Пряма мова. Цитата

Додано: 17 травня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 598 разів
12 запитань
Запитання 1

НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку


варіанти відповідей

«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», - повідомляє прес-служба відомства.

«Щороку в масштабах ЄС на смітниках виявляють вісім мільярдів поліетиленових пакетів, - мотивують це рішення чиновники - тобто на одного європейця припадає 200 одноразових пакунків за рік».

«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовим пакетам, - зазначає розробник, а далі пропонує: - Це можуть бути біологічні полімерні чи паперові пакунки, багаторазові торбинки тощо».

«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для морської флори та фауни»,- додає автор проекту Костянтин Яловий.

Запитання 2

Правильно оформлено пряму мову в реченні


варіанти відповідей

Іван Франко писав «Народи тільки тоді зможуть досягнути щастя й свободи, коли всі будуть ученими працівниками».

«Бути людиною, – стверджував Антуан де Сент-Екзюпері – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш».

«Ми – не безліч стандартних «я», – стверджував Василь Симоненко і додавав: – А безліч всесвітів різних».

«Людина не для того створена, щоб терпіти поразки… – писав Ернест Хемінгуей. Людину можна знищити, але її неможливо перемогти».

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».

Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».

«Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

«Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

Запитання 4



НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Розумні люди говорять тому, що їм є що сказати, – стверджував мудрець і додавав: – А дурні просто хочуть сказати хоч щось».

«Життя лише доти має вартість, – говорив батько частенько – доки людина може допомагати іншим».

«Це ж хто сказав, що одна ластівка не робить весни?» – переможно вигукнув Таран.

Давньогрецький філософ Епікур казав: «Якщо доля особливо прихильна до людини, вона дає їй вірних друзів».

Запитання 5

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».

«Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

«Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».

Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.

У виступі головним було те, що демократичні цінності слід відстоювати.

Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

Запитання 7

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

«За що ж, хто-небудь попитає, Зозуля Півня вихваляє?».


«Та чим же я вам досадив?» ягнятко, плачучи, питає.

Жалібно жовте листя березини, здається, шепче, «Літо, де ти, літо?

Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

Запитання 8

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні


варіанти відповідей

Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

Ой казали, говорили по всім селі люди — «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

«Дозвольте і мені, панове, річ держать!» — тут обізвалася Лисиця.

«Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».

Запитання 9

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Запитання 10

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)



варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 11



Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку


варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.


Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Запитання 12



Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест