Підсумкова контрольна робота

Додано: 19 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 296 разів
36 запитань
Запитання 1

Літературна мова — це:  


варіанти відповідей

А народна мова, якою користуються на певній території;

 Б мова, що є засобом письмового й усного спілкування нації;

 В унормована мова суспільного спілкування, зафіксована в писемній та усній практиці;

 Г мова художнього стилю мовлення.

Запитання 2

Стилістика мови… 


варіанти відповідей

А є сукупністю мовленнєвих дій, кожна з яких має мету, що випливає із загальної цілі спілкування;

Б вивчає реалізацію стилістичних ресурсів мови залежно від мовленнєвої ситуації;

В вивчає стилістичні ресурси всіх мовних рівнів: лексики, фразеології, морфології, синтаксису;

 Г включає поняття синонімії і варіативності.

Запитання 3

Укажіть правильне твердження. 


варіанти відповідей

 А Граматична основа — це частина речення. Складається з підмета і присудка.

 Б Присудок — головний член речення, що виражає ознаку, приписувану підметові. 

 В Простим є присудок, який виражений дієсловом.

 Г У ролі іменної частини складеного присудка можуть бути будь-які частини мови, окрім особливих форм дієслова.

Запитання 4

Укажіть речення, у якому неправильно розставлено розділові знаки. 


варіанти відповідей

А Жайворонок з’явився до тепла, а зяблик — до холоду.

Б Мене все життя ваблять, і хвилюють зорі, місяць, ніч…

 В У темному гаю, в зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть, сідлані коні, вороні, готові .

Г Весь час чарівний, барвистий світ мінився.

Запитання 5

6.     Зазначте речення з відокремленими прикладками.  


варіанти відповідей

А А він шугав між блакитним небом і зеленим морем….

Б Стоять в шинелях, забрьохані, без шапок…

В Другий сусід мій, Григорій Шиян, вирішив не покидати своєї хати .  

 Г Стукнувшись об пом’яті, ніби пошматовані зубами, дошки помосту,

Запитання 6

До якого виду належить речення Солі одержують за допомогою хімічних   реакцій?   


варіанти відповідей

 А Означено-особове речення. 

 Б Неозначено-особове речення. 

 В Узагальнено-особове речення. 


 Г Безособове речення.

Запитання 7

Складним є речення:


варіанти відповідей

А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.

Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.

В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.

Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то боло­тами, то полями.

Запитання 8

Визначте складнопідрядні речення:


варіанти відповідей

А Не видно і самого океану з височини, а тільки гори хмар, то снігових, то сивих, то блакитних. (М.Рильський).

Б Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене в Александрію візьме (Леся Українка).

В Орел мухи не ловить, а слон за мишею не ганяється (Народна мудрість).

Г Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її покидають надії (Б. Харчук)

Запитання 9

 Тире потрібно поставити між частинами складносурядного ре­чення (розділові знаки не розставлено):


варіанти відповідей

А Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.

Б Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.

 В На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

Г Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

Запитання 10

Складносурядне речення утвориться, якщо до речення «Зранку ми

   почали непокоїтися…» об­рати продовження:

           

варіанти відповідей

  А так що настрій зіпсувався на цілий день;

 Б проте погода посприяла нам і цього разу;

 В й обговорювати можливі перешкоди;

 Г передчуваючи серйозні ускладнення.

Запитання 11

 Не слід ставити коми між частинами складносурядного ре­чення (розділові  знаки не розставлено):


варіанти відповідей

 А Рясніє дощ і падає лункіше м’яких краплин розмірене биття.

 Б Знову яблуні буйно цвітуть і лунає знайомий мотив.

 В Грім одгримів і солодкою млостю спокою віє од цвіту вишень і сирої землі.

 Г Вишневі зацвіли сади і сніг пахучий падає на воду.

Запитання 12

Складнопідрядне речення з підрядним означальним:


варіанти відповідей

 А Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

 Б А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.

 В Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає зруйнувати життя.

 Г Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі. 

Запитання 13

Означення відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Омиті росами квіти розтулюють повіки.

Б Налиті соками бруньки круглішали і ледь-ледь лопали.

В З-під порослої виноградною лозою гори дзюрчав струмок.

  Г Непереможний я сміливою ходою іду в нові незвідані світи.

Д Блискавками підперезана хмара ходить над березами

Запитання 14

Речення з відокремленою прикладкою є в рядку

варіанти відповідей

А Навкруги чорне страшне море ─ безодня води і гніву.

Б Я не знав, до якого міста виїхали мої рідні.

Г Голубіє земля, оповита прозорим серпанком.

Д Зимовий вечір, закуривши люльку розсипав зорі.

Запитання 15

НЕ потребує редагування речення 

варіанти відповідей

А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її купити

Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Лесі Українки.

В Роблячи нотатки, нами було прослухано доповідь однокласниці.

Г Створюючи виставу, було осучаснено текст класичної п’єси.

Д Закінчивши навчання, мені неймовірно пощастило.

Запитання 16

Речення  Усе можна виправдати, окрім освіченого варварства ускладнено

варіанти відповідей

А відокремленою обставиною  

Б відокремленим означення

В відокремленим додатком

Г вставним реченням

Д однорідними додатками

Запитання 17

4.У якому реченні виділені члени речення не відокремлюються.

варіанти відповідей

А. Обабіч шляху лежали незнайомі поля перекраяні вузькими довгими нивками.

Б. Вимиті вчора коси тонко пахли суницею.

В.Голубе сонце вкрите рідкими хмаринками щиро лило ясне світло на лани.

Г. Гори сплять оповиті туманом.

Запитання 18

11. Укажіть речення з уточнювальною обставиною часу.

варіанти відповідей

А. Тут, серед швацького краму, вони й стріли Павла Павловича.

Б. А там же, за стіною, своє написане музика програвав тихенько, лиш собі.

В.Ось тут, у лузі, не так давно ходили вдвох шукати гусей.

Г. І тоді, після тієї оказії, пес цей, замість сховатися в найнебезпечнішому закутку, кинувся слідом за машиною.

Запитання 19

Додаток не відокремлюється у реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Кажани з'їдають багато шкідливих комах зокрема жуків і комарів

Багато нітратів може бути в ранніх овочах наприклад у зеленій цибулі

У всьому крім добрих справ знай міру й час

Ти вже командуєш замість батька?

Запитання 20

Обставину треба відокремити в реченні

варіанти відповідей

Оздоровчі вправи для спини можна виконувати лежачи

Богдан нахмурившись стоїть біля столу над конспектом

Робітники інженери академіки усі працюють не покладаючи рук

Навчатися треба постійно й не зупиняючись на досягнутому

Запитання 21

Уточнювальні члени речення — такі, які доповнюють, характеризують інші члени речення, звужуючи, обмежуючи їх значення, уточнюючи кількість предметів або виділення із загальної маси. Відповідають на питання:

варіанти відповідей

як? де? чому? куди?

а де саме? а коли саме? а як саме? а який саме? а що саме?:

скільки? коли? куди? кому?

Запитання 22

Тире треба поставити, якщо до частини "Люблю теплу весняну пору..." додати фрагмент рядка

варіанти відповідей

...і сніжну зиму із чарівними холодними візерунками.

...ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів.

...час пробудження природи від тривалого зимового сну.

...з її подарунками для нашого саду й городу, для лісу й поля.

Запитання 23

Відокремлюватися не може цей член речення:

варіанти відповідей

Підмет

Додаток

Означення

Прикладка

Запитання 24

Не потрібно відокремлювати уточнювальний член у реченні

варіанти відповідей

у будинку зліва принишкли соняшники

На березі річки у долині росте верба

Десь у глибокій темряві здійнявся крик

Там на горі стоїть бабина хата

Запитання 25

Позначте рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини мають закінчення -ею


варіанти відповідей

їжа, огорожа, миша, голова

гуща, тисяча, яблуня, вежа

пісня, дорога, Ілля, ковбаса

мережа, каша, стіна, суддя

хата, Марта, межа, листоноша

Запитання 26

Помилку в утворенні імені по батькові допущено в рядку:

варіанти відповідей

Петро- Петрович, Петрівна ;

Сергій-Сергійович, Сергіївна

Семен- Семенович, Семенівна

Дмитро- Дмитрович, Дмитріївна

Запитання 27

8. Закінчення  має іменник у рядку

варіанти відповідей

А 2 квартал..

Б 3 товариш..

В 1,5 доб..

Г 0,5 ящик..

Д 4 район..

Запитання 28

12. Позначте рядок, у якому всі числівники пишуться окремо:

варіанти відповідей

А) трьох/сот, тридцять/три, два/надцять, шіст/десят

Б) три/п'ятих, вісімдесят/шість, сто/сім, двісті/шістдесят

В) триста/дванадцять, шіст/надцятеро, сто/одинадцять, двадцять/два

Г) сто/тисячний, двадцять/сьомий, сто/четвертий, триста/сороковий

Запитання 29

Укажіть ряд якісних прикметників


варіанти відповідей

легкий, житловий, довгий;

чистий, гучний, швидкий;

місцевий, лісовий, квітковий.

український, сестрин, вовчий.

Запитання 30

Укажіть рядок, у якому всі прикметники мають форму найвищого ступеня порівняння

варіанти відповідей

найпрозоріший кришталь, чистіший посуд;

найгарячіше джерело, надзвичайно цікаві спостереження;

найшвидший поїзд, найбільш глибока западина;

неймовірно красиві краєвиди, найдорожчі друзі.

Запитання 31

Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка



варіанти відповідей

далекий, золотий, дорогий, близький

пізній, сухий, солонуватий, залізний

молодий, крижаний, добрий, новий

гарний, високий, великий, сміливий

срібний, зручний, глухий, буряковий

Запитання 32

Правильно утворено форму вищого (найвищого) ступеня порівняння прикметника в рядку



варіанти відповідей

менш мудріший

самий сильніший

добріший нього

дорожчий за життя

прелюбий

Запитання 33

У якому рядку всі подані у словосполученнях прикметники належать до однієї групи за значенням (якісні, відносні, присвійні)

1. Танталові муки, бабусина казка, батьківський заповіт, мамині руки.

2. Золотий перстень, золотий характер, золота осінь, золоті руки.

3. Міський парк, весела компанія, шкільне подвір’я, домашнє завдання.

варіанти відповідей

1

2

3

у кожному

у жодному

Запитання 34

З'ясуйте скільки займенників в цьому уривку з поезії

Я думаю про тебе весь мій час,

Але про це не треба говорити.

варіанти відповідей

4

5

3

7

Запитання 35

Неправильно вжито числівник на позначення часу в рядку:

 1.десять хвилин на третю

 2.п’ять тридцять

  3.за чверть одинадцята

 4. двадцять хвилин на шосту

 

варіанти відповідей

1

 2

 3

 4

Запитання 36

Через дефіс треба писати всі займенники рядка

варіанти відповідей

з ким/небудь, хтозна/що, на/чому/сь, аби/до/чого

на чому/небудь, казна/скільки, будь/у/що, хтозна/яка

 ні/скільки, ані/хто, хто/сь, аби/хто

.біля чого/сь, будь/у/кого, казна/скільки, де/який

.будь/чим, хтозна/що, на якому/небудь, казна/ким

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест