Дистанційне навчання
Прочитай
"ЯК Я СТАВ ВІДМІННИКОМ" О. Бусенко
Я не вірю ні в які чудеса. На відміну від моєї сусідки по парті Каті Мишки. Вона навіть вважає, що й сама вміє трохи чаклувати. Звісно, я до цього ставлюся скептично. Але помічав, що коли Катя не хоче, щоб її викликали до дошки, вона щось шепоче собі, і її не викликають. Якось Катя сказала мені:
- Півнику (прізвище у мене таке), хочеш одержати одинадцять балів з української мови?
- Я реаліст, - відповів їй, - тому про таке й не мрію.
- А якщо я тобі допоможу? - не вгавала Мишка.
- Почаклуєш? - запитав я.
- Авжеж, тільки ти повинен виконати усі мої умови. І якщо у твоєму щоденнику з'явиться одинадцятка, то віддаси мені свій брелок для ключів.
Я погодився. Бо впевнений, що швидше вся школа ходитиме на головах, ніж Леся Степанівна виведе в журналі навпроти мого прізвища одинадцять. Мишка загадала мені на завтра вивчити параграф 27 і розповісти їй. Наступного дня після уроків вона прискіпливо питала мене, ще й диктант примусила написати.
А в п'ятницю був урок української мови. Я, чесно кажучи, хвилювався і не насмілювався підняти руку. Допомогла Катя, вона весь час штовхала мене в бік, аж поки Леся Степанізна не запитала її:
- Мишко, ти хочеш до дошки?
- Ні, це не я, а Півник хоче.
- Ну що, Півнику, йди відповідай, - сказала вчителька. І я пішов. Коли я розповідав, Леся Степанівна здивовано дивилася на мене. Потім сказала:
- Півнику, я приємно вражена і з задоволенням ставлю тобі одинадцять балів. Коли я сів за парту, Мишка одразу ж прошепотіла:
- Віддавай брелок, ти обіцяв.
А я не сперечався.
Через кілька днів Мишка знову запитала мене:
- Одинадцять балів з історії хочеш?
- Це теж можливо? - засумнівався я.
- Авжеж! - відповіла Мишка впевнено.
І все повторилося. Я вивчив параграф з історії. Мишка перевірила, я одержав гарну оцінку. А потім почав отримувати одинадцятку за одинадцяткою.
Довелося віддати Мишці свій рожевий фломастер, гумку і ще багато чого. Зате в наступній чверті я став відмінником.
У чаклунство я не вірю, але пояснити те, що сталося, не можу. Спробуйте ви.
Визнач жанр прочитаного твору.
З якого предмета учень Сашко Півник отримав першу одинадцятку?
Хто є головним героєм твору?
Визнач головну думку твору.
Установи відповідність між висловлюваннями та персонажами твору, кому належать ці фрази?
1. “ У чаклунство я не вірю, але пояснити те, що сталося, не можу.”
2. “ Півнику, я приємно вражена та із задоволенням ставлю тобі одинадцять балів.”
3. “ Півнику, хочеш одержати одинадцять балів з української мови?”
Чому у Сашка з'явились у щоденнику одинадцятки?
Розташуй пункти плану твору в правильній послідовності.
1. Сашко погодився виконувати всі умови Мишки.
2. На уроці української мови.
3. Сашко Півник — відмінник.
4. Сашко не вірить у чудеса.
5. Одинадцятка за одинадцяткою.
Розповідь ведеться від імені ....
Що Катя попросила у хлопчика за перші 11 балів?
До якого розділу підручника можна віднести цей твір?
Які почуття переповнювали Сашка під час уроку з української мови?
(Обери усі правильні варіанти)
Як звали вчительку в оповіданні?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома