Синтаксис. Контрольна робота

Додано: 29 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 84 рази
36 запитань
Запитання 1

Виділене слово є додатком у реченні.

варіанти відповідей

Від козаччини до Чорнобиля - усе українське життя стає епосом.

Весна - художник дуже знаменитий.

Нашу індивідуальність створює пам'ять.

Митець - створіння примхливе й складне.

Запитання 2

Виділене слово є обставиною причини в реченні

варіанти відповідей

Од переляку на його лобі виступив холодний піт.

Бурлаки завернули в яр на відпочинок.

Палаюче сонце висить над степом.

Кулі прошивали повітря щоразу густіше.

Запитання 3

Неузгоджене означення є реченні

варіанти відповідей

Сльзи гарячими солоними струмками побігли по щоках дівчини.

Холодний вітер різкими голками впивався в обличчя.

вітер тихо гойдає засніжені квітами віти.

Старий віл не піде на ріллю.

Запитання 4

Позначте речення зі складеним іменним присудком.

варіанти відповідей

Жваво, з козацькою енергією заходився Семен ставити хату.

Мій брат став дизайнером.

Сократ почав промовляти знову.

Ми почали співати в один момент.

Запитання 5

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення. Вітру на морі не було... вибрати

варіанти відповідей

коли ми повернулися з екскурсії.

як і очікуваного декілька днів сонця

проте клекотав сильний прибій

Запитання 6

Складносурядними є всі речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

Гасне заграва – і багряний відблиск на снігу згасає.

Природа, позбавлена тепла і сонця, готувалася до зимового спочинку.

Скрізь снігові замети, а на деревах де-не-де рум’яні яблука пломеніють.

Пустка була навколо, і все було незнайоме.

Запитання 7

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

.

варіанти відповідей

А

До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Б

Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

В

До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Г

Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав.

Д

Надвечір ожили яскраві квіти, що прив’яли за день на сонці.

Запитання 8

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати


варіанти відповідей

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

Запитання 9

 Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому. НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

Б коми 2, 3 – при однорідних членах речення

В двокрапка 4 – при узагальнювальному слові

Г кома 5 – при вставному слові

Д кома 7 – при відокремленому означенні

Запитання 10

 Граматичну помилку щодо вживання однорідних членів допущено в реченні


варіанти відповідей

А На території парку не можна розпалювати багаття й викидати сміття.

Б У музеї просимо залишити зайві речі в гардеробі й одягнути чохли на взуття

В У громадському транспорті не притуляйтеся до дверей і тримайтеся за поручні.

Г На стоянці дозволено паркувати автівки й залишати скутери й велосипеди.

Д У супермаркеті суворо заборонено саджати й катати дітей у візках для покупок.

Запитання 11

Позначте складнопідрядне означальне речення

варіанти відповідей

Я люблю, як , буває, осінню пахне яблуками в хаті.

Зблиснула у світлі фар течія річки, що сонно перекочує хвилі й молочно спалахує в темряві.

Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.

Люблю, коли в вікно розкрите шумлять безжурно дерева.

Запитання 12

Визначте складнопідрядне обставинне часу.

варіанти відповідей

До замку підходили аж наступного вечора, бо туман не сходив усю ніч і тільки вранці упав на землю, прибитий дощем.

Де колись стояла повітка, там тепер давні вербові кілки стали товстими і здоровими вербами.

На небі тремтіли ще досвітні зорі, коли зимовий ранок засівав уже землю срібним снігом.

Гасли вікна, бо вже синій день дивився крізь намерзлі шиби до кожної хати.

Запитання 13

Визначте складнопідрядне обставинне допустове.

варіанти відповідей

Ми все життя утікаємо від печалі та горя, як утікають хвилі від штормового моря.

Якби я була зіркою в небі, я б не знала ні туги, ні жалю.

Пам`ять могла б убити нас, якби не мала рятівної властивості забувати.

Не боїться любов розлуки, не дається печалі в руки, хоч за те не дають медалі.

Запитання 14

Визначте складнопідрядне обставинне причини.

варіанти відповідей

Темно, душно, парно, як буває душно і парно літньої ночі перед дощем.

Замки завжди на горі стоять, бо так величніше і неприступніше.

Згинув би, напевно, люд нещасний, якби погасла та маленька іскра любові братньої.

Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.

Запитання 15

Вкажіть речення з сурядним, підрядним і безсполучниковим зв`язком.

варіанти відповідей

Пташки співали і свистали усюди по гаю так голосно та гарно, що все кругом неначе усміхалось.

Душно і слодко пахне в садку цвіт терна, гудуть у ньому бджоли та оси, що налітають сюди з лісу попастися.

Море невпинно голубіє над стінами скель, і сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється.

Надвечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало дуже прозорим.

Запитання 16

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

Орбіту літа дописав листок і ліг на стежку, що прямує в осінь.

Завжди приємно було згадувати все, що зробив доброго, бо тільки воно вводить нас у коло інших людей , робить їх братами.

Подвір`я аж сяяло чистотою і острівці квітів цвіли по ньому там і там.

Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.

Запитання 17

Визначте безсполучникове речення з однорідними частинами.

варіанти відповідей

Поглянь у себе: море там вирує, міниться і грає.

Рум`яна осінь хилить віти, горіхи жовкнуть на ліщині.

Махнула осінь в ліси - вони зацвіли жовтими, пурпуровими та сірими фарбами.

Глянь на лиман той - втішається око.

Запитання 18

Позначте безсполучникове речення з неоднорідними частинами.

варіанти відповідей

Небо синішало, рожева пляма на заході танула й затягувалась в матовий димок вечірнього присмерку.

Приїхали до лісу - зійшло сонце.

Низько біжать димчасті хмари, жалібно кигичуть на вітрі чайки.

Тихо шелестіло листя верболозу; сичала під ногами гостролеза осока.

Запитання 19

Вкажіть речення з сурядним та підрядним зв`язком

варіанти відповідей

Падуть листки пожовклі і червоні і тихо плинуть по холоднім лоні туди, куди і молодість пішла.

Сьогодні сонце висвапило в осені ще один погожий день, і він не знав, куди йому занести бабине літо.

І серцю не дано бідніти, і думам не дано всихать.

Жаль мені незібраних плодів, тих, що не зустрінуться з устами,жаль не струшених з душі солодких слів, що не стали кладкою між нами.

Запитання 20

Знайдіть складнопідрядне з`ясувальне

варіанти відповідей

Перед очима замигтіли великі зорі, що займалися в небі.

Вітри гуляли по степу, що лежав тепер буйний, вилинялий, як пустеля.

Чайка у дивовижний терплячості все ще біліє на темнім уламку граніту, через який уже раз у раз перехлюпує хвиля.

Далеко від степу люди чули, як стугоніла земля.

Запитання 21

Вкажіть складносурядне речення, частини якого пов`язані єднальним сполучником

варіанти відповідей

Не то осінні води шуміли, не то вітер бився в заломах провалля.

Ні людей, ні хат не було, але смужка синього диму снувалась поміж деревами.

То комиш упаде в око, то дим тріпоче в повітрі.

Картатий вечір упав на причілок, і в місячному сні притихли збезлюднені сіножаті, ниви й білі хмари за нивами.

Запитання 22

1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо вгору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4)Недалеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) Удалині степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В третьому

Г п'ятому

Запитання 23

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

Український письменник В. Винниченко якось сказав: “Як нудно сіро проходить життя людей неталановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті”.

“Суспільність, – говорив М. Грушевський, – що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу”.

“Слово – найтонше доторкання до серця, – був переконаний В. Сухомлинський, – воно може стати і запашною квіткою, і живою водою і розжареним залізом”.

“Митець не може відвернутися від своєї сучасності, – говорив Альбер Камю і далі пояснював: “Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу”.

Запитання 24

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

Я цієї пісні раніше не чув, – сказав студентові Василь: – Ви її всю знаєте?

«Щось воно недобре»: подумав Андрій, удивляючись у пітьму.

«Може, я міг би вам допомогти?» – довірливо запитав незнайомець.

«М’ята», – прошепотіла Настя. – «Зійшла холодна м’ята».

Запитання 25

Укажіть речення з прямою мовою, до якого правильно складено схему.


варіанти відповідей

«Дякую панове! — сміючись відповів Богун. — Лазня непогана!»

«П! — а. — П!»

«Се твоє поле?» — боязко спитала вона Чіпку.

«П ?»,— а.

Коли батько сказав, що мене прийняли у другу групу, мати одразу сумно повторила своє: «І що тільки буде з цієї дитини?»

«П»:— а ?.

«Голова за булаву? — глузливий сміх козацький дзвінким ляпасом хльоснув Яремі в обличчя. — Мала плата, ясновельможний пане, за голову Хмельницького».

«П?» — а.— «П».

Запитання 26

2. У реченні Світлиця була весела, повна пахощів (І.Нечуй-Левицький) наявна така пунктограма:





варіанти відповідей

А) кома між однорідними членами речення;

Б) кома при відокремлених членах речення;

В) кома при уточнюючих, пояснювальних та приєднувальних членах речення;

Г) кома при порівняльних зворотах;

Запитання 27

5. V. У якому з наведених речень є звертання, яке треба виділити комами?






варіанти відповідей

А) На щo ви проміняли королево троянду i живого солов’я? (І.Жиленко);

Б) Гріє сонечко! Усміхається небо яснеє, дзвонить пісеньку жайворонок, затонувши десь в бездні-глубіні кришталевого oкeaнy (І.Франко);

В) Чіпка перестав хліба робити, став по ярмарках їздити, полотна скуповувати та перепродувати (Панас Мирний).

Запитання 28

Визначте називне речення.

варіанти відповідей

Та й Михасеві не з медом жилося.

Ходімте в сад.

Вечір. Пристань.


Серце битись перестане.

Видно неба синє дно. 

Запитання 29

Прочитайте речення.

Найбільш ... проєктами зацікавилися ті підприємства, які мають значно ... ресурси й ... потенціал.

Правильним є варіант заповнення пропусків

варіанти відповідей

вигіднішими, потужніші, найбільший

вигідними, потужні, найбільший

вигідними, потужніші, більший

вигідними, потужніші, найбільший

Запитання 30

Після речення

Нічне небо всіяне зорями ... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

серед яких круглий срібний красень.

а хвилі моря мерехтять блискітками.

ніби казковий чарівний килим.

завтра буде сонячна днина.

Запитання 31

Який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного "Вчителька повідомила, ...

варіанти відповідей

часу

способу дії

означальне

з'ясувальне 

Запитання 32

Підрядні обставинні є в таких реченнях

варіанти відповідей

З дороги видно було, як вився у низині кривульками глибокий та каламутний Прут. (М. Коцюбинський)

Ще високо над обрієм стояло сонце, коли гребці закінчили згрібати сіно. (Ю. Збанацький)

На серці було так легко, як часом у малої дитини гарного погідного ранку. (М. Коцюбинський)

Пташки, що влітку так співали, ірй вже поодлітали. (Є.Гребінка)

Запитання 33

Виділіть речення, в якому сполучне слово є членом речення:

варіанти відповідей

Куди серце летить,туди й око глядить.

Виспівує та щебече, поки місяць зійде.

Той друзів не має, хто себе надміру любить.

Знай, що терен груш не родить.

Запитання 34

В якому реченні правильно розставлено розділові знаки:

варіанти відповідей

Я вірю в ті чари, я вірю в ту силу бо серцем їх почуваю.

Хоч не рідний син Ярема а щира дитина.

І слухайте ж щоб дітям розказати, щоб і діти знали.

Солодко слухати йому цю одвічну музику степу, що її ні на яких інших планетах не буде.

Запитання 35

Знайдіть складнопідрядне умови

варіанти відповідей

На небі тремтіли ще досвітні зорі, коли зимовий ранок засівав над землею срібним снігом.

Коли сонце золотим чкрвінцем викотилось на блакитний поділ, чари ночі разом розтанули.

Коли б у людства не було фантазій, було б стократ на світі легше жить.

Коли заходить ніч, тоді дивоцвітом цвіте степ.

Запитання 36

 Синтаксичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

За річкою Прип’яттю

У селі Семигори

На станції Жмеринка

У місті Сумах

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест