16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Підсумковий тест

Додано: 21 травня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 216 разів
24 запитання
Запитання 1

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

черговий

псевдонім

ознака

осока

Запитання 2

Помилково вжито слово в рядку


варіанти відповідей

говорити невпопад

наступного разу

опанувати себе

розробити заходи 

Запитання 3

Літеру Е треба писати на місці обох пропусків у рядку


варіанти відповідей

вист...лати мер...живом

зач...няти дв...рі

вит...рати кр...шталь

заст...бнути жил...т

Запитання 4

Правильно утворено форму кличного відмінка обох іменників у всіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

Юріє, Дмитре

Андрію, Олександре

Вікторе, Сергію

Павле, Миколо

Запитання 5

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Стиль тексту –

варіанти відповідей

розмовний

публіцистичний

художній

конфесійний

Запитання 6

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні -

варіанти відповідей

у першому

у другому

у третьому

у четвертому

Запитання 7

Разом треба писати НЕ в рядку


варіанти відповідей

не/можна виконати

не/доробив цю роботу

план не/виконано

не/написані мною рядки

не/хотів нічого знати

Запитання 8

Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку

варіанти відповідей

не сьогодні/завтра, по/тихеньку, зроду/віку

сама/самотою, по/братньому, будь/де

соціально/корисно, не до/ладу, по/київськи

десь/інколи, на/гора, казна/коли

десь/інде, по/латині, хімічно/чисто

Запитання 9

Суфікс -ов- має прикметник, утворений від слова


варіанти відповідей

левкоя

алича

замша

куля

туш

Запитання 10

Правильно вжито відмінкову форму числівника у реченні

варіанти відповідей

Проголосувало близько восьмисот пятидесяти виборців.

Подякувати п’ятистам семидесяти учасникам змагань.

Зустрітися з двомастами шістдесятьма вісьма журналістами.

Глядачі сиділи на семистах дев’яносто трьох стільцях.

Говорити стома мовами ніхто не забороняв.

Запитання 11

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Колись малим хлоп’ям я чув на луках, як вигравав невидимий оркестр.

Туман палахкотить над ручаєм, німіють гори і німіють зорі.

Хай тобі полюбиться країна вдалині від рідного тепла, але в серці буде Україна.

То хмарка набіжить і бризне дощ краплистий, ясною вільгістю оббризкавши цвітінь, то сонце вигляне.

Я родом з пісні — син села, а в кожному селі — весілля, а в кожній пісні — два крила, бажаю кожному двокрилля.

Запитання 12

Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку


варіанти відповідей

Що б ти не зробив, я завжди буду поряд з тобою.

Було дуже весело, коли діти повернулися з табору.

Просіть у бібліотекаря нові журнали, коли ви прочитали попередні.

Якщо не вмієш лічити зорі, то нехай тобі допоможуть інші.

Цікавим є життя, яке сповнене пригод та казковості.

Запитання 13

Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.

Фразеологізм                                  Значення

1 аби день до вечора                   А підневільно

2 бентежити кров                          Б швидко

3 високо літати                               В підступність

4 гадюка потайна                          Г зазнаватися

                                                              Д хвилюватися

варіанти відповідей

1А 2Д 3Г 4В

1Д 2А 3Г 4В

1А 2Г 3Д 4В

1А 2Д 3В 4Г

1А 2Д 3Г 4Б

Запитання 14

Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

Вид речення                                       

1 означено-особове                        

2 неозначено-особове                  

3 узагальнено-особове                 

4 безособове                                     


Приклад

А Шуміла калина листом зелененьким.

Б А тим часом весніє, весніє.

В Завтра зранку вийду до криниці, непочатої води нап’юсь...

Г Чуєте, як у селі співають?

Д Тихим кроком далі зайдеш.


варіанти відповідей

1В 2Г 3Д 4Б

1Г 2В 3Д 4Б

1В 2Д 3Г 4Б

1В 2Г 3Б 4Д

1В 2Г 3Д 4А

Запитання 15

Установіть відповідність між випадком уживання тире та прикладом

Випадок уживання тире                                              

1 перед узагальнювальним словом           

2 між підметом і присудком                         

3 у безсполучниковому реченні                  

4 між частинами неповного речення         


Приклад

А Треба твердо знати: людина — найвищий вимір краси.

Б Я на ріку дивлюсь — і котить хвилі рідний мій Дінець.

В Одного зимового погожого дня забарабанили, заспівали дзвіночки — на нашу вулицю ввірвалася в яблуках коні.

Г Гук лісорубів і пил, передзвін — усе мені любе отут, у Закарпатті.

Д Червоний Марс над селищем горить: для наших предків — вісник лихоліть, для правнуків — роз­відана планета.

варіанти відповідей

1Г 2А 3В 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1Г 2В 3А 4Д

1Г 2А 3Д 4В

1Г 2А 3В 4Б

Запитання 16

До оцінювальних жанрів мовлення належать

варіанти відповідей

привітання, вибачення

характеристика, рецензія

інструкція, повідомлення

листування, пояснення

Запитання 17

Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

варіанти відповідей

пам’ять, сіль, велич, лазур

кров, заметіль, емаль, світлотінь

 вуаль, буденність, суміш, папороть

верф, паралель, подорож, мазь

магістраль, ціль, мігрень, пастель

Запитання 18

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Ви були (1)коли-небудь на річці, на Осколі, (2)що тече Харківщиною нашою (3)аж (4)у річку Північний Донець?

1 А прийменник  

2 Б прислівник  

3 В займенник  

4 Г сполучник  

Д частка

варіанти відповідей

1Б 2В 3Д 4А

1В 2Б 3Д 4А

1Б 2Д 3В 4А

1Б 2В 3А 4Д

1Б 2Г 3Д 4А

Запитання 19

Помилково вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

заходьте по двоє

наказ по школі

розпис по дереву

надішліть по адресу

бити по воротах

Запитання 20

Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Бабуся оповідала що діється в селі.

Чи можна у вас напитися спитав я у жінки.

Михайлик казав що татар хто його зна і скільки.

Критики називали І.Франка прихильником європейського декадансу.

Запитання 21

У реченні Озеро, оточене густими кущами та високими вербами, було не широке, але довге виділені слова є  

варіанти відповідей

уточнювальним членом речення      

відокремленою обставиною

відокремленим означенням          

відокремленим додатком

Запитання 22

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків)

і виконайте завдання 29–36.

Філософський інструмент Данила Демуцького

(1–6) На порозі Нового часу європейська цивілізація винайшла систему прила-

дів, починаючи від мікроскопа й телескопа аж до фотографії, які тоді назвали філософськими інструментами. А в епоху формування націй Київ перетворився на столицю художньої світлини в Російській імперії. Згодом услід за фотографією з’явився кінематограф і відбулося формування київської операторської школи, одним з представників якої був Данило Демуцький.

(7–12) У кінооператорське мистецтво Демуцький увійшов дуже своєрідно: не

тільки через фотографію, якою захопився ще в молодості, а й у світоглядному плані. Батько Данила Порфирій був представником українського громадівського руху, шляхтич, усе життя присвятив вивченню українського фольклору, створив сільський хор. Але рано чи пізно треба було побачити той народ не лише через народницьке малярство та не тільки на фотографії, а й за допомогою кінематографа.

(13–19) Демуцький працював з Олександром Довженком над першими лабораторними стрічками режисера: «Вася-реформатор», «Ягідка кохання». Згодом, 1929 року, з’явився «Арсенал». У цьому фільмі є геніальні епізоди. Наприклад, мчить поїзд без машиніста із солдатами Першої світової, які від великих свобод втратили орієнтацію у світі. А закінчується це цілковитою катастрофою. Цікаво, що 1985 року в голлівудському «Поїзді-втікачеві» цей епізод і наступну катастрофу повторили сценарист Акіра Куросава та режисер Андрон Кончаловський, який шанував українське поетичне кіно.

(20–31) Улітку 1929 року Демуцький із Довженком знімали «Землю». Хто тут ге

ніальніший, стверджувати важко. Зрозуміло, що в кіно передує режисер, а зусилля оператора залишаються в тіні. Однак у фільмі «Земля» виникла рідкісна гармонія великого режисера й великого оператора. Пригадаймо славнозвісні кадри з героїнею, яка у відчаї без одягу метається по хаті в усій своїй трагічній красі. Цей епізод є зусиллям не тільки Довженка, а й Демуцького. Для свого філософського інструмента – камери – Данило створив тут технологію особливого окуляра: те, що постає на екрані, ніби

проходить крізь поетичний сон, як певна внутрішня мова. Нічого подібного до тієї дивовижної експозиції не можна пригадати у світовому мистецтві. Ці роботи вразили кінематографічну громадськість того часу і вражають зараз. Згадаймо манхеттенський фільм Вуді Аллена, де герої, палко сперечаючись, виходять з кінотеатру – і раптом бачимо афішу стрічки, яка їх вразила й викликала суперечку. То була «Земля» Довженка.

(32–39) Саме після «Землі» почалася драма українського режисера, у яку він втягнув і Демуцького.Після закінчення стрічки режисера

й оператора вирішили фактично знищити. Довженкові вдалося «втекти» до Москви, а Демуцький не схотів покидати Україну, яка була джерелом його творчості.

(40–48) Це скінчилося катастрофою. У 1932 році оператора арештували за надуманим наклепом. Далі – висилка до Середньої Азії. Жорстокі садистські допити, а потім тюрма, страшний і трагічний досвід радянського в’язня. Розчавлений після відбування покарання, Демуцький повернувся до України, та почалася війна, і його знову відправили до Середньої Азії. У Ташкенті Данило багато зробив для становлення узбецького кіно. Найкраща його робота тих часів – «Пригоди Насреддіна». Блискуче, з гумором і в точно орієнтальному дусі він зняв фільм про походеньки відомого східного персо-

нажа – єхидну притчу про абсолютну нібито давню владу тамтешньої тиранії. Ця стрічка стала однією з найпопулярніших у кінопрокаті тієї епохи.

(49–58) Помер Данило Порфирович надто рано – у перші місяці відлиги, 1954

року. Він не побачив подальших злетів українського авангардного кінематографа від Параджанова до братів Іллєнків. Останні боготворили Демуцького, а для Параджанова він був операторським Богом.

(59–62) Є вкрай неоднозначні інтерпретації кінопродукції студії імені Довженка.

Нам багато чого може видаватися радянським пафосом, але поганої роботи з камерою в Києві на той час не було. Оператори пам’ятали про Демуцького. Присутність його в українському та світовому кінооператорстві примушувала їх працювати щосили.

За В. Скуратівським, 640 слів

За типом мовлення текст є

варіанти відповідей

розповіддю з елементами роздуму

описом з елементами розповіді

роздумом з елементами опису

описом з елементами роздуму

Запитання 23

Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка

варіанти відповідей

пам’ять, сіль, велич, лазур

кров, заметіль, емаль, світлотінь

 вуаль, буденність, суміш, папороть

верф, паралель, подорож, мазь

магістраль, ціль, мігрень, пастель

Запитання 24

У реченні "Грізні стіни стоять мовчазливо..." вкажіть засіб виразності, вжитий автором:

варіанти відповідей

метафора

метонімія

порівняння

персоніфікація

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест