Російська революція 1905-1907 рр. на території України

Додано: 3 квітня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 686 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Позначте дату повстання на кораблі, який зображено на ілюстрації:

варіанти відповідей

січень 1905 р.

червень 1905р.

жовтень 1905 р.

січень 1906 р.

Запитання 2

Визначте, які з зазначених подій відбулися в 1905 році в підросійській Україні

варіанти відповідей

Кривава неділя

"Третьочервневий переворот"

селянський виступ у селі Великі Сорочинці

збройний виступ саперів на чолі з Б. Жаданівським

Запитання 3

Видання у Лубнах на Полтавщині газети "Хлібороб" стало свідченням :

варіанти відповідей

діяльності чорносотенців

діяльності українських депутатів у ІІ Державній думі

піднесення українського національного руху

столипінської аграрної реформи

Запитання 4

Яка подія революції 1905-1907 рр відображена у фрагменті історичного документу?

 "На обов’язок уряду покладаємо Ми виконання непохитної Нашої волі: 1. Дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи на засадах дійсної недоторканності особи, свободи совісті, слова, зборів і спілок. 2. Не зупиняючи призначених виборів у Державну думу, залучити тепер же до участі в Думі, в міру можливості, відповідно до стислості терміну, що залишається до скликання Думи, ті класи населення, які нині зовсім позбавлені виборчих прав, надавши за цим подальший розвиток початку загального виборчого права у знову встановленому законодавчому порядку..."

варіанти відповідей

Проголошення Маніфесту про скасування кріпацтва

"Третьочервневий переворот" 1907 р.

Столипінська реформа

Проголошення Маніфесту 17 жовтня 1905р.

Запитання 5

Про якого історичного діяча йде мова:

"Маючи всі зовнішні дані для публічних виступів – талант промовця, чарівний баритон, імпозантну постать, він з великим успіхом виступає на захист різних українських справ, переважно 

в земстві, в міській Думі, на різних з’їздах....Обраний у 1-шу Державну думу од Чернігівщини, ... бере найактивнішу участь в організації тут українських елементів і стає на чолі  української фракції в Думі як голова фракції..." (О. Лотоцький)

варіанти відповідей

Борис Грінченко

Григорій Вакуленчук

Ілля Шраг

Михайло Грушевський

Запитання 6

Характеристику якого історичного діяча дає Д.Дорошенко у своїх спогадах:

"...уважався всіма нами за провідника украї нського національного руху в Росії. Його великі наукові й громадські заслуги, його надзвичайний організаційний талант створили йому великий авторитет і глибоку пошану. Він був у наших очах символом всеукраїнського єднання, його слово було для нас за тих часів законом. Він був саме в розквіті своїх сил, повний енергії й широких планів. З прибуттям ......до Петербурга всі підпорядкувалися йому без застережень, і він став ідейним провідником як редакції “Українського вісника”, так і Української парламентарної громади. Організаційний хист .... виявився в повнім блиску. Він об’єднав навколо “Українського вісника” цілий гурт нових визначних сил і всій роботі редакції надав більш систематичного й широко го характеру..."

варіанти відповідей

Ілля Шраг

Євген Чикаленко

Михайло Грушевський

Борис Грінченко

Запитання 7

 Упізнайте історичну постать за описом:

“Очолив повстання саперів, яке почалося в Києві в листопаді в 1905 р. Після придушення повстання важко поранений був заарештований і засуджений до смертної кари, яку замінили довічною каторгою. Загинув у травні 1918 р.”

варіанти відповідей

Панас Матюшенко

Петро Шмідт

Борис Жаданівський

Григорій Вакуленчук

Запитання 8

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюдення цитованого документу :

"Від заворушень, що виникли може з'явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської... На обов’язок уряду покладаємо Ми виконання непохитної Нашої волі: 1. Дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи на засадах дійсної недоторканності особи, свободи совісті, слова, зборів і спілок".

варіанти відповідей

створення губернських зборів і земських управ

створення Української автокефальної церкви

поява перших українськомовних періодичних видань

відкриття в університетах кафедр історії України

Запитання 9

Які вимоги містила політична платформа Української думської громади вІ і ІІ Державних думах:


варіанти відповідей

надання Україні в її етнографічних межах  автономі

запровадження української мови в школах, судових та адміністративних органах. 

створення демократичної Української держави у формі конституційної монархії

обєднання всіх українських земель у межах Російської імперії

Запитання 10

Антисемітизм – це...

варіанти відповідей

ідеологія та політика в національному питанні, в основі 

яких лежить трактування нації як найвищої цінності й форми людської спільноти.


неприязнь, ворожість до євреїв і осіб єврейського похо-

дження; переслідування й дискримінація євреїв

 поширення певних ідей у суспільстві з метою 

переконати в них громадян.


природний вияв, за визначенням О. Барвінського, національ-

ної свідомості у представників освіченої  верстви українського 

суспільства.


Запитання 11

Парламентаризм - це...

варіанти відповідей

ідеологія та політика в національному питанні, в основі яких лежить трактування нації як найвищої цінності й форми людської спільнот.

одна з форм монополії, коли самостійні в питаннях виробництва підприємства об’єнуються для збуту своїх товарів

поширення певних ідей у суспільстві з метою переконати в них громадян


 система політичної організації держави, за якої чітко розмежовані функції законодавчої та виконавчої влади за привлейованого становища парламенту.

Запитання 12

Укажіть основні результати першої російської революції 1905-1907 рр. для українського національного руху:

варіанти відповідей

скасування Емського указу

поява української преси

створення "Просвіти"

надання окремого преставництва українцям у Державній думі Росії

поява різноманітних українських організацій

здобуття першого досвіду парламентської діяльності

створення перших українських політичних партійстворення двох українських університетів

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест