Прочитай уважно текст.
ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ
Автор – Василь Сухомлинський
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу про Далекі Сині Гори.
Мама показала, де викопати дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
Прокинувся Петрик —ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...».
Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу ще трохи та й почну». Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
А Петрикові нічого показати. Соромно йому матері у вічі дивитись.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.
Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стіни, вимуруваної з цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня, — сказала мама. — Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день.
У якому розділі книги для читання можна помістити цей твір?
Коли мама йшла на роботу?
Події, описані в оповіданні, відбувалися …
Пронумеруй пункти плану відповідно до послідовності розгортання подій у тексті.
___ Результати плідної праці людей.
___ Петрик ліг і задрімав.
___ Мама дала доручення Петрикові.
___ Хлопчик прокинувся опівдні.
___ Петрикові соромно дивитися матері у вічі.
Яке доручення дала мама Петрикові?
Яку книгу мав прочитати Петрик?
Де мав посадити Петрик дерево?
Що снилося хлопчикові коли він задрімав?
Петрик прокинувся, коли …
Де вирішив посидіти Петрик?
Що робив хлопчик протягом дня?
Коли мама повернулася з роботи, то …
Що, за словами мами, Петрик робив протягом дня?
Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.
«Вчора тут була стерня, а ...»
Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.
«Ці помідори вранці були на полі, …»
Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.
«Тут вранці був тільки гранітний фундамент, …»
Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.
«Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла із сином. На полицях — …»
Куди водила мама сина? (вибери декілька відповідей)
Хто автор цього оповідання?
Вибери прислів’я, яке виражає головну думку тексту.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома