Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
Психологиня, (1)донька моєї (2)подруги, пообіцяла (3)принести (4)черговий (5)фаховий журнал, де зробила (6)позначки щодо цікавих (7)випадків (8)підліткових (9)уподобань.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Помилково вжито слово в рядку
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Правильно утворено форму кличного відмінка обох іменників у всіх рядках, ОКРІМ
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Стиль тексту –
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні -
Разом треба писати НЕ в рядку
Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку
М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Правильно вжито відмінкову форму числівника у реченні
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.
Фразеологізм Значення
1 аби день до вечора А підневільно
2 бентежити кров Б швидко
3 високо літати В підступність
4 гадюка потайна Г зазнаватися
Д хвилюватися
Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.
Вид речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А Шуміла калина листом зелененьким.
Б А тим часом весніє, весніє.
В Завтра зранку вийду до криниці, непочатої води нап’юсь...
Г Чуєте, як у селі співають?
Д Тихим кроком далі зайдеш.
Установіть відповідність між випадком уживання тире та прикладом
Випадок уживання тире
1 перед узагальнювальним словом
2 між підметом і присудком
3 у безсполучниковому реченні
4 між частинами неповного речення
Приклад
А Треба твердо знати: людина — найвищий вимір краси.
Б Я на ріку дивлюсь — і котить хвилі рідний мій Дінець.
В Одного зимового погожого дня забарабанили, заспівали дзвіночки — на нашу вулицю ввірвалася в яблуках коні.
Г Гук лісорубів і пил, передзвін — усе мені любе отут, у Закарпатті.
Д Червоний Марс над селищем горить: для наших предків — вісник лихоліть, для правнуків — розвідана планета.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Зустрінемось __________ біля пам'ятника __________.
Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Ви були (1)коли-небудь на річці, на Осколі, (2)що тече Харківщиною нашою (3)аж (4)у річку Північний Донець?
1 А прийменник
2 Б прислівник
3 В займенник
4 Г сполучник
Д частка
Помилково вжито прийменник у варіанті
Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)
У реченні
Озеро, оточене густими кущами та високими вербами, було не широке, але довге .
виділені слова є
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Учені створили програму,(1) давно очікувану користувачами:(2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів,(3) передбачаючи
їхні майбутні дії,(4) і цю розробку,(5) що здатна здійснити революцію в науці,(6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Чоловічий рід мають обидва іменника в рядку
Спільнокореневими до слова крити є всі слова, ОКРІМ
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома