ні, (5) а малий Данилко виходив крадькома з хати, (6) покинувши сестру, (7) коло якої був за няньку...

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — відокремлена прикладка    

кома 3 — на межі головної й підрядної частин складного речення

кома 4 — при однорідних членах речення

кома 5 — на межі сурядних частин складного речення

коми 6, 7 — при відокремленому означенні

Запитання 18

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

ІРhопе 12, (1) найочікуваніша новинка року,( 2) вийшов у жовтні, (3) а не у вересні, (4) коли традиційно Аррlе презентує свої новинки; (5) то був марке­тинговий хід, (6) завдяки якому компанії вдалося ще більше підігріти інтерес до свого модного, (7) «нафаршированого» новими технологіями продукту.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при відокремленій прикладці

кома 3 — між однорідними членами речення

коми 4, 6 — перед підрядною частиною складного речення

крапка з комою 5 — між частинами складного речення, що поєднані безспо­лучниковим зв’язком

кома 7 — при відокремленому означенні

Запитання 19

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Оглядаючи троянду, (1) чоловік побачив пуп’янок, (2) який мав скоро розпуститися; (3) також помітив на стеблі шпичаки й подумав: (4) «(5)Як із рослини з безліччю колючих шпичаків може вирости гарна квітка?(6)»(7)

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку


варіанти відповідей

кома 1 — при відокремленому означенні

кома 2 — перед підрядною частиною складного речення

крапка з комою 3 — між частинами складного речення, що поєднані безспо­лучниковим зв’язком

двокрапка 4 й лапки 5, 7 — при прямій мові   

знак питання 6 — у кінці питального речення

Запитання 20

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Так тривало досить довго,(1) уже наближався день,(2) віяло з-за моря теплом, (3) кажуть, (4) десь навіть зацвіло перше мигдалеве дерево,(5) але цьому ніхто не вірив; (6) Отава відчував себе помолоділим (7), виснаже­ність,(8) викликана впертою роботою,(9) минула...

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку


варіанти відповідей

коми 1, 2, 7 — між частинами складного речення, що поєднані безсполуч­никовим зв’язком

коми 3, 4 — при вставному слові

кома 5 — між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

крапка з комою 6 — між частинами складного речення, що поєднані безспо­лучниковим зв’язком

коми 8, 9 — при відокремленій обставині

Запитання 21

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Було ще темно,(1) але старий відчував,(2) що настає ранок;(3) веслуючи, (4) він раз по раз чув тремтливі звуки,(5) коли летюча риба вихоплювалася з води і, (6) зі свистом розтинаючи повітря своїми твердими крильми, (7) шуга­ла в темряву.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку

варіанти відповідей

кома 1 — між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

коми 2, 5 — перед підрядною частиною складного речення

крапка з комою 3 — між частинами складного речення, що поєднані безспо­лучниковим зв’язком

кома 4 — при відокремленій обставині

коми 6 і 7 — при відокремленому означенні

Запитання 22

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

«Лексус»,(1) елітний підрозділ бренду «Тойота»,(2) 2019 року представив оновлений позашляховик преміум-класу RХ 350 — (3) найпопулярнішу у своїй лінійці модель за всю історію свого існування. «Лексус» і цього разу вразив уяву досвідчених автолюбителів,(4) створивши автомобіль майбутнього,(5) адже його унікальна футуристична зовнішність, (6) гострі лінії вигинів і дах з ефектом польоту дають відчуття,(7) що зроблено крок до нової епохи авто­мобілебудування.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропонова­не в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 — при відокремлені прикладці 

тире 3 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучнико­вим зв’язком

коми 4, 5 — при відокремленій обставині    

кома 6 — при однорідних членах речення

кома 7 — перед підрядною частішою складного речення

Запитання 23

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Довший час Ворон не правив конем,(1) тут,(2) серед боліт,(3) Мудей знав дорогу краще за нього,(4) він знав твердий путівець не оком,(5) а чув його сво­їми копитами,(6) чув усією душею,(7) бо Ворон був певен,(8) що в його товари­ша є душа.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання коми, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

1, 4 — між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

2, 3 — при відокремленій обставині

5 — між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

6 — при однорідних членах речення    

7, 8 — перед підрядною частиною складного речення

Запитання 24

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Франсуа Рабле на всяк лад регоче з усюдисущих пройдисвітів,(1) шарлатанів,(2) ненажер,(3) але для повного відчуття глибини цієї сатири необхідно зануритися в стихію гіпербол,(4) щедро вжитих автором:(5) те,(6) що нерідко видається хибним і перебільшеним,(7) часто спростовує пихато виголошені марнославцями вимоги.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при однорідних членах речення

кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв'язком

кома 4 – при відокремленій обставині

двокрапка 5 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв'язком

коми 6, 7 – для виділення підрядної частини складного речення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест