пряма мова.діалог.цитата

Додано: 11 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1514 разів
30 запитань
Запитання 1

Народний вислів Поїхали з нами бабусю! Ніколи синку їхать треба йти! (розділові знаки пропущено) побудований як:



варіанти відповідей

речення з прямою мовою

діалог із двох реплік

діалог із трьох реплік

діалог із однієї репліки

Запитання 2

Укажіть речення, що відповідає схемі «П?» - а. (Розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Оленка поцікавилася чи сестричка допоможе прибрати в кімнаті.

Оленка поцікавилася сестричко ти допоможеш прибрати в кімнаті.

Оленка попросила сестричку допомогти прибирати в кімнаті.

Сестричко ти допоможеш прибрати в кімнаті поцікавилася Оленка.

Запитання 3

Дослівний уривок з тексту, що використовують в іншому тексті для підтвердження чи пояснення якоїсь думки, - це...

варіанти відповідей

А діалог

Б полілог

В цитата

Г пряма мова

Д непряма мова

Запитання 4

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

«П, - а , - П».

  «П, - а : - П».

 «П, - а , - п».

 «П! – а: - П».

Запитання 5

Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

Запитання 6

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Чоловік, піднявши злегка картуза, повагом промовляє – «Люди, схаменіться».

Запитання 7

Прочитай текст і виконай завдання


(1)Уміння радіти чужим успіхам мірило шляхетності. (2)Якщо людину підтримати похвалити підкреслити щось хороше в ній вона намагається дорівнювати уявленню яке про неї склалося. (3)Ось чому так важливо з дитинства культивувати в людині почуття власної гідності відчуття певної „собівартості” аби згодом не склався комплекс меншовартості. (4)Недарма кажуть Якщо казати людині постійно що вона свиня то згодом вона зарохкає. (5)Не ввічливо кидати компліменти малознайомим або незнайомим людям.


Речення з прямою мовою

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 8

Розділові знаки для передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

«Добрий вечір вам»: заспівав позаду тоненький дівочий голос.

«Ні, — сказав сам собі Василько — щуки я не піймаю, бо вона прудка».

«Життя мені всміхалося, — говорив Франко, — а діти були промінням».

«Коли я сита, то така я добра», ковтнувши жертву, просичала Кобра.

Мама сказала: як же ж мені сумно, хочу побачити рідненьку сестру.

Запитання 9

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

" Ой на морі хвиля грала, у долині роса впала ", - співала сумно дівчина.

" Може, я міг би вам допомогти ", - запитав незнайомий.

" Василько, йди сюди!" - гукнув із двору батько.

Запитання 10

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

" У нашому парку - зауважила Стефа - завелися білки".

" Хто це?"- почувся голос по той бік зачинених дверей.

" Кості ломить, - бабуня каже й додає : - Буде дощ завтра".

Запитання 11

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

Вставай, вставай , не лінуйся, - "Чую ніжний, проте невблаганний голос".

Богдан розсміявся : " Що ж я вам дам, коли маю один шмат хліба?"

" Чого ти журишся? - вона спитала тихо. - Чи плачеш ти за ким, чи скоїлося лихо?"

Запитання 12

Помилку в оформлені прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

" Мамо, - кажу, - я піду надвір спати у сіно".

" Мамо, - радісно вигукує дівчинка, - весна!

" Я відчуваю, що в мені проростає режисер", каже співрозмовниця.

Запитання 13

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

" Та й диваки оці дорослі, - помислив маленький принц ".

Отож маленький принц подумав : " З такої високої гори я зразу побачу всю планету ".

Прилетіли весняні птахи та й питають : " Чия це земля?"

Дуби протирають очі : " А з чиєї землі ростемо?"

Запитання 14

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

Патріоти зраділи : " Сьогодні ми одержали лідера нації!"

"Коли побачу когось, хто потопає, - писав хлопчина, - то відразу кинуся у воду, аби допомогти йому".

Жоден президент ніколи не скаже : "ВІдгородімося від ворожого регіону, бо він став плацдармом для ворога".

" Стара виявилася поганою пророкинею, - сказала Галя, - Усе торочила, що не побачу я тебе ніколи".

Запитання 15

Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

варіанти відповідей

" Тобі добре. Ти зі Львова", - кажуть мої київські друзі.

"Наступна станція - Хрещатик!", - буркотнув хтось по радіо.

Гарний соковитий баритон співає по радіо : "Моя душа, немов черешня".

"Поснідали? Що ви їли?" - запитує бабуня.

Запитання 16

4. Цитата, записана віршем:

варіанти відповідей

а) береться в лапки;

б) не береться ніколи в лапки;

в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире.

Запитання 17

11. Визначте схему даного речення:«Послухай, – каже Клим, – ти справді глузуєш?»

варіанти відповідей

а) «П», – а.

б) «П, – а, – п?»

в) А: «П?»

Запитання 18

12. Визначте схему даного речення: «Не проводжайте мене», – попросила Ліля рідних.

варіанти відповідей

а) А: «П».

а) А: «П!»

в) «П», – а.

Запитання 19

Усі розділові знаки використовуються при діалозі, ОКРІМ

варіанти відповідей

тире

крапка

кома

лапки

Запитання 20

Який розділовий знак буде при прямій мові ЗАВЖДИ

варіанти відповідей

кома

двокрапка

тире

лапки

Запитання 21

Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі:

варіанти відповідей

А. – Що ти хочеш від життя?

    – Небагато. Просто жити, працювати, як усі…

    – Так от і працюй, хлопче, а не розкатуй по степу.

Б. «Сідай за книжки. Зубри!» - «Мамо, епоха зубрінь минула».

     – «Це щось нове, хлопче. Зубрити не хочеш. Може і вчитися не хочеш?» –  «Вчитись хочу, але по-справжньому».

В. – Не святий і він! До всіх добрими не будеш. – Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найпростіше. – Правильно, нам пора про своє подумати.

Г. – Доброго ранку! – каже Лукія, уповільнюючи крок.

– Доброго ранку, Лукіє.

– В область їду… Може, доручення буде яке?

Запитання 22

Укажіть варіанти, де правильно оформлено цитату

варіанти відповідей

Панас Мирний писав, що «головна функція мови – комунікативна».

Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі.

В. Криценко поставив дуже важливе питання: «Хто ми в світі без рідного слова?»

«Кожній освіченій людині треба вдумливо ставитися до слова, - писала Є.Чак»

Запитання 23

Помилку при використанні цитати допущено у варіанті

варіанти відповідей

 Правильно твердять, що «слід ставитися до інших так, як ти хотів би, щоб ставилися до тебе».

 В. Сухомлинський пи­сав: «Століттями мова народу була тією повноводою рікою, яку ми називаємо поезією. Поетична грань жила в слові, і слово було немислиме без неї, як немислима ріка без води, повноводність — без глибини».

 «...Історія нашого промислового Дон­басу почалася з будівництва заводів і шахт, але згодом цей регіон України постає культурною освоєною землею...»,— пи­сав В. Олефіренко.

 зоряне небо — як споминів рій..."

В. Сосюра

Запитання 24

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю».

«Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу».

Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш».

«Стерегти ліс», – сказав Харитон – «треба не рушницею, а любов’ю».

Запитання 25

Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Літо в осені питає: де ти поділа журавлів.

До булави треба голови!, казали запорожці.

Ой казали, говорили по всім селі люди — «Та вже з того козаченька нічого не буде!»

«Опізнився, небораче, одказав земляк йому, хто кохав життя ледаче, непереливки тому».

«Дозвольте і мені, панове, річ держать!» — тут обізвалася Лисиця.

Запитання 26

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження.

Учень, який ретельно підготував доповідь, успішно відповів на всі запитання.

Можна сподіватися на те, що концерт Патрісії Каас в Україні ще відбудеться.

Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.

У виступі головним було те, що демократичні цінності слід відстоювати.

Запитання 27

Виберіть речення, у якому допущено помилку при заміні прямої мови .

варіанти відповідей

 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.


  Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.



  Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.

 

  Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

Запитання 28

Доберіть до поданого речення схему ( розділові знаки пропущено) Лихе слово ранить навчала бабця а добре лікує.

варіанти відповідей

 А: « П».

 

 

  

«П, - а, - п».

 «П», - а.

 «П?» - а.

Запитання 29

У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

варіанти відповідей

  «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

   


 

  «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 

Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.

   «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

Запитання 30

У котрому рядку записано речення з прямою мовою? ( Розділові знаки пропущено.)

варіанти відповідей

У народі говорили, що хліб – всьому голова.

 

 Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.

  Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест