На перший склад падає наголос у всіх словах, ОКРІМ
Вставним словосполученням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
3. Антонімами є слова в рядку
Суфікс -інн(я) має різне значення в словах рядка А носіння, говоріння Б гасіння, коріння В ходіння, шарудіння Г терпіння, водіння
Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку
Знак м’якшення треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка А мистец..кий, учител..ство, камін..чик Б малесен..кий, одягаєт..ся, мен..ший В жмен..ці, винос..те, виріз..блений Г він..чати, запоріз..кий, жен..шень
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє. 7. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10. (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.8. У тексті слово фантастичні (речення 2) можна замінити всіма наведеними словами, ОКРІМ
(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє .Пунктуаційну помилку допущено в реченні А першому Б другому В третьому Г п’ятому.
(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – 2 і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
10. У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ А жінок Б людей В історії Г романи
11. Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка А погляд, кладка, передзвін Б сьорбати, весняний, всюди В захист, розвиватися, пізній Г нитці, баскетбол, молитва Д край, вокзал, закріплення
12. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку
. Подвоєні літери на місці пропусків треба писати в усіх словах рядка А передгроз..я, суверен..ий, числен..ий Б шален..ий, військ..омат, в..ічливість В спорт..овари, від..звеніла, очікуван..ий Г роз..броїти, осерд..я, від..зеркалення Д студен..ий, благословен..ий, попідвікон..ю
4. Разом треба писати всі складні слова в рядку
Прочитайте речення. Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку А хлопців зацікавили розлогі столітні дуби. Б сповнюєшся дивовижною силою козацького краю. В запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї. Г нас здивував таємничий Мотронинський монастир. Д нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».
Прочитайте речення (розділові знаки пропущено). Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін. Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5
Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні А На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації. Б Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я. В На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми. Г На конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації. Д У тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку А читаймо, їжмо Б живімо, стіймо В бережімо, печімо Г сядемо, повірмо Д дихаймо, граймо
Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати
Правильно оформлено пряму мову в реченні
. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Уважалося,(1) що рондель,(2) традиційна форма французької літератури,(3) придатний лише для пейзажної чи інтимної лірики,(4) однак Павло Тичина створив свій різновид цього жанру,(5) що увійшов у поетичний світ революційним фанфарним маршем,(6) сповненим самобутніх рефренів. НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку А кома 1 – при вставному слові Б коми 2, 3 – при відокремленій прикладці В кома 4 – перед сурядною частиною складного речення Г кома 5 – перед підрядною частиною складного речення Д кома 6 – при відокремленому означенні
. Синонімічними до простого речення «Через постійне плазування в тіні ви позбавляєте себе можливості знайти сонце» є всі наведені складні речення, ОКРІМ А Ви не зможете знайти сонце, якщо виберете плазування в тіні. Б Ви не зможете знайти сонце, бо вибрали плазування в тіні. В Ви не зможете знайти сонце, тому що вибираєте плазування в тіні. Г Ви не зможете знайти сонце, оскільки вибираєте плазування в тіні. Д Ви не зможете знайти сонце, адже вибрали плазування в тіні.
Увідповідніть фразеологізм із його синонімом. Синонім А заходити збоку Б за версту почути В плескати язиком Г рота не розкрити Д пускати бісики Фразеологізм 1 ні пари з вуст 2 теревені правити 3 грати очима 4 починати здалека
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі. Приклад речення А Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники. Б Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів. В Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій. Г Поставивши за мету захист рослин і комах, в Україні створили кілька ботанічних та ентомологічних заказників. Д Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду. Відокремлений член речення 1 додаток 2 означення 3 обставина 4 прикладка (різновид означення)
. Доберіть приклад до кожної умови вживання тире. Приклад речення А Краще кепсько виконати свій обов’язок, аніж добре – чужий. Б Бути особистістю – це бути самостійним джерелом дії. В Звільнишся від зла – у тебе залишиться лише добро. Г Любов, щирість, милосердя – такі риси має виховувати в собі кожен. Д Я знаю лише одного тирана – тихий голос мого сумління. Умова вживання тире 1 тире між підметом і присудком 2 тире на місці пропущеного члена речення тире при відокремленій прикладці 3 4 тире в безсполучниковому складному реченні
Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення. Приклад речення А Не докоряй нікóли і нікóму. Б Ніхто не винен у твоїх обрáзах. В Лиш посміються із такої примхи. Г Не варто звинувачувать когось. Д Порада доброї і мудрої людини. Тип односкладного речення 1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму. А іменник Б числівник В прийменник Г сполучник Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома