Поглиблення і систематизація найважливіщих відомостей із синтаксису,пунктуації і стилістики (ІІ частина)

Додано: 9 лютого 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 645 разів
24 запитання
Запитання 1

Виберіть просте речення, ускладнене відокремленою обставиною

варіанти відповідей

Поза містом лежали Кримські гори, вкриті лісом.

Микола, замість панського лану, вийшов на своє поле.

Важко кидати землю, не залишивши на ній ніякого доброго сліду. 

У хліві, крім ластів’ячого гнізда під кроквою, нічого не було.

Запитання 2

Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно

варіанти відповідей

Англійці в розпачі кричать, - «Рятуй нас, милий Боже!» 

Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» 

«Ось і траншея, по якій ми вели вогонь»: сказав Брянський, і всіх потягло глянути на результати своєї роботи.


«Марино, Марино, гукав він, витріщившись у сволок очима, — кажеш, що пам’ятаєш давнє лихо?!» 

Запитання 3

Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою

варіанти відповідей

Аскольд ствердив, що й Людмила так про це говорить. 

Мати питала в Лавріна, чи гарна хата в його Мелашки.

Аркадій Петрович зацікавивсь, чи почали сіно возити.

Вишлевич зупинив пана Юзефа і запитав, а де Юлія.

Запитання 4

Кому пропущено в реченні

варіанти відповідей

Мати благала Миколу «Сину, не зачіпай ти осавули».

«Бути хорошим гравером,– часом говорив Тарас — значить розповсюджувати прекрасне й повчальне в народі».

«Ох, голубе!– Лисиця застогнала— Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть».

«Оце наша електростанція, пояснював Іван Федорович. — Хіба не красуня?»

Запитання 5

Крапку пропущено в реченні

варіанти відповідей

Мати благала Миколу «Сину, не зачіпай ти осавули!»

«Бути хорошим гравером,– часом говорив Тарас — значить розповсюджувати прекрасне й повчальне в народі».

«Ох, голубе!– Лисиця застогнала — Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть».

«Оце наша електростанція, пояснював Іван Федорович. — Хіба не красуня?»

Запитання 6

Вкажіть речення з однорідними членами речення (розділові знаки випущено)

варіанти відповідей

Ішов Петро день ішов два.

Біля річки плела дівка вінок з маками ромашками.

Зоря на синьому небі буде ясно сяяти

Нехай сміється літо і жайвір в небі в' ється

Запитання 7

Вкажіть речення, в якому узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів речення

варіанти відповідей

Усе чарує зір кругом роса і луг і води

На річці в лісі на полі усюди тихо

На клумбі ще цвітуть квіти айстри безсмертники чорнобривці

Скрізь у магазинах аптеках кінотеатрах слід дотримуватись соціальної дистанції

Запитання 8

Укажіть речення із поширеним звертанням (розділові знаки випущено)

варіанти відповідей

Гуркотіть тихіш машини

Слався од краю до краю Вітчизно

На добраніч любі діточки

Нелегко дається тобі брате цей заробіток

Запитання 9

Складносурядне речення утвориться, якщо до поданої частини Хлопець молоденький чогось зажурився ... додати

варіанти відповідей

і голову низько схилив

я ж тобі заспіваю

похиливши голову на коліна

і будуть люди його розважать

Запитання 10

Визначити, чим ускладнене речення (розділові знаки випущено.)Вітер ганяв хмарами обважнілими від дощу

варіанти відповідей

відокремлений додаток

відокремлена прикладка

відокремлена обставина

відокремлене означення

Запитання 11

Визначити стиль мовлення за поданими мовними особливостями

Спеціальна термінологія, складні синтаксичні кон­струкції, логічність і точ­ність викладу

варіанти відповідей

розмовний

публіцистичний

науковий

офіційно-діловий

Запитання 12

Складним є речення (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Верби схилившись над тихим Дінцем розчісують коси зелені.

Б Липневий день мандрує пішки казки нашіптує малечі.

В На заході ще жевріло небо а в степу вже заходила ніч.

Г Зранку ми почали непокоїтися й обговорювати можливі перешкоди.

Запитання 13

Кома не ставиться в складносурядному реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Мені потрібно слово а не слава.

Б На подвір'ї голосно сміються діти і пурхають горобці.

В Жайворонок заспівав своїй жіночці і їй теж захотілося злетіти в небо.

Г До пишного розмаїття мальв усі давно звикли і стали вони невід'ємною частиною родини.

Запитання 14

Визначте, який розділовий знак вжито неправильно

І вся земля, (А) росяніючи, (Б) тепер здається, (В) колискою, (Г) колискою життя,(Д) надій.

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Запитання 15

(1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч, і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

На місці пропуску в 4 реченні має бути слово

варіанти відповідей

А втома

Б потуга

В завада

Г перепона

Запитання 16

(1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч, і зупинитися посеред степу. (2)Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Запитання 17

Аж тут підвівся Орфей і, (1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3)що її найдужче любила його мати, (4) прекрасна муза Калліопа,(5) і, (6) може, (7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили, (8)щирості, (9)влади

Неправильним є обгрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А коми 1 і 2 − при відокремленій обставині

Б кома 3 − між частинами складносурядного речення

В коми 4 і 5 − при відокремленій прикладці

Г коми 6 і 7 − при вставному слові

Д коми 8 і 9 − при однорідних членах речення

Запитання 18

Пунктуаційну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А Самотня, сиділа прикувавши погляд до світлого сигналу над дверима операційної.

Б Автобус, петляючи між поліських залісків, невдовзі вискочив на широку луку.

В Але, помітивши сльози в Гафійчиних очах, вона замовкла.

Г Незважаючи на таку рань, було зовсім тепло.

Запитання 19

У реченні "У селі тихо-тихо (1) тільки іноді сколихується тінь молодого деревця(2) та між гіллям (3) розсипаючись(4) зашерехтить наростень паморозі" кому треба поставити на місці кожної цифри , окрім

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Запитання 20

Тире на місці пропуску треба поставити в реченні

варіанти відповідей

А Не завидуй багатому ⌈....⌉ багатий не знає ні приязні, ні любові.

Б Енея очі запалала ⌈....⌉ уста від гніву задрижали.

В Адже сказано ⌈....⌉ на початку було слово, яке, як відомо, формує свідомість.

Г Будуть гарні врожаї ⌈....⌋ додасться Україні й економічної сили.

Запитання 21

Який розділовий знак пропущенно :

 «І небеса життя мого окрасу»  

варіанти відповідей

двокрапка

тире

кома

Запитання 22

Який розділовий знак пропущено :

«Хоч всі поранені і люди(…)і птахи.»?

варіанти відповідей

кома

тире

двокрапка

Запитання 23

(1)Якби хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому назустріч і зупинитися посеред степу. (2)Тут безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3)А хто бажав би ще й перевірити вітер на силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає додолу. (4)А ще краще − на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня − справді неабияка ......(5)Вітер − це ілюзі руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Запитання 24

У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові, після якої стоять слова автора?

варіанти відповідей

«Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.

«Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.

«Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.

«Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест