Фінансова грамотність. Розділ V. Як себе захистити. Фінансова безпека та шахрайство. Фінансові піраміди. Захист прав споживачів фінансових послуг.

Додано: 7 травня 2022
Предмет: Економіка, 11 клас
Тест виконано: 644 рази
12 запитань
Запитання 1

За вчинення шахрайства в особливо великих розмірах в Україні передбачено:

варіанти відповідей

адміністративну відповідальність;

кримінальну відповідальність;

адміністративну відповідальність із конфіскацією майна;

цивільну відповідальність.

Запитання 2

Аліні зателефонували, представилися працівником банку й повідомили про вчинення шахрайських дій із її рахунком. Аліні було запропоновано заблокувати рахунок, для чого банківський працівник попросив назвати номер картки, кінцевий строк її дії, CVV2 та PIN-код. Який із варіантів є правильним варіантом поведінки Аліни:


варіанти відповідей

повідомити всю необхідну інформацію банківському працівнику, щоб він якнайшвидше заблокував рахунок;

не повідомляти інформацію, яку вимагає банківський працівник, а швидко зайти в інтернет-банкінг і заблокувати рахунок;

покласти слухавку, оскільки справжній банківський працівник не має права запитувати про CVV2 та PIN-код;

дізнатися, які саме шахрайські дії вчинені з її рахунком, оцінити їхні масштаби й лише в тому разі, якщо це справді небезпечно, повідомити інформацію.

Запитання 3

Ви продаєте навушники на спеціальному майданчику в Інтернеті. Вам телефонує потенційний покупець і пропонує здійснити передоплату, переказавши гроші на картку. Він просить повідомити такі дані: номер картки, ваше прізвище, ім’я та по батькові (ПІБ), кінцевий строк дії картки та CVV2-код. Ваші дії будуть такими:

варіанти відповідей

покласти слухавку;

погодитися на передоплату й повідомити всі необхідні дані;

погодитися надати лише номер картки та ПІБ, і лише якщо платіж не надійде, надати решту даних, які вимагає покупець;

погодитися надати лише номер картки, і лише якщо платіж не надійде, надати решту даних, які вимагає покупець.

Запитання 4

До соціальних методів крадіжки персональних даних належать:

варіанти відповідей

фармінг;         

фішинг; 

вішинг;        

скімінг.

Запитання 5

До фізичних методів крадіжки персональних даних належать:

варіанти відповідей

фармінг;   

фішинг;   

крадіжка платіжної картки; 

скімінг.

Запитання 6

Задля безпеки платежів із використанням платіжної картки:


варіанти відповідей

повідомте своїм близьким родичам номер своєї картки, термін її дії та CVV2-код;

зберігайте картку та PIN-код в одному місці, бажано в гаманці;

ніколи не змінюйте PIN-код;

не дозволяйте працівникам торговельної мережі забирати картку й проводити розрахунки без вашої присутності.

Запитання 7

Споживач фінансових послуг має такі права:

варіанти відповідей

право на отримання повної та достовірної інформації про фінансову послугу та умови її надання;

право на вільний вибір фінансової послуги та фінансової установи, яка її надає;

право дотримуватися умов договору та виконувати його;

право на розкриття банківської таємниці.

Запитання 8

Споживач фінансових послуг має такі обов’язки:


варіанти відповідей

обов’язок повідомити фінансову установу про свій намір відмовитися від фінансової послуги в порядку та в строки, передбачені законодавством і договором про надання фінансових послуг;

обов’язок надання працівникам фінансових установ своїх персональних даних, зокрема PIN та CVV/CVC кодів за платіжними картками;

обов’язок звернення для захисту своїх прав до органів державної влади;

обов’язок дотримуватися умов договору та виконувати його.

Запитання 9

«Червоними прапорцями» для споживачів фінансових послуг можуть бути:


варіанти відповідей

занадто приваблива ціна послуги;

менеджер наполягає на негайному ухваленні рішення, інакше наступного дня пропозиція не діятиме;

споживач не може знайти фінансову установу в державному реєстрі;

усі відповіді правильні.

Запитання 10

Ви вважаєте, що працівники фінансової установи помилилися щодо ціни фінансової послуги, яку вам надали. Усі потрібні документи щодо надання фінансової послуги ви маєте. Ви звернулися до відділення фінансової установи з проханням роз’яснити ситуацію, проте менеджер не зміг адекватно пояснити, чому саме таку суму стягнуто за надання послуги. Ви вирішили написати скаргу, але менеджер не приймає її та наполягає на тому, що він усе пояснив. Яким буде ваш наступний крок:


варіанти відповідей

нічого не робитиму, оскільки якщо менеджер не приймає скаргу, я, напевне, помилився;

нічого не робитиму, оскільки найімовірніше нічого не зможу довести;

відразу подам позовну заяву до третейського суду з вимогою відшкодування матеріальних і моральних збитків;

відправлю поштою на адресу фінансової установи, зазначену як адреса для листування або адресасторони договору, скаргу, до якої додам копії документів, які, на мою думку, підтверджують мою правоту. Надішлю цей пакет документів як рекомендований лист із описом вкладення та повідомленням про вручення.


Запитання 11

Якщо в споживача фінансових послуг виникають запитання стосовно фінансових послуг, які надав банк, що збанкрутував, потрібно звертатися до:


варіанти відповідей

Національного банку України;

Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;

Нацкомфінпослуг;

усі відповіді правильні.

Запитання 12

Ви вирішили вийти з кредитної спілки, однак кредитна спілка відмовляється повертати депозит, який у ній було розміщено. Ви давали письмовий запит щодо повернення депозиту, і минуло вже 30 днів, але відповідь так і не отримали. У цьому разі ви можете звернутися до: 

варіанти відповідей

Національного банку України;

Фонду гарантування вкладів фізичних осіб;

Нацкомфінпослуг;

усі відповіді правильні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест