М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку:
Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку:
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка:
Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка:
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Окремо в цьому тексті пишуться слова
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Вставне слово вжито в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Складним є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:
Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка:
Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні:
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні:
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку:
Усі слова пишуться з подвоєнням приголосних:
Укажіть рядок, де немає помилок у формі кличного відмінка іменників:
Укажіть неправильне твердження:
Не відбувається подвоєння в усіх словах іншомовного походження в рядку:
З великої літери треба писати обидва слова в рядку:
Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку:
Визначте правильне тлумачення фразеологізму "заливати за шкуру сала":
Укажіть рядок з означено-особовим реченням:
Укажіть рядок з безособовим реченням:
Укажіть рядок з неозначено-особовим реченням:
Укажіть рядок з узагальнено-особовим речення:
Укажіть поширене речення.
Укажіть складносурядне речення, між частинами якого НЕ треба ставити розділовий знак (розділові знаки пропущено).
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати…
Прочитайте фрагмент учнівського твору, у якому пропущено окремі слова.
Невдовзі Сергій з … виїхали на заміську трасу. До ... залишалося два … Хлопці провели в дорозі майже добу, але це аж ніяк не робило менш … їхню подорож.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків...
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Було ще темно,(1) але старий відчував,(2) що настає ранок;(3) веслуючи,(4) він раз по раз чув тремтливі звуки,(5) коли летюча риба вихоплювалася з води і,(6) зі свистом розтинаючи повітря своїми твердими крильми,(7) шугала в темряву.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків у рядку
Установіть відповідність (одне речення зайве)
Тип речення
1 складнопідрядне
2 складносурядне
3 складне безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Люби музику – вона облагороджує твої думки і почуття.
Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина –знанням.
В Що в пісні співається, те в житті збувається.
Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.
Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Розділовий знак
1 тире між підметом і присудком
2 тире перед узагальнювальним словом
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире в безсполучниковому реченні
Приклади
А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум’яні губи – усе це дихало молодою парубоцькою красою.
Б Здобути волю – то мій рай.
В Тепер я побачив село – нужденну купку солом’яних стріх.
Г Прийде осінь – у засіках буде хліб золотий.
Підрядна частина з'ясувальна є у такому складному реченні...
Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення складносурядного речення:
Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:
Складнопідрядним зі з’ясувальною підрядною частиною є речення:
Знайдіть речення з підрядним порівняльним:
Знайдіть речення з підрядним наслідку:
Знайдіть складносурядне речення:
Підрядна частина стоїть після головної в складнопідрядному реченні:
.
Знайдіть складнопідрядне речення:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома