Самостійна робота. Другорядні члени речення

Додано: 31 січня
Предмет: Українська мова, 8 клас
9 запитань
Запитання 1

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

присудок

обставини

означення

Запитання 2

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

додаток

означення

присудок

Запитання 3

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

додаток

означення

обставина

Запитання 4

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

присудок

означення

обставина

Запитання 5

Кому перед ЯК треба поставити в реченні




варіанти відповідей

Пам’ятаю ці події як сьогодні.

Затримався не більше як на годину.

Вивчаємо звук як одиницю мовлення.

Дощ полив як із відра.

Роса посипалась як дощ.

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.

Прикладка є в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.

Непрямий додаток виділено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.

Узгоджене означення виділено в реченнях

варіанти відповідей

1, 4

2, 3

3, 1

4

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.

Порівняльний зворот є в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест