Повторення. Синтаксис.

Додано: 20 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Повторення. Синтаксис.
Тест виконано: 1 раз
24 запитання
Запитання 1

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

 Ти явилась мені - і здалося, (1) що світ помолодшав (2) навколо (3) на тисячу (4) літ.

А прислівник                  

 Б іменник    

В  займенник                                                                                   Г  сполучник                                                                                    Д  прийменник                                                                         

варіанти відповідей

 А    1 - в 2 - а 3 - д 4 - а         

Б 1 - г 2 - а 3 - д 4 - б

В 1 - в 2 - а 3 - д 4 - б

Г 1 - г 2 - д 3 - в 4 - б

Запитання 2

Укажіть речення, що не мають складеного дієслівного присудка.


варіанти відповідей

А Я міг щось забути

Б Зобов’язаний допомогти старому

В За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров

Г Я був без імені, без роду й племені

Запитання 3

Укажіть речення, що не мають складеного іменного присудка.

варіанти відповідей

А Гарним був Київ у цей свіжий осінній ранок 

Б Голуби ті були навдивовижу кожному

В Гірські печери затоплені водою

Г Ти матимеш змогу перевірити свій запас

Запитання 4

Укажіть вид односкладного речення

Там усе правильно записано 

варіанти відповідей

А Означено-особове речення

Б Неозначено-особове речення.

В Безособове речення.

Г Узагальнено-особове речення

Запитання 5

Укажіть речення, де неправильно розставлено розділові знаки.

варіанти відповідей

А Жайворонок з’явився до тепла, а зяблик — до холоду.

Б Мене все життя ваблять, і хвилюють зорі, місяць, ніч.

В У темному гаю, в зеленій діброві, на припоні коні отаву скубуть, осідлані коні, вороні, готові.

Г Весь час чарівний, барвистий світ мінився.

Запитання 6

Укажіть речення, де неправильно розставлені розділові знаки.

варіанти відповідей

А Він вийшов з дому, супроводжуваний спокійною, ласкавою, ніжною материнською усмішкою 

Б Мово ненина, батьківська мово, що здолала найтяжчі віки, що засяяла так веселково, перелившись в пісенні рядки

В І золотої й дорогої мені, щоб знали ви, не жаль моєї долі молодої

Г Зрозуміло, цією теоремою Піфагор найбільше уславився серед математиків 

Запитання 7

Укажіть речення, у якому є невідокремлене  означення

варіанти відповідей

А Повненька, жвава і весела, з сірими прудкими оченятами, з ямочками на щоках і двома косами, вона … справляла приємне враження.

Б Сильна і вправна, вона працювала завзято й самовіддано 

В В’ється степова, безкінечна, покручена роками дорога

Г Степ, оповитий тишею, дихав пахощами росяних трав 

Запитання 8

Зазначте речення з відокремленою прикладкою

варіанти відповідей

А А він шугав між блакитним небом і зеленим морем…

Б Стоять в шинелях, забрьохані, без шапок… 

В Другий сусід мій, Григорій Шиян, вирішив не покидати своєї хати

Г Стукнувшись об пом’яті, ніби пошматовані зубами, дошки помосту, пором зупинився

Запитання 9

Укажіть речення, у якому немає відокремленого додатка.

варіанти відповідей

А Ні птиць, ані людей, опріч ясної зірки в високості

Б Ми не здамося, всупереч долі.

В Замість майстерні художника, Тарас опинився на панській кухні

Г Вибираючи майбутнє, будь обережним…

Запитання 10

Укажіть речення, у якому немає відокремленої  обставини.

варіанти відповідей

А Чорне небо висіло над степом, граючи незліченним розсипом зоряних іскор .

Б Звідси  у всій своїй величі і красі, розкинувшись на кручах,  виступає древній Київ.

В Побачивши знайому дорогу, він радісно скрикнув.

Г Ми вирушили всі, за винятком важко хворих.

Запитання 11

Складносурядне речення з підрядним причини утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «На вікна в моїй кімнаті повісили жалюзі…» 

обрати

варіанти відповідей

 А і тепер стало дуже затишно.

  Б  незважаючи на їхню вартість.

  В  дарма що темного кольору.

  Г   бо було незручно читати.

Д   щоб було затишно та красиво

Запитання 12

Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку

варіанти відповідей

А Берести  й клени стоять обабіч вулиці, підпираючи високу баню неба.

  Б   Незважаючи на ранню весну, надворі вже зранку душно й жарко.

  В    Ясний місяць зблід, засоромившись зірки та червоного ранку. 

  Г    Сонце, щойно викотившись, тихо плило понад зеленими плавнями.

  Д   Останні промені, попри всі спроби зачепитися за обрій, знесилено зникали.

Запитання 13

Укажіть речення, де правильно розставлено розділові знаки.

варіанти відповідей

А «У вигляді мови,— сказав Олесь Гончар,— дано людині великий дар

Б Як пише сучасний український поет Михайло Шевченко: «Щоб ми з вершин Чернечої крутизни нарешті не лукавили Вітчизні ні власній, ані братовій — довік. Пречиста мово, слово світанкове, Зламай злочено ковані підкови, яви нам в душі свій пречистий лик!»

В «Хіба зацікавить кого доля робітників у моєму творі, коли на них, живих, ніхто не звертає уваги?»,— з гіркотою подумав поет і повернувся додому  

Запитання 14

Укажіть речення, де неправильно розставлено розділові знаки.

варіанти відповідей

А Тепер, коли тебе довго немає, я дивлюся на неї і згадую: «Любуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте» 

Б Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність»

В Бувало так, що беручи до рук якийсь перекладний твір казав «А я ж колись це теж перекладав»

Запитання 15

Зазначте речення, де є пунктуаційні помилки.

варіанти відповідей

А Ні — ні, та й прозвучить голос: «А нащо їм знати про ці жахи? Досить і того, що ми їх пережили».

Б Мовби казав: «Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся…»

В«І тепер, подумав він уві сні,— можна не боятися жодного хижака, тепер можна бути справжнім сміливцем…» 

Запитання 16

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями і типами підрядних частин:

1) підрядне допустове;

2) підрядне з’ясувальне;

3) підрядне означальне;

4) підрядне наслідкове.

А Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти…

Б Я син народу, що вгору йде…

В  Хоч вітри ідуть супроти, та незламні наші крила

Г Снігу насипало багато, так що до села добратися було нелегко.

варіанти відповідей

А 1 -в 2- а 3- б 4- г

Б 1 -в 2- б 3- а 4- г

В 1 -г 2- а 3- б 4- в

Г 1 -а 2- в 3- б 4- г

Запитання 17

Установіть відповідність між складними реченнями та їх видами:

1) безсполучникове складне речення;

2) складнопідрядне з підрядним умови;

3) складнопідрядне з підрядним місця;

4) складнопідрядне з підрядним наслідковим.

А Смужка зелених плавнів на тім боці лиману щохвилини ближчала, так що до снідання козаки прибули вже до другого берега

Б Навчай інших — сам навчишся

В Якщо серце не байдуже, ти зі мною заспівай

Г  А де нема любові і страждання, там не живе, не б’ється і життя

варіанти відповідей

А 1- в 2-б 3-г 4-а

Б 1- б 2-а 3-г 4-в

В 1- б 2-в 3-а 4-г

Г 1- б 2-в 3-г 4-а

Запитання 18

Установіть відповідність між реченнями та їх видами:

1) складносурядне речення;

2) складнопідрядне речення;

3) безсполучникове речення;

4) просте речення з однорідними членами.

А  Закувала зозуленька в лузі на калині, тяжко-важко проживати на чужій чужині.

Б  Зуби з язиком ворогують, а живуть укупі.

В  Нога, що поспішає, неодмінно спіткнеться.

Г  Заховався в закапелку, а хвостика видно 

варіанти відповідей

А 1- б 2-в 3-а 4-г

Б 1- б 2-в 3-г 4-а

В 1- а 2-г 3-в 4-б

Г 1- г 2-в 3-а 4-б

Запитання 19

З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово

Члени речення          Приклад речення

1 підмет            А Життя прожити – не поле перейти.  

2 додаток          Б  Перед виходом з дому Сашко затримався

перевірити квитки на потяг.

3 означення      В  Як виховує людину сама можливість

зробити добро!

4 обставина       Г Батьки повинні навчити дитину долати

життєві труднощі.

   Д Відчувати радість за успіхи ближнього –

ознака альтруїзму.


варіанти відповідей

А 1-д 2-г 3- в 4-б

Б 1-а 2-г 3- в 4-б

В 1-д 2-г 3- а 4-в

Г 1-д 2-в 3- г 4-б

Запитання 20

Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

А Не тікай від мене у світ своїх ілюзій.

Б У житті таке буває тільки раз.

В Гаслом завзято нас кличуть уперед.

Г Войовничих гетьманів стара булава...

Д Один лиш раз на все життя не вистачає каяття.

      Вид односкладного речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 безособове

4 називне

варіанти відповідей

А 1-в 2- б 3- д 4-г

Б 1-а 2- в 3- д 4-г

В 1-а 2- д 3- г 4-в

Г 1-в 2- г 3- в 4-д

Запитання 21

Установіть відповідність між реченням та його видом.

1. ускладнене речення       

2. складносурядне речення

3. складнопідрядне речення

4. складне безсполучникове речення


 а) Вночі несподівано подув північний вітер, небо скоро

затяглося хмарами

 б) Лиш де-де з вікон блимає світло, що ледве мерехтить за

сніговим серпанком.

  в) Над дзеркалом весняної ріки мовчать беріз стрункі віолончелі й сплять зеленолисті скрипки осоки.

  г) А ніч і далі брела заколисаним степом, згори обсівала його

     росою , а знизу дзвеніла стотисячним стрекотом коників.

варіанти відповідей

А 1- в 2- г 3-б 4-а

Б 1- г 2- а 3-б 4-в

В 1- а 2- в 3-б 4-г

Г 1- г 2- в 3-б 4-а

Запитання 22

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире

 

1 перед узагальнювальним словом

2 між підметом і присудком

3 між частинами складносурядного речення

4 між частинами безсполучникового речення

 

А Чорнобиль — попередження, набат, його уроків людство не забуде.

Б Ще день чи два — і зацвітуть сади.

В І пісні, і приказки – все вражало багатством поезії.

Г Вовків боятися – в ліс не ходити.

Д Сила – у правді, а не в торбині банкнот


варіанти відповідей

А 1- в 2- а 3- б 4- г

Б 1- б 2- а 3- в 4- г

В 1- г 2- б 3- а 4- в

Г 1- в 2- а 3- г 4- б

Запитання 23

Установіть відповідність між видом речення і прикладом

1 просте зі вставним cловом

2 просте речення з однорідними присудками

3 складнопідрядне речення

4 складносурядне речення з однорідними членами  речення


А Буває вечірня зоря золота, буває рожева, а ця ось багрянисто-туманна.

Б Дійсність така містична, така химерна.

В Предметом наукового дослідження дельфіни стали двадцять два століття тому.

Г Справді, дурний язик голові не приятель.

Д Сучасна наука не може пояснити, хто був предком дельфіна.

варіанти відповідей

А 1- а 2-б 3- д 4-г

Б 1- г 2-б 3- а 4-д

В 1- б 2-г 3- д 4-а

Г 1- г 2-б 3- д 4-а

Запитання 24

Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове


А Довіряй, але перевіряй.

Б Брехливу собаку чути здалека.

В П’ю життя моє спрагненно-радо.

Г В Італії короп вважають стравою для закоханих.

Д Диво дивнеє на світі з тим серцем буває! 

варіанти відповідей

А 1- в 2- г 3- б 4- а

Б 1- г 2- в 3- а 4- б

В 1- в 2- г 3- а 4- б

Г 1- б 2- а 3- г 4- в

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест