Основи фінансової грамотності поточний контроль знань 1

28 запитань
Запитання 1

Чому люди готові приймати фіатні гроші як оплату:

варіанти відповідей

їх можна обміняти на золото в центральному банку;

грошима зручно обмінюватися, попри те, що гроші ніким і нічим не забезпечені;

гроші випускає держава, а люди довіряють владі певної держави, за правилами законодавства якої відбувається їхній випуск й обіг;

тому що вони не можуть знецінитися.

Запитання 2

Що з переліченого не можна вважати фіатними грошима:

варіанти відповідей

банкноти;

монети;

електронні гроші;

криптовалюти.

Запитання 3

Які монети призначені для інвестування:

варіанти відповідей

інвестиційні монети;

пам’ятні монети;

колекційні монети;

усі відповіді правильні.

Запитання 4

До електронних грошей належать:


варіанти відповідей

подарункові сертифікати;

електронні проїзні квитки;

телефонні картки;

правильна відповідь відсутня.

Запитання 5

До переваг фрілансу може належати:

варіанти відповідей

можливість самостійно планувати час роботи;

сплата лікарняного в разі хвороби;

оплачувана відпустка;

гарантованість замовлень від клієнтів.

Запитання 6

Яка риса є спільною для роботи за наймом та фрілансу:

варіанти відповідей

стабільний дохід;

виплата соціальної допомоги в разі хвороби;

оплачувана відпустка;

«немасштабованість» винагороди за працю.

Запитання 7

Першим кроком у виборі вами професії має бути з’ясування:

варіанти відповідей

працівники якої професії отримують найвищі доходи;

напрямів, які найбільше вас цікавлять і відповідають вашим цінностям;

можливостей отримання різноманітних сертифікатів, особливо безкоштовних;

можливостей безкоштовного вступу до коледжів чи вишів у вашому регіоні.


Запитання 8

Марина працює, однак розмірковує над здобуттям додаткової освіти. Чим їй доцільніше керуватися під час ухвалення такого рішення:

варіанти відповідей

поміркувати, чи вартують вигоди, які Марина отримає завдяки здобуттю нових знань і вмінь, фінансових й особистісних витрат (відмова від відпустки, скорочення вільного часу), та чи сприятимуть вони насправді побудові кар’єри й зростанню добробуту;

визначити, скільки років потрібно для здобуття додаткової освіти та як це вплине на процес виходу на пенсію;

порівняти витрати на різні освітні програми й узагалі відмовитися від ідеї додаткової освіти, бо Марина й так добре та вправно виконує покладені на неї функції;

визначити, чи покриває соціальний пакет, який Марина має зараз у свого роботодавця, витрати на здобуття освіти. Якщо не покриває, то, певна річ, відмовитися.

Запитання 9

Застосування методу SMART для формулювання фінансових цілей означає, що:

варіанти відповідей

фінансові цілі мають бути поміркованими;

фінансові цілі мають формулюватися в певній чіткій послідовності: від визначення сильних позицій (Strengths) до досягнення багатства (Treasure);

формулювання фінансових цілей вимагає врахування та дотримання таких критеріїв, як конкретність, вимірність, досяжність, доцільність й обмеженість у часі;

фінансові цілі матимуть успіх лише за умови спроби досягти декількох цілей одночасно.

Запитання 10

Що з нижче перерахованого деталізує, у який спосіб можна накопичити гроші, забезпечити зростання чистих активів, убезпечити членів сім’ї в разі настання непередбачуваних подій:

варіанти відповідей

фінансова ціль;

фінансовий план;

вартість досягнення цілі;

фінансовий бюджет.

Запитання 11

Асиметричність інформації – це:

варіанти відповідей

наявність у різних людей різного обсягу інформації про одне й те саме явище;

наявність інформації, яка негативно впливає на ухвалення рішень у рамках фінансового плану;

чинник, що сприяє ухваленню вигідного фінансового рішення; 

запорука ухвалення неупередженого рішення.


Запитання 12

Фінансовий план не повинен містити:

варіанти відповідей

планування пенсійних виплат;

управління зовнішніми ризиками;

банкрутство;

управління інвестиціями.

Запитання 13

До трудових надходжень належать:

варіанти відповідей

основна заробітна плата;

премії;

доходи від ведення особистого підсобного господарства;

усі відповіді правильні.

Запитання 14

Чи завжди активи зростають у ціні:

варіанти відповідей

так, оскільки на них завжди є попит;

так, але таке зростання складно спрогнозувати;

так, оскільки вони здатні генерувати дохід;

ні, вартість активів може й зростати, і зменшуватися

Запитання 15

Видами нетрудових доходів є:

варіанти відповідей

проценти за депозитом;

премії;

соціальна допомога;

доходи від підприємницької діяльності.

Запитання 16

На трудові надходження сім’ї впливатимуть:

варіанти відповідей

умови на ринку праці в окремій місцевості;

вік, стан здоров’я і працездатності членів сім’ї;

зміна ринкової вартості рухомого й нерухомого майна (активів), які має сім’я;

зміна системи пенсійного забезпечення.

Запитання 17

Сутність закону Енгеля полягає в тому, що:

варіанти відповідей

споживачі схильні імпульсивно купувати товари та послуги;

що бідніша сім’я, то більшу частку своїх доходів вона витрачає на харчування;

сім’ї з високими доходами схильні до необов’язкових видатків, які називають «викрадачами грошей»;

споживачі схильні до постійного визначення альтернативної вартості товарів.

Запитання 18

До групи витрат, які називають «викрадачами грошей», належать:

варіанти відповідей

імпульсивні покупки;

нав’язані покупки;

азартні ігри;

сплата комунальних послуг.

Запитання 19

До регулярних видатків належать:

варіанти відповідей

оренда житла;

витрати на навчання на курсах;

придбання побутової техніки;

витрати на харчування.

Запитання 20

Стандартний набір товарів і послуг, що характеризує типовий рівень і структуру споживання пересічної людини, – це:

варіанти відповідей

кошик купівельної спроможності;

кошик споживчих цін;

споживчий кошик;кошик очікуваних видатків.

кошик очікуваних видатків.

Запитання 21

Найбільш «просунутим» способом ведення бюджету сім’ї є:

варіанти відповідей

фіксація надходжень і видатків;

розподіл надходжень і видатків за певними категоріями;

запис, аналіз і прогнозування надходжень і видатків;

запис, аналіз, прогнозування та контроль надходжень і видатків.

Запитання 22

Коли людина складає та веде особистий бюджет, вона:

варіанти відповідей

обов’язково спрямовує кошти в «загальний казан»;

отримує достовірну інформацію про свої надходження та видатки;

усвідомлює, чи виправдано жити «в борг»;

зобов’язана надавати його до податкових органів і банків.

Запитання 23

Доцільно, щоб сімейний бюджет містив очікувані надходження та видатки на період:

варіанти відповідей

до одного місяця;

до трьох місяців;

до шести місяців;

від декількох місяців до року.

Запитання 24

Якщо надходження залишаються в того члена сім’ї, який їх заробив, а витрати, які є спільними для сім’ї, розподіляються порівну або пропорційно до розміру отриманих надходжень кожного члена сім’ї, такий бюджет називають:

варіанти відповідей

спільним;

роздільним;

спільно-роздільним;

збалансованим.

Запитання 25

Для чого потрібно сплачувати податки? Оберіть найбільш вичерпну відповідь:

варіанти відповідей

щоб не нести кримінальну відповідальність;

щоб держава мала гроші;

щоб держава могла надавати послуги та товари, які корисні всьому суспільству;

щоб держава могла виконувати свої функції, наприклад, розподіляти кошти серед тих осіб і сфер, які їх потребують, обороняти країну та її громадян, фінансувати освіту, медицину тощо.


Запитання 26

Які податки належать до групи податків на споживання:

варіанти відповідей

ПДВ і акциз;

акциз і мито;

ПДВ, акциз і мито;

ПДВ, мито й податок на нерухомість.

Запитання 27

Коли товар перетинає кордон держави, зазвичай треба сплатити:


варіанти відповідей

податок на майно;

нічого не треба сплачувати; 

мито;

акциз.

Запитання 28

Якщо ви впродовж року отримали дохід від здавання квартири в оренду, за який потрібно сплатити податок, ви повинні:

варіанти відповідей

нічого не робити: якщо треба сплатити податок, то податкові органи вас про це повідомлять;

нічого не робити: ви й так сплатили багато податків зі своєї заробітної плати;

порахувати суму податків, яку треба сплатити, і сплатити;

заповнити податкову декларацію та сплатити податки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест