Пояснення ком у складному реченні з різними видами зв’язку

Додано: 9 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Того ранку, (1) до речі, (2)  було багато сонця, (3) а трава від роси аж голубіла, (4) й кожна павутина, (5) що її розкидали по світі павуки, (6) тримала по срібній, (7) світлій, (8) як дорогоцінний камінець, (9) краплині.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 8, 9 – при відокремленій обставині

коми 3, 4 – на межі сурядних частин складного речення

коми 1, 2 – при вставному слові

кома 7 – при однорідних членах речення

коми 5, 6 – на межі підрядних частин складного речення

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Уся ця подія тривала доти, (1) доки стояло на небі сонце, (2) а дівчинка так і не втомилася стежити за тим серйозним товстуном, (3) зате втомився сам жучок, (4) тож він тут-таки й заснув, (5) щоб набратися сили, (6) а вранці, (7) прокинувшись, (8) переповзти через ту бадилину.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – на межі підрядної частини складного речення

кома 4, 6 – на межі безсполучникових частин складного речення

кома 7, 8 – при відокремленій обставині

кома 5 – на межі підрядної частини складного речення

коми 2, 3 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 3

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

На заході з-за хмар визирнуло сонце, (1) й іскри застрибали навколо, (2) спалахуючи й згоряючи, (3) водночас линув з усіх хмар дощ, (4) що зібралися над полем, (5) і цей дощ, (6) просвічений сонцем, (7) раптом зазвучав, (8) витворюючи нечувану  музику.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

кома 4 – при підрядній частині складного речення

кома 3 – при однорідних членах речення

коми 1, 5 – при сурядних частинах складного речення

коми 2, 8 – при відокремленій обставині

коми 6, 7 – при відокремленому означенні

Запитання 4

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Кожен батько, (1) подумав я, (2) має скласти заповідь дітям своїм та онукам, (3) правнукам і всім, (4) хто прийде у світ після них, (5) хоч, (6) може, (7) не всім нащадкам вона буде потрібна. 

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставному реченні

кома 5 – на межі сурядної частини складного речення

коми 6, 7 – при вставному слові

кома 4 – на межі підрядної частини складного речення

кома 3 – між однорідними членами речення

Запитання 5

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Хмари затягли небо, (1) пливли розірваними клаптями, (2) низькі, (3) скаламучені, (4) ніби аж дерев торкалися, (5) а дорога, (6) по якій я їхав, (7) нагонила лихі почуття.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 3 – між однорідними членами речення

кома 4 – при відокремленій обставині

кома 6,7 – на межі підрядних частин складного речення

кома 5 – на межі сурядної частини складного речення

кома 2 – при відокремленому означенні

Запитання 6

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

На небі, (1) як на лихо, (2) усе ще товклися хмари, (3) затуляючи зорі, (4) і ті тремтливо прослизували разом із місяцем крізь волохаті оболочні тіла,(5) випадаючи в сині ополонки, (6) а хмари, (7) густі й волохаті, (8) тяглися аж до обрію, (9) лягали на горби і спали. 

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставній конструкції

кома 9між однорідними членами речення

коми 4, 6 – на межі сурядних частин складного речення

коми 7,8 – при відокремленій прикладці

коми 3, 5 – при відокремленій обставині

Запитання 7

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Накрапає теплий справді-таки дрібен-дрібен дощик, (1) дерева стоять чи то в парі, (2) чи то в ріденькому туманці, (3) який зм’якшує все й злагіднює, (4) і маєш таке відчуття, (5) ніби зараз ти присутній при акті першотворення.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – на межі частин безсполучникового складного речення

кома 5 – при відокремленій прикладці

кома 4 – на межі сурядної частини складного речення

кома 3 – на межі підрядної частини складного речення

кома 2 – між однорідними членами речення

Запитання 8

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Тиха долина, (1) на якій щоліта розлунювався мелодійний передзвін кіс, (2) виповнювалася гуркотнявою машин, (3) і не було вже тиші ні на луках, (4) ні навіть у самій Кобзівці, (5) а вечорами звідти доносився глухий гул, (6) наче під селом точилося бойовище, (7) грізне й страшне.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – на межі підрядної частини складного речення

кома 6 – при відокремленій обставині

кома 7 – при відокремленому означенні

кома 4 – між однорідними членами речення

кома 3, 5 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 9

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Сонце і повітря лоскочуть, (1) пестять щоки, (2) а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, (3) що, (4) здається, (5) надворі стоїть весна, (6) одягнена у білі шати.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – між однорідними членами речення

коми 4, 5 – при відокремленому додатку

кома 2 – на межі сурядної частини складного речення

кома 3 – на межі підрядної частини складного речення

кома 6 – при відокремленому означенні

Запитання 10

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Барвисті стрічки затріпотіли на вітрі під подихом хлопчиська-збитошника, (1) а над сонним, (2) млявим містом зійшов місяць, (3) круглолиций чарівник, (4) адже це йому випало довершити оте диво, (5) що вже почало творитись у місті, (6) сірому й  чорному.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 1, 4 – на межі сурядних частин складного речення

кома 2 – між однорідними членами речення

кома 3 – при відокремленій прикладці

кома 5 – на межі підрядної частини складного речення

Запитання 11

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Диван поволі сунувся горбкуватою вулицею, (1) стареньке дзеркало раз у раз стріляло полохливими зайчиками, (2) відображаючи низьке червневе сонце, (3) й ті веселі, (4) безтурботні створіння стрибали скрізь, (5) де тільки могли, (6) вони пурхали по яблунях і вишнях, (7) а також зрідка сягали цікавих людських облич, (8) усміхнених і лукавих.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1, 6 – на межі безсполучникових частин складного речення

кома 4, 8 – при відокремлених означеннях

кома 5 – на межі підрядної частини складного речення

коми 3, 7 – на межі сурядних частин складного речення

кома 2 – при відокремленій обставині

Запитання 12

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)

Гарбузи, (1) жовтогарячі кулі, (2) в’ються поміж картоплею, (3) перелазять через тин, (4) вони, (5) прикріпившись чіпкими своїми вусиками, (6) пробиваються скрізь,(7) де тільки можуть знайти краплину сонця.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при відокремленій прикладці

кома 7 – на межі сурядної частини складного речення

кома 5, 6 – при відокремленій обставині

кома 4 – на межі безсполучникової частини складного речення

кома 3 – між однорідними членами речення

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест