Неправильним є твердження
Позначте речення, у якому після слів автора на місці (?) треба поставити двокрапку й тире
Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)
Укажіть речення, яке відповідає схемі "П? - а. - П".
Складносурядним є речення
Кількість граматичних основ речення А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялася, а синій ліс просвічує огнем, а вітер віти клонить і співає.
Послідовність дій, явищ наявна в складносурядному реченні
Причинно-наслідкові відношення наявні між частинами складного речення
У реченні Тут бронза нетлінно ясниться і мармур гордливо застиг відсутній розділовий знак, бо
Прочитайте текст і укажіть номери складносурядних речень
(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.
Прочитайте текст і укажіть номер складносурядного речення, між частинами якого НЕ ставиться кома.
(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.
Прочитайте текст і укажіть номер речення, ускладненого однорідними присудками
(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома