Підсумкова контрольна робота

Додано: 30 травня 2022
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 401 раз
22 запитання
Запитання 1

Коли починається зима ,Україну засипає снігом.

Визначте вид підрядної частини.

варіанти відповідей

Підрядна умови

Підрядна часу

Підрядна з'ясувальна

Підрядна місця

Запитання 2

Оберіть складносурядне речення.

варіанти відповідей

Катря завжди допомагає батькам ,хоча вона має багато домашнього завдання.

Не будеш працювати-станеш бідним .

Уже настала золота осінь-і селяни збирають урожай .

На вихідних я хочу зустрітися зі своїми друзями.

Запитання 3

В якому з речень слід вжити двокрапку?

Розділові знаки пропущено!!!

варіанти відповідей

Кожен знає добро переможе зло.

Ми поїхали в Ужгород на екскурсію щоб насолодитись красою цього міста.

Бабуся збирає урожай діти їй допомагають.

Скаже холодним вітром обіллє .

Запитання 4

Визначте складні речення з різними видами зв'язку.

Дві правильні відповіді!!!

варіанти відповідей

Я знаю ,що щастя в боротьбі дістається .

Я розумію:за щастя треба боротись ,але його заслуговує кожна людина ,що живе на цій планеті.

Я щаслива людина:маю міцну родину.

Сонечко встає ,люди прокидаються.

Діти відпочивають ,а батьки пішли на роботу ,щоб родина не бідувала.

Запитання 5

Обрати правильно побудовані схеми для цих речень.

1.Читання книг розвиває нас ,але все менше людей приділяє цьому увагу.

2.Закінчились уроки ,ми пішли гуляти надворі ,бо прогулянки на свіжому повітрі корисні для нашого здоров'я:вони покращують роботу серця ,підвищують імунітет ,насичують кров киснем.

варіанти відповідей

1.[ ],але[ ]

2.[ ],[ ],( бо...):[ ]

1.[ ],але[ ]

2.[ ]:[ ]

1.(Щоб...),[ ]

2.[ ],[ ],( бо...):[ ]

1.(Щоб...),[ ]

2.[ ]:[ ]

Запитання 6

Я люблю зиму.Вона дарує нам багато снігу.

Який засіб міжфразного зв'язку вжито?

варіанти відповідей

повтори слів

займенники

спільнокореневі слова

прислівники

вставні слова

Запитання 7

Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче ...» додати

варіанти відповідей

 … мов пізньої похмурої осені.

 … бо сильний вітер їх щодуху підганяв.

… неначе накочувалися величезні хвилі.

… так що треба очікувати грозу.

… щоб пролитися рясним дощем.

Запитання 8

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».

«Поки людина жива, вона ніколи не повинна втрачати надії», – говорив давньоримський філософ Сенека.

«Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.

Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».

«Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».

Запитання 9

Прочитайте уривок.

    У молочно(1)білому світлі пів(2)місяця різно(3)барв’ям виблискує річка, по(4)тихеньку несучи свої хвильки до темних крає(5)видів.

Дефіс треба ставити на місці цифри



варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 10

Синтаксис – це:


варіанти відповідей

А. Розділ науки про мову, який вивчає частини мови;

Б. Розділ науки про мову, який вивчає звуки мови;

В. Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення;

Г. Розділ науки про мову, який вивчає частини слова.

Запитання 11

Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення складносурядного речення:


варіанти відповідей

А. Складносурядним називається речення, у якому одне просте речення за змістом та граматично залежить від іншого й з’єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова;

Б. Складносурядним називається речення, у якому прості речення рівноправні за змістом і пов’язані сурядним сполучником;

В. Складносурядним називається речення, у якому наявний лише один головний член;

Г. Складносурядним називається речення, у якому є три головні члени.

Запитання 12

Яке з поданих речень є складносурядним із протиставним сполучником?


варіанти відповідей

А. Максим закушує губи – і кров солонить їх, і не може вийти з хати, не може нічим допомогти (Л. Тараненко).

Б. Дзвінка дивилася на Максима, а очі її повільно наливалися слізьми (Л. Тараненко).

В. Він навіть зніяковів, угледівши її біля воріт турбази (Л. Тараненко).

Г. Зелень її очей спалахнула, немов омита весняним дощем (Л. Тараненко).

Запитання 13

Знайдіть складнопідрядне речення:


варіанти відповідей

А. Це завжди його хвилювало, а по розмові почув він бадьорість і апетит;

Б. У княжий табір вісник вість приніс, що меч тевтона над Волинню звис;

В. Може, квіти зійдуть – і настане ще й для мене весела весна;

Г. Хлопець зітхнув, хотів щось сказати, далі махнув тільки рукою і пішов.

Запитання 14

Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні:

.


варіанти відповідей

А. Хто знання має, той і мур зламає.

Б. Добре того вчити, хто хоче все знати.

В. Хто вчиться змолоду, не знає під старість голоду (Нар. творчість)

Г. Хто п’є зілля джинджури, той забуде дорогу до лікаря (Ф. Мамчур).

Запитання 15

Знайдіть речення з підрядним обставинним:

 

 

 

варіанти відповідей

 А. Я вірю в те, що вернеться тепло.

Б. Звідки птах випурхнув, там і гніздо знайдеш.

В. Те, що було нам співучим, ясним, хай ще дужче рясніє другим, ранком

       співається, днем наливається, в добрім здоров’ї, в науках кохається.

Г. Небо, яке засіяли зорі, чудово заблищало (І. Нечуй-Левицький).

Запитання 16

Знайдіть речення з підрядним наслідку:


варіанти відповідей

А. Скільки не дивись на море, воно ніколи не набридне.

Б. Чим далі заглиблювалися вони в гори, тим тихішим ставав відгомін бою.

В. Це було, як співав соловей над рікою.

Г. Край дороги, якою котився віз, лежав білий пісок (М. Коцюбинський).

Запитання 17

Прочитайте фрагмент учнівського твору, у якому пропущено окремі слова.

Невдовзі Сергій звиїхали на заміську трасу. До ... залишалося дваХлопці провели в дорозі майже добу, але це аж ніяк не робило меншїхню подорож.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків...

варіанти відповідей

Ігором, Львову, кілометра, цікавою.

Ігорем, Львова, кілометри, цікавою.

Ігорем, Львова, кілометри, цікавішою.

Ігорем, Львову, кілометра, цікавою.

Ігором, Львову, кілометри, цікавішою.

Запитання 18

Визначити тематичне речення у тексті.

1.Ми з сім'єю пішли в театр імені Івана Франка.2.Там проходила захоплююча вистава.3.Мені вона сподобалась:я отримав задоволення.4.Після п'єси наша сім'я поїхала додому.5.Протягом цього часу ми ділились враження від побаченого ,розповідали про епізоди ,що найбільше припали до душі.6.Надіюсь:ми частіше будемо ходити в театр ,дивитись вистави!

варіанти відповідей

4

6

5

3

1

Запитання 19

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

Частина загальної теми.

Те про ,що ідеться в тексті.

Те ,заради чого був написаний текст.

Запитання 20

Текст - це...

варіанти відповідей

група речень, об'єднаних спільним змістом ( темою), головною думкою та граматично

окремі слова чи сполучення слів, об'єднані граматично

повідомлення, яке складається з ланцюга речень-висловлювань, не об’єднаних в єдине ціле задумом, ідеєю

короткий набір слів

Запитання 21

Після речення Дмухнув вітерець.... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

нахиливши жита.

сіло яскраве сонце.

очікуваний ще з обіду.

зашелестіли жита.

Запитання 22

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення "Щоліта наша родина їздить до моря..." вибрати

варіанти відповідей

аби насолодитися сонцем і водою.

і в село до маминої сестри.

а сім'я моєї подруги - в Карпати.

відпочивати й оздоровлюватися.

не змінюючи звичного маршруту.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест