Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали
Маркіян Шашкевич був натхненником, організатором і лідером
Культурно-просвітницьке угруповання «Руська трійця» діяло впродовж
У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах
«Будителем» українців Закарпаття називали
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
В уривку оцінено діяльність
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в
Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу українського національного руху?
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
1. Посилення впливу німецької мови та культури.
2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.
3. Привілейоване положення українського населення в містах.
4. Домінування поляків і німців в органах влади.
5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.
6 Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?
Перша українська промова в семінарії, репрезентована "Голосом галичан, створеним народною мовою.., була подією новаторською і стала доброю спонукою до ширших позасемінарських виступів рідною мовою, до нових національних маніфестацій...»
Представники якої організації причетні до події, описаної в уривку з історичного джерела?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома