Пряма й непряма мова. Цитата. складносурядне речення

Додано: 10 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 137 разів
12 запитань
Запитання 1

Неправильним є твердження

варіанти відповідей

дослівне відтворення чужої мови - це пряма мова

епіграф є різновидом цитати

спосіб передачі чужої мови без збереження лексичних, синтаксичних особливостей - це пряма мова

невласне пряма мова поєднує в собі елементи прямої і непрямої мови

Запитання 2

Позначте речення, у якому після слів автора на місці (?) треба поставити двокрапку й тире

варіанти відповідей

"Ось, Михайлику, твій перший сніп... - у задумі говорить батько, а потім запитує (?) Запам'ятаєш його?"

" Що це за дівчина? - думав молодий Джеря (?) Де вона взялася в нашому селі? "

Пацюк читає синові нотацію (?) "Що, зголоднів? Берись за дисертацію!"

"Яка ти розкішна, земле, - думала Маланка (?) Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітами".

Запитання 3

Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Ти до землі всім серцем прихились мені шепоче рідна Україна.

Скільки світа стільки й дива сказала б на це моя мати.

Учітеся ти нам прорік борітеся з ярмом неволі.

Доводила одна нікчемність що підлабузництво це чемність.

Запитання 4

Укажіть речення, яке відповідає схемі "П? - а. - П".

варіанти відповідей

"Чому це ви радієте? - запитує Тетянка. - Сонця ж нема. Хмарно"

Ходить мій сум по землі, по-журавлиному плаче: "Де ж ви, веселики, де ж ? Чом не вернулись додому?"

"Нічого, згодяться кошики, - мовить Овдій. - Руки в людини для того, щоб роботу ними робити".

"Я піду посплю, а о другій годині ночі зміню тебе", - мовив надвечір Митько.

Запитання 5

Складносурядним є речення

варіанти відповідей

Від Батьківщини - клич, і звага, і рання сила, й доля пізня.

Ні повітря не ворухнеться, ні пташка не защебече.

Між землею і небом лунала якась могутня і воднораз на диво спокійна мелодія.

Цілий божий день бродили дівчата по полях та луках, збирали сокирки, васильки, рожу, волошки, петрові батоги й на обніжках наривали пахучого чебрецю.

Запитання 6

Кількість граматичних основ речення А вечір палить вікна незнайомі, а синя хмара жаром пройнялася, а синій ліс просвічує огнем, а вітер віти клонить і співає.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 7

Послідовність дій, явищ наявна в складносурядному реченні

варіанти відповідей

Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.

І потечуть веселі ріки, а озера кругом гаями поростуть, веселим птаством оживуть.

А літо йде полями і гаями, і вітер виє, і цвіте блакить.

Припинення діяльності завжди веде за собою кволість, а за кволістю приходить стареча неміч.

Запитання 8

Причинно-наслідкові відношення наявні між частинами складного речення

варіанти відповідей

Краса має силу, і мимоволі вона вносить спокій у серця.

Тебе нема, і дні - як ночі, і сад хитається в журбі.

І летять гуси, і летять журавлики, і літа мої листом осипаються.

Повітря зробилося прозорим і ясним, і буки зазеленіли у ньому, як рута.

Запитання 9

У реченні Тут бронза нетлінно ясниться і мармур гордливо застиг відсутній розділовий знак, бо

варіанти відповідей

за метою висловлюваня речення питальне

за інтонацією речення окличне

граматичні основи співвідносні з односкладними називними реченнями

наявний спільний член для обох частин

Запитання 10

Прочитайте текст і укажіть номери складносурядних речень

(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.

варіанти відповідей

1,2,4,5

2,3,4,5

2,3,5,6

2,4,5,6

Запитання 11

Прочитайте текст і укажіть номер складносурядного речення, між частинами якого НЕ ставиться кома.

(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.

варіанти відповідей

2

3

5

6

Запитання 12

Прочитайте текст і укажіть номер речення, ускладненого однорідними присудками

(1) Я сидів на зеленому килимі моріжка біля плеса. (2) Перед моїми очима, біля моїх ніг, було перекинуте у воді небо з рожевими пухнастими хмаринками, а в ньому - високі кучеряві дуби. (3) На воді лежали широкі листки латаття і красувалися голівки лілей. (4) І раптом я побачив серед жовтих білу лілею.(5) Вона вільно лежала на воді, а її зелені черенці нагадували добрі ласкаві руки. (6) Кожна її пелюсточка була окремо від інших, але всі разом вони утворювали дивовижну гармонію фарб і форм.

варіанти відповідей

1

2

3

5

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест