Самостійна робота. Головні та другорядні члени речення

Додано: 25 листопада
Предмет: Українська мова, 8 клас
18 запитань
Запитання 1

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

Член речення

підмет

присудок

означення

обставина

Приклад

А Я лиш син народу.

Б  Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В  Писати вірші — жить непросто.

Г  І гнеться дерево від плоду.

Д  Русявий день гаптує сни світанню.

варіанти відповідей

1А, 2В, 3Г, 4Д

1Д, 2Б, 3А, 4В

1Б, 2В, 3А, 4Г

1В, 2А, 3Б, 4Г

Запитання 2

Означення не містить речення

варіанти відповідей


Десь гонить вітер хмари пелехаті.  

 А степ уже сивий на поминках плаче.

Нові громи схрестились на мечах.

А небо синє і ясне.

Запитання 3

Обставину часу містить речення

варіанти відповідей

Я змалку знаю, де яке зело. 

 Десь бриніла притишена пісня. 

Тихо жаби кумкають з болота.

Весна прийшла так якось несподівано.

Запитання 4

Обставину причини містить речення

варіанти відповідей

 Наступного дня були ми в печерах.

Ми ж пишемо кров’ю на своїй землі.

Гризуть вудила коні з нетерплячки.

Зазимую тут і залітую…

Запитання 5

Помилка при написанні прикладок допущена в рядку

варіанти відповідей

 селище Березнегувате, Дніпро ріка  

 газета "Лі­тературна Україна", твір-опис  

шапка-кубанка, драма-феєрія

Лисичка-сестричка, жук-носоріг

Запитання 6

Чарівне старовинне галицьке місто Львів. Прикладкою у цьому реченні є слово

варіанти відповідей

 чарівне


галицька

Львів

місто

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Непрямий додаток виділено в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Узгоджене означення виділено в реченнях

варіанти відповідей

1,4

3,1

2,3

4

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок.


Порівняльний зворот є в реченні

варіанти відповідей

1

3

2

4

Запитання 10

Кому перед ЯК треба поставити в реченні

варіанти відповідей

Пам’ятаю ці події як сьогодні.

Вивчаємо звук як одиницю мовлення.

Роса посипалась як дощ.

Затримався не більше як на годину.

Дощ полив як із відра.

Запитання 11

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

означення

присудок

обставина

Запитання 12

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

обставина

присудок

означення

Запитання 13

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

означення

присудок

додаток

Запитання 14

З'ясуйте синтаксичну роль виділеного слова

Ніколи не треба забувати про своє призначення й завжди пам'ятати, що митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх мистецьких благ.

варіанти відповідей

підмет

означення

обставина

додаток

Запитання 15

У яких реченнях виділене слово є означенням? (2 відповіді)

варіанти відповідей

Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

Задумалось глибоко поле.

Сонце вже ховалось за гори.

А ми ту червону калину підіймемо.

Узгір’я хмариною спускалось в море.

Запитання 16

Яку прикладку треба писати в лапках?

варіанти відповідей

журнал Дніпро

сузір'я Чумацький Шлях

швейна фабрика Весна

урощиче Нечимне

кінофільм Поводир

оповідання Федько -халамидник

Запитання 17

Знайдіть прикладки у такому реченні (слова_- варіанти записані у початковій формі)

Дивлюсь і бачу : на лівому березі річки Раставиці розкинулося село Вербівка.

варіанти відповідей

село

Раставиця

річка

берег

Вербівка

лівий

Запитання 18

Укажіть речення, яке має другорядні члени.

варіанти відповідей

А Хлопчик кинувся бігти.

В Козаки вміли воювати.

Зацвіли абрикоси й персики.

Повільно походжають лелеки.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест