Підсумкова контрольна робота з української мови за І семестр

Додано: 6 грудня 2023
Предмет: Українська мова, 8 клас
15 запитань
Запитання 1

1. Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

А синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає її будову;



Б синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає лексичне значення слова;


В синтаксис – розділ граматики, який вивчає способи поєднання слів у словосполучення та речення, будову і типи цих синтаксичних одиниць;


Г синтаксис – розділ граматики, який вивчає правильне написання слів.

Запитання 2

2. Позначте словосполучення.

варіанти відповідей

А іде дощ;



Б буду писати;


В прийшли швидко;



Г найбільш красивий.

Запитання 3

3. Правильно підкреслено підмет у реченні.

варіанти відповідей

А  Туристське спорядження вони поклали у човен.



Б  Турбуватися  про батьків – обов’язок дітей.


В Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали, встали, подивились на той Чигирин!


Г   Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби.

Запитання 4

4. Назвіть речення, у якому немає другорядних членів.

варіанти відповідей

А   Ліс іще дрімає.



Б   Були падіння, злети, поразки та перемоги.


В    Сьогодні сонячно.


Г    Мені сумно.

Запитання 5

5. Назвіть означено-особове речення.


варіанти відповідей

А   Не страшні для мене вітри.



Б   При вузлі залізниці його зігнали з потяга.


В  Умивай же біле личко дрібними сльозами.


Г   Ще з юних літ мені відкрилась правда.

Запитання 6

6. Назвіть односкладне просте речення з головним членом, вираженим підметом.



варіанти відповідей

A На те щука в річці, щоб карась не дрімав.


Б Блаженний той, хто розуміє смисл кожної справи.


B І сміх, і гріх.


Г Ой летіла гуска додому – та впала, як грудка, додолу.

Запитання 7

7. За метою висловлювання речення поділяють на:


варіанти відповідей

А прості, складні;


Б поширені і непоширені;


В окличні і неокличні;


Г розповідні, питальні, спонукальні.

Запитання 8

8.У якому реченні вжито складений іменний присудок?


варіанти відповідей

А Лине пісня в садах солов’їна (І. Нехода).


Б Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі

(Л. Костенко).


В Весна ще так ніколи не співала (Леся Українка).


Г Творчість Б. Грінченка увійшла в золотий фонд української класичної

літератури (П. Хропко).

Запитання 9

9. Односкладним є речення в рядку:


варіанти відповідей

А Добре ім’я — найкраще багатство (Народне прислів’я).


Б Промені як вії сонячних очей (П. Тичина).


В Лікарські рослини заготовляють влітку (З календаря).


Г З вітром весняним сосна розмовляє (Леся Українка).

Запитання 10

10. Тире між підметом і присудком слід поставити в реченні:


варіанти відповідей

А Кров не вода, а серце не камінь (Народне прислів’я);


Б Пісня і праця великі дві сили (І. Франко).


В Кожна людина свято береже у своїй пам’яті все, що супроводить її з

дитинства (І. Цюпа);


Г І земля, і вода, і повітря все поснуло (М. Коцюбинський).

Запитання 11

11. Визначте вид односкладного речення:

Музика дощу (Олесь Гончар).


варіанти відповідей

А називне;


Б безособове;


В неозначено-особове;


Г узагальнено-особове.

Запитання 12

12. Неповним є речення в рядку:

.

варіанти відповідей

А Книжка мовчки все розкаже (Народне прислів’я).


Б Вечір (В. Винниченко).


В У кожній хаті України портрет Шевченка на стіні(М.Козимиренко).


Г Вище себе не скочиш (Народне прислів’я)

Запитання 13

13. Двоскладним є речення:


варіанти відповідей

А Людина — найскладніша і найтонша система (І. Павлов).


Б Оголосили перерву (Олесь Гончар).


В Люблю слухати мелодійні українські пісні (З календаря).


Г І дощ, і сніг, і віхола, і вітер... (Л. Костенко).

Запитання 14

14. У якому рядку правильно визначено вид речення?

Навкруги було безлюдно (М. Коцюбинський).


варіанти відповідей

А двоскладне неповне;


Б односкладне безособове;


В односкладне неозначено-особове;


Г односкладне означено-особове.

Запитання 15

15. Граматичну помилку допущено в рядку:


варіанти відповідей

А усмішка долі;


Б найтепліший день;


В моє день народження;


Г упродовж тижня.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест