Культурно-просвітницьке угруповання "Руська трійця" діяло впродовж:
Укажіть прізвище зображеного на портреті історичного діяча, про якого йдеться:
«Він-бо явився в Галицькій Русі, неначе той ясний луч сходячого сонця, що після темної ночі прошив на хвилиночку чорні хмари, та й озирнувшись любо по світі від зловіщих мрак, знову був закритий ... Молодого того поета післало Провидіння в мир відтворити двері в святині просвіти русько-народної, двері, зачинені через кількасот літ, – от кликнув він посеред земляків, щоби пробудились із сну вікового і полюбили правду і волю ..."?
Діяльність "Руської трійці" свідчила про
У 1836 році друком вийшов альманах
В якому місті було видано "Русалку Дністровую"?
Скільки екземплярів альманаху вдалося врятувати?
До якого року альманах "Русалка Дністровая" залишався під забороною?
На початку 30-х рр. 19 ст. центром національного відродження став Львів. Оберіть причину такої зміни.
До складу "Руської трійки" входили:
Альманах було написано живою народною мовою, правопис ґрунтувався на:
Установи співвідношення між цитатами щодо "Русалки Дністрової" та авторами слів.
1. «І що ж такого великого зробив той Маркіян Шашкевич, що його ім’я стало таким відомим у нашій Галицькій Україні?.. Все, що він написав, умістилось в книжечці, тоншій за палець... Чому то так? … Штука була, і то штука велика, тією мовою написати першу книжку тоді, коли нею бридилися всі так само, як селянином, що нею розмовляв, коли ніхто не вірив, що нею можна щось сказати або написати щось інтелектуальне чи мистецьке…»
2. "Нас оправдали незнанням законів і пробачили, але тому що в “Русалці” надруковано також статті, які уже були заборонені львівською цензурою, то над нею зроблено жорстокий цензурний вирок: “Заборонено!”."
3. "...моїм головним наміром було сприяти розвитку русь-
кої мови і літератури цією мовою настільки, наскільки
вистачало моїх слабких сил."
4. "Цензурування названої збірки народних пісень цими днями закінчене і прийнято рішення про її заборону в основному з тієї причини, що вміщені в ній статті є несвоєчасним духовним витвором екзальтованої юнацької фантазії, читання якого, особливо в теперішній час, може ввести в оману легковажних і викликати у них невдоволення існуючим ладом."
А М. Шашкевич
Б Я. Головацький
В В. Левицький
Г О. Бобикевич
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома