Підсумковий 2013-2014

Додано: 23 травня
Предмет: Історія України, 9 клас
20 запитань
Запитання 1

Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 - на початку 1826 pp. було підготовлено

варіанти відповідей

масонською ложею «Любов до істини»

Південним товариством декабристів

польським Патріотичним товариством

Кирило-Мефодіївським братством

Запитання 2

 Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.

«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».

В уривку йдеться про

варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосифа II 1770-1780-х pp.

Польське повстання 1830-1831 pp.

революцію 1848-1849 pp. в Австрійській імперії

Польське національно-визвольне повстання 1863-1864 pp.

Запитання 3

Реформи 1860-1870-х pp. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

зрівнянню в правах усіх верств суспільства

скасуванню заборон щодо української мови

відкриттю українських кафедр в університетах

завершенню промислового перевороту

Запитання 4

«Негайно вислати з краю Драгоманова і Чубинського як невиправних й однозначно небезпечних для краю агітаторів» — це одна з вимог 

варіанти відповідей

Валуєвського циркуляру (1863 p.)

Емського указу (1876 р.)

Університетського статуту (1884 p.)

Столипінського циркуляру (1906 p.)

Запитання 5

 Укажіть пам’ятку архітектури України, зображену на фото початку XX ст.

варіанти відповідей

Успенський собор у Почаєві

Покровський собор у Харкові

Володимирський собор у Києві

Троїцький собор у Новомосковську

Запитання 6

Унаслідок яких подій стало можливе представництво українців у парламентах Австрійської та Російської імперій?

варіанти відповідей

європейської революції 1848-1849 pp. та революції 1905-1907 pp. у Росії

реформ імператриці Марії-Терезії та імператора Олександра II 

створення українських політичних партій у Галичині та Наддніпрянщині 

польських повстань 1830-1831 та 1863-1864 pp.

Запитання 7

Укажіть портрет діяча, з іменем якого пов’язано створення Русько-української радикальної партії (РУРП).

варіанти відповідей
Запитання 8

Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку XX ст. була

варіанти відповідей

вугільна

нафтодобувна

хімічна

металургійна

Запитання 9

Які завдання мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?

варіанти відповідей

ліквідувати церковне та монастирське землеволодіння 

розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції

розв’язати проблему аграрного перенаселення

скасувати панщину та кріпосну залежність селян

ліквідувати заборгованість за викупними платежами 1861 р. 

подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва

зміцнити соціальну опору самодержавства на селі

Запитання 10

На картосхемі суцільною жирною лінією позначено кордон Речі Посполитої. Штрихуванням на картосхемі позначено територію

варіанти відповідей

передану Річчю Посполитою Османській імперії за умовами Бучацького договору (1672р.)

уключену до складу Речі Посполитої за умовами "Вічного миру" (1682р.)

приєднану до володінь Австрійської монархії Габсбургів за результатами першого поділу Речі Посполитої (1772р.)

уключену до складу Російської імперії за результатами третього поділу Речі Посполитої (1795р.)

Запитання 11

«Руська правда» П. Пестеля, Конституція М. Муравйова – це програмні документи

варіанти відповідей

народовців

декабристів

громадівців

кирило-мефодіївців

Запитання 12

Коли відбулося постання, яке дало привід царській владі розпочати масову русифікацію Правобережної України?

варіанти відповідей

1830 – 1831 рр.

1833 – 1837 рр.

1846 – 1847 рр.

1853 – 1856 рр.

Запитання 13

Хто є автором картини, репродукцію якої зображено?

варіанти відповідей

І. Репін

С. Васильківський

В. Тропінін

М. Пимоненко

Запитання 14

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради під час революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є

варіанти відповідей

створення «Руської трійці», видання альманаху «Русалка Дністровая»

заснування Руського інститут при Львівському університеті та товариства «Просвіта»

проведення Слов’янського з’їзку в Празі, організація Наукового товариства ім. Т. Шевчена

видання «Зорі Галицької», скликання Собору руських учених у Львові

Запитання 15

Що гальмувало в Наддніпрянській Україні розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861р.?

варіанти відповідей

виплата селянами викупних платежів

переселення іноземних колоністів

створення військових поселень

виокремлення селянських наділів з общини

Запитання 16

Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа:

«.. Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки … кожен повенен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації …»?

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївського братства

Братства тарасівців

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Старої Київської громади

Запитання 17

Що прискорило процес руйнування традиційних галузей господарства західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.?

варіанти відповідей

масова трудова еміграція селянства

націоналізація промислових підприємств

будівництво мережі залізниць

малоземелля українських селян

Запитання 18

Яке щоденне періодичне видання було започатковано Є. Чикаленком у роки революції 1905 – 1907 рр.?

варіанти відповідей

«Зоря Галицька»

«Громада»

«Основа»

«Рада»

Запитання 19

Хто був організатором освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків

варіанти відповідей

І. Могильницький

М. Шашкевич

М. Грушевський

І. Франко

Запитання 20

Хто був натхненником та ідейним лідером «Руськоїтрійці»

варіанти відповідей

І. Могильницький

М. Шашкевич

М. Грушевський

І. Франко

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест