С.ф. Підсумкова робота з історії України за І семестр 2024-2025 н.р., (сімейна форма навчання)

Додано: 24 грудня
Предмет: Історія України, 9 клас
26 запитань
Запитання 1

Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було


варіанти відповідей

заснування масонських лож, таємних організацій дворян-офіцерів

.ліквідація кріпацтва та поміщицького землеволодіння на приєднаних землях

відновлення Запорозької Січі за участі колишніх козаків-задунайців

економічне виснаження регіонів, що були найближчим тилом російської армії.

Запитання 2

Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 — на початку 1826 рр. було підготовлено


варіанти відповідей

масонською ложею «Любов до істини»

Кирило-Мефодіївським братством

польським Патріотичним товариством

Південним товариством декабристів

Запитання 3

Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині


варіанти відповідей

 антикріпосницького руху

 українського національного руху

 польського визвольного руху

російського суспільного руху.

Запитання 4

Укажіть форми протесту селян Наддніпрянської України проти соціального гноблення в першій половині XIX ст. (три відповіді)

варіанти відповідей

 демонстрації

 звернення до парламенту

підпали поміщицьких маєтків

 політичний терор

відмова відбувати панщину

 утечі з маєтків

підписання петицій

Запитання 5

Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?


варіанти відповідей

воєводство

провінція

губернія

область

Запитання 6

Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки


варіанти відповідей

 технічної реконструкції

промислового перевороту

форсованої індустріалізації

буржуазної революції

Запитання 7

Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства (три відповіді).

варіанти відповідей

ліквідація самодержавства, скасування кріпацтва та станового поділу суспільства

створення демократичної федерації слов’янських християнських республік

об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух

утвердження демократичних прав і свобод, рівності усіх громадян перед законом

повалення царизму шляхом військового перевороту або визвольного повстання

здобуття Україною автономії у складі демократичної Російської республіки

Запитання 8

Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?

«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»


варіанти відповідей

М. Муравйова

П. Пестеля

В. Капніста

І. Котляревського

Запитання 9

«Масонство» — це....

варіанти відповідей

політична теорія, прихильники якої виступали за усунення церкви від участі в державно-політичному житті

релігійно-етичний рух за моральне самовдосконалення та об'єднання людства в релігійний братерський союз

суспільно-релігійне об'єднання православних міщан при церковних парафіях, що виступало захисником прав православного населення

релігійна секта, прихильники якої виступали за «дешеву» церкву, богослужіння без проповідей та колективних молитов

Запитання 10

Рух декабристів був складовою

варіанти відповідей

польського національно-визвольного повстання

російського дворянського опозиційного руху

європейської «весни народів».

українського національно-визвольного руху

Запитання 11

З іменами діячів, портрети яких зображено, пов’язують створення та діяльність




варіанти відповідей

Південного товариства декабристів

Кирило-Мефодіївського братства

Головної руської ради

 «Руської трійці».

Запитання 12

Укажіть один із заходів, ужитих царською владою на українських землях з метою придушення польського повстання 1830–1831 рр.


варіанти відповідей

скасування кріпосного права 

формування козацьких полків

видання Валуєвського циркуляра

здійснення Третього поділу Речі Посполитої

Запитання 13

Укажіть одну з основних причин збільшення у 25 разів посівних площ зернових на Півдні підросійської України в період 1778–1851 рр.


варіанти відповідей

 руйнування селянської громади

поширення кооперативного руху

розбудова чорноморсько-азовських портів

надання кредитної допомоги селянам через Селянський банк

Запитання 14

Етнограф, укладач збірок українських народних пісень, перший ректор Київського університету


варіанти відповідей

 В. Каразін

М. Остроградський

 М. Максимович

 М. Костомаров

Запитання 15

Винахідник, агроном і метеоролог, ініціатор відкриття Харківського університету


варіанти відповідей

 В. Каразін

 М. Остроградський

М. Максимович

М. Костомаров

Запитання 16

Про який твір йдеться в уривку з історичного джерела?

«Бувають в історії народів дати, які немовби розривають надвоє їхнє життя й кладуть межу високу посеред рівного шляху історичних подій... Ми маємо таку історичну дату — це... рік 1798-й. Того року прилетіла перша ластівка українського національного відродження — невеличка книжка, од якої початок нового українського письменства рахуємо...»


варіанти відповідей

«Сад божественних пісень» Г. Сковороди

«Енеїда» І. Котляревського

«Кобзар» Т. Шевченка

«Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського

Запитання 17

Перший університет на українських землях у складі Російської імперії засновано в

варіанти відповідей

Ніжині 

Харкові

 Полтаві

Чернігові

Запитання 18

Які українські території увійшли до складу Коронного краю «Королівства Галичини і Лодомерії»?

варіанти відповідей

Закарпаття, Східна Галичина

Буковина, Бессарабія

Східна Галичина, Північна Буковина

Поділля, Хотинщина

Запитання 19

Про наслідок якої події йдеться в історичному джерелі:

«Російська інтелігенція, яка говорила тоді польською, німецькою або церковнослов’янською мовами, теж засудила новий дух. Найсуворішим було те, що її видання викликало переслідування з боку уряду і владної ієрархії: трьох згаданих хлопців віддали ще 1838 р. під суворий поліцейський нагляд, а після закінчення греко-католицької семінарії їм відмовили в духовному сані»?


варіанти відповідей

Діяльність просвітницького гуртка в Перемишлі

відкриття Руського інституту при Львівському університеті

видання першої в Галичині граматики української мови «Граматика язика славено-руського»

видання альманаху «Русалка Дністровая»

Запитання 20

До складу "Руської трійці" входили (три відповіді)

варіанти відповідей

І. Могильницький 

 І. Вагилевич

 Г. Яхимович

 Я. Головацький

М. Шашкевич

М. Левицький

Запитання 21

У якому році на західноукраїнських землях (Галичина, Буковина) було остаточно скасовано панщину?

варіанти відповідей

1805 р.

1816 р.

1837 р.

1848 р

Запитання 22

Під владою яких двох імперій були українські землі

варіанти відповідей

Російська, Угорська імперія

Російська, Австро-Угорська імперія

Османська, Російська імперія

Австро-Угорська, Османська імперія

Запитання 23

Які західноукраїнські землі входили до Королівства Галіції і Лодомерії

варіанти відповідей

Східна Галичина, Північна Буковина

Північна Буковина, Закарпаття

Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття

Запитання 24

Який характер зберігала економіка України у першій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

аграгрний

промисловий

змішаний тип

Запитання 25

Хто був головним виробником сільськогосподарської продукції у першій половині ХІХ ст. на території Наддніпрянищини?

варіанти відповідей

міщани

селяни

буржуазія

наймані робітники

Запитання 26

Кріпосне право, кріпацтво - це ...

варіанти відповідей

система правових норм, які встановлювали залежність селянина від пана й право останнього володіти селянином як власністю.

система норм звичаєвого права, які встановлювали залежність селянина від пана й право останнього володіти селянином як власністю.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест