синтаксис

Додано: 13 грудня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 39 разів
24 запитання
Запитання 1

1.Словосполучення наведено в рядку:

варіанти відповідей

А Найменш досконалий

Б Упродовж століття

В Співати дифірамби

Г Те оповідання

Д Будемо сіяти

Запитання 2

2.Лише словосполучення наведено в рядку:

варіанти відповідей

А Наперекір волі, Швидко прочитаний, турбуватися про брата

Б Знайдена книжка, не тільки сумління, промінь сонця

В Будуть читати, мрія про літо, найбільш успішний

Г У присмерках ночі, дуже швидко, до п'ятої ранку

Запитання 3

6.Односкладним є речення:

варіанти відповідей

А Поети - вічні перехожі.

Б У високості - блакить.

В Старі дуби, спасибі вам за осінь!

Г Мій перший вірш написаний в окопі.

Д Краплини перші вдарили об шибку.

Запитання 4

8.Односкладним безособовим є речення:

варіанти відповідей

А По селу застрибало відлуння цокоту сокири.

Б Навколо запахло чебрецем і м᾽ятою.

В Напечемо солодкої цибулі, з підчеревини нашкваримо шкварок.

Г Передсвітанкова весняна тиша рідних полів.

Д Батьківщину і матір не вибирають.

Запитання 5

Знайди односкладне називне речення

варіанти відповідей

Шкода даремно згаяного часу.

Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.

Кришталевий промінь сміливого сонця.

Допоки горіти буде долоні твоєї дотик.

Поверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.

Запитання 6

Знайди односкладне безособове речення

варіанти відповідей

Шкода даремно згаяного часу.

Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.

Кришталевий промінь сміливого сонця.

Допоки горіти буде долоні твоєї дотик.

Поверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.

Запитання 7

Вкажіть односкладне узагальнено-особове речення


варіанти відповідей

На жаль, забули свою історію.

Заморосило осінь у сльозу.

Смолою пахне дощок білий ряд.

Згаяного часу конем не доженеш.

Подбати мушу про тебе.

Запитання 8

Знайди двоскладне речення


варіанти відповідей

Людське життя…

З усіх утрат утрата часу найважча.

Судженого конем не об’їдеш.

І жити спішити треба…

Лови летючу мить життя.

Запитання 9

Вкажіть односкладне означено-особове речення

варіанти відповідей

З неба, як розтоплене золото, ллється світ сонця.

Усоте прославляю буйноту життя.

Мило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

Лінивим не находишся — ледачим не наробишся.

Танцюють, співають, веселяться на вулиці.

Запитання 10

Вкажіть односкладне неозначено-особове речення


варіанти відповідей

Вечірнє сонце, дякую за день!

Яка орда нам гідність потоптала?

Із можливого в чудесне перекинуто мости.

Учи дітей не страшкою, а ласкою.

Задзвонили у Констанці рано в усі дзвони.

Запитання 11

Вкажіть односкладне безособове речення

варіанти відповідей

Снігами вкрилися поля і луки.

Пахне гіркотою осені.

Радять мені жити без ілюзій.

Журбою біді не пособиш.

Усоте прославляю буйноту життя.

Запитання 12

Вкажи лишнє речення (самостійно встанови критерій)


варіанти відповідей

Брехнею далеко не заїдеш.

Для мене без тебе і життя нема.

Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.кажіть односкладне означено-особове речення

Любіть Україну, як сонце любіть...

Місто робітників, славне, величне, молоде душею...

Запитання 13

Сполучник  і  з’єднує частини складносурядних речень ( розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

А. На шкільному подвір’ї враз здійметься гамір і почнеться новий навчальний рік.

Б. Люди працювали невпинно і вже перестали хвилюватися  через татар та на недолю нарікати.

В. Тепер знову Тарас почав думати і складати різні плани на майбутнє.

Г. Відчинились ворота і сотні в’їхали в степ.

Запитання 14

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати

варіанти відповідей

А залишивши на ній неприкриті плями.

Б дарма що була середина жовтня.

В а вечір видався дивовижно теплим.

Г і перетворив галявину на строкатий візерунок.

Запитання 15

Позначте складнопідрядне означальне речення

варіанти відповідей

Я люблю, як , буває, осінню пахне яблуками в хаті.

Зблиснула у світлі фар течія річки, що сонно перекочує хвилі й молочно спалахує в темряві.

Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.

Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева.

Запитання 16

Визначте складнопідрядне обставинне місця.

варіанти відповідей

Високі стовпи диму вилітали з верхів у небо високо-високо, неначе несли туди людські сльози, прокльони, молитви.

Край неба на сході помітно блідне, так що в ньому вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар.

Самотою повзли між хатами брудні дороги, неначе плазували чорні гадюки.

Іди туди, де люди творять світло і ставлять хрест на темне і старе.

Запитання 17

Визначте складнопідрядне обставинне часу.

варіанти відповідей

До замку підходили аж наступного вечора, бо туман не сходив усю ніч і тільки вранці упав на землю, прибитий дощем.

Де колись стояла повітка, там тепер давні вербові кілки стали товстими і здоровими вербами.

На небі тремтіли ще досвітні зорі, коли зимовий ранок засівав уже землю срібним снігом.

Гасли вікна, бо вже синій день дивився крізь намерзлі шиби до кожної хати.

Запитання 18

Визначте складнопідрядне обставинне допустове.

варіанти відповідей

Ми все життя утікаємо від печалі та горя, як утікають хвилі від штормового моря.

Якби я була зіркою в небі, я б не знала ні туги, ні жалю.

Пам`ять могла б убити нас, якби не мала рятівної властивості забувати.

Не боїться любов розлуки, не дається печалі в руки, хоч за те не дають медалі.

Запитання 19

Складним є речення


варіанти відповідей

А Від усього на цьому світі є ліки, немає їх лише від людської глупоти.

Б Суворість учителя, як кажуть, корисніша за поблажливість батьків.

В У житті кожен може робити добрі справи, не чекаючи на похвалу.

Г Навіть поважні люди, освічені й досвідчені, не завжди перші мудреці.

Запитання 20

Форму наказового способу дієслова вжито в реченні


варіанти відповідей

А Пропонуємо простий рецепт картоплі по-селянськи: потрібні продукти завжди є в кожній оселі.

Б Спробуйте приготувати цю апетитну страву вдома й насолоджуйтеся її смаком разом з рідними!

В Картоплю треба почистити, промити й добре просушити, потім нарізати на поздовжні шматки.

Г Додаємо олію, сіль, перець, збір сушених італійських трав, усе добре перемішуємо, викладаємо на застелений папером лист.

Д Випікати потрібно в духовій шафі хвилин 30–40 за температури 180–200 ƕС до золотистого кольору.

Запитання 21

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

А Чарівна Ай-Петрі нагадує зуби велетенського дракона.

Б Витягнута з півночі на південь, Чилі схожа на смугу.

В Огайо ввійшов до складу США в березні 1803 року.

Г Міссісіпі з’єднана каналами з багатьма озерами.

Д Цієї весни затишний Тбілісі радо зустрічав туристів.

Запитання 22

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає

Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві. 

Запитання 23

Потребує редагування речення


варіанти відповідей

А

Щоб оглянути якнайбільше пам’ятних місць Харкова, заздалегідь знайдіть та ознайомтеся з переліком екскурсій.


Б

Під’їхавши до Кам’янця, ми побачили обриси середньовічного міста й почули шум сучасної автостради.

В

У кожному екскурсійному бюро Львова з гостями міста працюють досвідчені та комунікабельні гіди.

Г

Екскурсоводи розкажуть про музеї Переяслава-Хмельницького німецькою, польською та іспанською мовами.

Запитання 24

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

.

варіанти відповідей

А

До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Б

Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

В

До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Г

Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав.

Д

Надвечір ожили яскраві квіти, що прив’яли за день на сонці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест