Відокремлені члени речення: відокремлена обставина
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...Простим реченням з відокремленою обставиною є
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Усі розділові знаки правильно вжито в реченні
Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)
Неправильно побудовано речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам’яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому — завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було […] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші не/сміливі фіалки, вдихали міцний і п’янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі, не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/ має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі — ні хмаринки, тільки лине […] пісня жайворонка.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми обов’язково поїдемо до Києва…» додати
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].
Уточнювальною обставиною ускладнено речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.
Розділовий знак:
1) кома
2) двокрапка
3) тире
4) дужки
Приклад:
А) Знаю я … моє ім’я не згасне на прийдешнім сонячнім путі.
Б) Це просто день, що врубується в простір … Сергій Жадан ….
В) Ось ранок … синім возом … їде … і сонця сніп в село везе.
Г) Вдихати вітер Батьківщини … найвище щастя на землі.
Д) І сонце падало за тьмяним морем трав … на землю маки кинувши червоні.
Не можна замінити дієприслівниковий зворот підрядним обставинним у реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати
Доберіть приклад до кожного випадку вживання коми.
Випадок уживання коми:
1) між однорідними членами речення
2) при відокремленому члені речення
3) між частинами безсполучникового речення
4) між частинами складносурядного речення
Приклад:
А) Не страшна тобі ані посуха, ані дощ.
Б) Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.
В) Жайворонок висить на невидимій нитці, співаючи весну.
Г) Лягло сонце за горою, зірки засіяли.
Д) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Граматично правильне продовження речення «Обираючи стиль одягу,..» подано в рядку
Граматично правильно побудовано речення
Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Уранці землю притрусив легкий сніжок…» обрати
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Розділові знаки правильно розставлено в реченні
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Забілена в тумани Говерла чатує на обрії...» вибрати
Граматично правильне продовження речення «Занотовуючи результати експерименту, …»
Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Дуб здавна постає як символ незламної сили, могутності та переможного довголіття. (2) У селі (В,в)ерхня Хортиця, яке нині перетворилося на передмістя Запоріжжя, височить дуб-велетень, вік якого понад вісімсот років. (3) Ще за часів (К,к)иївської Русі з брунатного жолудя проклюнувся паросток і, набираючи сили, згодом перетворився на розлоге дерево. (4) Під ним проходили мешканці (П,п)івденних степів, у його затінку вони відпочивали, ховалися від дощу або палючого сонця. (5) Нині над дубом-велетнем мчать реактивні лайнери, пролітають штучні супутники (З,з)емлі, а він, як і колись, живе, зеленіє, задумливо шумить серед безкраїх рідних обширів.
Відокремленою обставиною ускладнено речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Холодні осінні тумани клубочаться в/горі і спускають на землю мокрі коси. (2) Пливе в сірі без/вісті нудьга, пливе […] , і стиха хлипає сум. (3) Плачуть голі дерева, плачуть солом’яні стріхи, умивається сльозами вбога земля і не/знає, коли усміхнеться. (4) Міріади дрібних крапель спадають до/долу, і пливуть, змішані з землею, брудними потоками. (5) Недобрі думи крутяться тут, над головою, висять хмарами, котяться туманом.
Уточнювальною обставиною ускладнено речення
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Бувало, у найтемнішу ніч, коли темрява билась у вікна, як хвилі безмежного моря, під вікном несподівано закрутиться веремія, у шибках процвіте цілий рій синіх, сірих, карих очей. (2) Здається, що підпливали вони на чорних хвилях як черідка цікавих рибок до самотнього в морі темряви вогника у вікні. (З) Нашумлять, наговорять і знову в темряву одлинуть. (4) Випаде сніг - зіб'є бучу: їхати на санях; гуртом їдемо в сусіднє село до старого вчителя в гості. (5) Метелиця, гребні, а з нами мов мара якась весела починає загравати: вигукуємо, сміємося, співаємо, підскакуємо на кожному гребні й, хапаючись одне за одного, перекидаємося в сніг. (6) Дядько чухає голову: невпокійна це й клопітна справа - од села до села перевезти в хуртовину хуру реготу. (7) Навмисне ми ніколи не шукали собі веселощів, ми їх одкладали на далі, «на колись».
Пунктуаційна помилка є в реченні
Підрядним реченням причини можна замінити відокремлену обставину в рядку
Граматичну помилку допущено в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Позначте речення, у якому одиничний дієприслівник ПОТРІБНО відокремити комою (розділові знаки пропущено):
Позначте речення, що потребує редагування:
Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені)
Граматична помилка допущена в реченні
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
Приєднайте до частини «Парламентарі неодмінно ухвалять це рішення...» запропоновані варіанти та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення:
1) ...завчасно провівши тривалі консультації у фракціях.
2) ...потім же все залежатиме від професійних дій уряду.
3) ...як у сесійній залі оголосять початок пленарного засідання.
4) ...але доручать Кабінетові Міністрів розробити програму дій.
Тип речення:
А) просте з однорідними членами
Б) просте з відокремленим членом
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Граматичну помилку допущено в реченні
Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака.
Розділовий знак:
1) кома в безсполучниковому реченні
2) кома в складнопідрядному реченні
3) кома в складносурядному реченні
4) кома при відокремленій обставині
Приклад:
А) Між зеленими садами, між сірими стінами загравали вже фіолетові тіні.
Б) Уткнувшись у тепло долин, вітер спросоння погойдував чорні тополі.
В) Яра пшениця була молода й висока, а горді соняшники стояли ще вищі.
Г) Десь скрадливо скрипнула хвіртка, насмішливо обізвався дівочий голос.
Д) У плесі ворушилися затонулі тіні хат, на яких сторч головою дрімали лелеки.
Відокремленою обставиною ускладнено речення
Редагування потребує речення
Приєднайте до фрагмента речення «Продукти в холодильнику треба зберігати за певними правилами…» запропоновані варіанти його продовження та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення:
1) щоб запобігти швидкому псуванню харчів.
2) зважаючи на небезпеку розмноження шкідливих бактерій.
3) тільки так у ньому не з’являтимуться сторонні запахи.
4) і тоді сімейні витрати будуть суттєво меншими.
Тип речення:
А) просте з відокремленими членами
Б) просте з однорідними членами
В) складнопідрядне
Г) складносурядне
Д) складне безсполучникове
Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки…
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Потребує редагування речення
Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента
«Оглядаючи експозицію музею, …» додати
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…
Простим є речення
Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, …» наведено в рядку
Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру,..» наведено в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Аж тут підвівся Орфей і,(1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав: то була пісня,(3) що її найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) можливо,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Кому перед виділеним словом треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено)
Проаналізуйте текст і виконайте завдання
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Редагування потребує речення
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення:
1) додаток
2) означення
3) обставина
4) прикладка (різновид означення)
Приклад речення:
А) В університеті Альфред Керхер, окрім механіки та електроінженерії, досконало вивчив будову парових машин і різних видів двигунів.
Б) Далекого 1935 року молодий інженер відкриває власну справу, розпочавши будівництво свого першого заводу.
В) У конструктора А. Керхера не було надзвичайних статків, натомість він мав золотий капітал – патенти на свої винаходи.
Г) На кошти, виручені за продаж кількох патентів, і було побудовано перший завод нині відомого світового бренда.
Д) У Німеччині й Австрії слово KÄRCHER означає не лише назву компанії, а й чищення автомобіля за допомогою обладнання для миття водою під тиском.
Потребує редагування речення
Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку
Потребує редагування речення
Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
А) Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
Б) Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
В) Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
Г) Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
Д) Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Відокремленою обставиною ускладнено речення, позначене
Редагування потребує речення
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Франсуа Рабле на всяк лад регоче з усюдисущих пройдисвітів,(1) шарлатанів,(2) ненажер,(3) але для повного відчуття глибини цієї сатири необхідно зануритися в стихію гіпербол,(4) щедро вжитих автором:(5) те,(6) що нерідко видається хибним і перебільшеним,(7) часто спростовує пихато виголошені марнославцями вимоги.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Граматично правильне продовження речення «Перечитуючи твої листи,..» наведено в рядку
Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
А) Кожен охочий може взяти собі такий пакетик і посіяти його вміст біля своєї домівки, а завдяки цьому вдасться виростити 36 000 польових рослин, які, приваблюючи метеликів, сприятимуть збереженню популяції.
Б) Навіть такий незвичний спосіб підтримки комах має насправді величезне значення, оскільки від диких запилювачів залежить як сільське господарство Великої Британії, так й екосистема Британських островів загалом.
В) Ці постери, кожен з яких має 3 000 відривних пакетиків з насінням польових рослин, розмістили в різних районах Лондона.
Г) Щоб хоч якось зарадити цій небезпеці, один з косметичних брендів, як повідомляє видання «The Drum», створив оригінальні рекламні постери з насінням.
Д) Після потужних весняних штормів, у Великій Британії майже двадцять відсотків видів метеликів опинилися під загрозою зникнення.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
З'ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення:
1) додаток
2) означення
3) обставина
4) прикладка (різновид означення)
Приклад:
А) Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь нікого не розчулить.
Б) Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
В) Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
Г) Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм рокам.
Д) Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
Редагування потребує речення
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення.
Відокремлений член речення:
1) означення
2) обставина
3) додаток
4) прикладка (різновид означення)
Приклад:
А) Кирилівська церква в Києві, зведена ще в середині ХІІ століття, – видатна пам’ятка архітектури та монументального живопису.
Б) Тут поховано Святослава Всеволодовича – одного з головних героїв давньоруської поеми «Слово про похід Ігорів».
В) Упродовж восьми століть свята обитель пережила періоди розквіту й занепаду, перебудов і реставрацій.
Г) На стінах Кирилівської церкви можна побачити як олійний стінопис ХІХ століття, так і справжні художні скарби, зокрема фрески ХІІ століття.
Д) У 1970-х роках, обережно знімаючи багатовікові нашарування, реставратори відкрили понад 800 давньоруських фресок.
Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку
Доберіть приклад (А – Д) до кожного виду відокремленого члена речення (1–4).
Перший стовпчик:
1) додаток
2) означення
3) обставина
4) прикладка (різновид означення)
Другий стовпчик:
А) На вернісаж прийшли колеги пейзажиста – справжні поціновувачі образотворчого мистецтва.
Б) Переглянувши другий розділ книги, письменник був надзвичайно задоволений ілюстраціями.
В) Учасники форуму, натхненні промовою голови оргкомітету, жваво обговорювали перспективи співпраці.
Г) Виставка триватиме до кінця вересня й працюватиме щодня, крім останньої суботи місяця.
Д) Кожен митець прагне визнання або слави, тож мріє знайти стежину до людського серця.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома