синтаксис та орфографія (складне речення)

Додано: 17 червня
Предмет: Українська мова, 9 клас
20 запитань
Запитання 1

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

блаки(т/тт)ю, сестри(ч/чч)ин, пі(д/дд)анство

ста(т/тт)ями, безсмер(т/тт)я, нездола(н/нн)ий

ста(т/тт)ей, подоро(ж/жж)ю, страй(к/кк)ом

народже(н/нн)ий, довкі(л/лл)я, пі(в/вв)ідра

передбуря(н/нн)ий, зві(д/дд)аля, ро(з/зз)утися

Запитання 2

Літеру З на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка


варіанти відповідей

ро..житися, бе..таланний, ..жовклий


..томлений, бе..журний, бе..хмарний

..палення, ро..поділ, бе..коштовний

ро..трощити, бе..карний, ..худнення

..кроплення, ро..холодити, ро..квіт

Запитання 3

Літеру Е треба писати на місці крапок у всіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..старий, пр..багато, пр..кінцевий

пр..білений, пр..чудовий, пр..довгий


пр..великий, пр..непорочний, пр..стол

пр..велебний, пр. дорожній, пр..тихий

пр..важкий, пр..крашений, пр..поганий

Запитання 4

Правил уживання великої літери дотримано в рядку

варіанти відповідей

сесія Івано-Франківської обласної Ради

Постанова Кабінету Міністрів України

Міжнародний комітет Червоного хреста

Кримська астрофізична обсерваторія

кафедра Новітньої історії України


Запитання 5

Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку


варіанти відповідей

Версальський мир, святкування Івана Купала

Збройні сили України, сузір'я «Великий Віз»

Свято Воскресіння Господнього, князь Олег Віщий

Донецький Національний університет, майдан Свободи

«Кирило-Мефодіївське» братство, епоха середньовіччя

Запитання 6

АПОСТРОФ на місці пропуску треба ставити в усіх словах рядка

варіанти відповідей

к..янті, кон..юнктура, П..ємонт


круп..є, Х..юстон, М..юнхен

валер..яна, ридик..юль, вар..єте

ад..юнкт, манік..юр, В..єтнам

прем..єра, Барб..юс, ар..єргард

Запитання 7

М'ЯКИЙ ЗНАК на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

магістрал.., асфал..т, пап..є-маше

барел..єф, рел..єфний, п..єса

порт..єра, міл..ярдер, бал..зам

б..юлетень, грил..яж, Мол..єр

дос..є, мад..ярський, модел..єр

Запитання 8

.  Після речення ГАМІР УМИТЬ СТИХ… треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати

варіанти відповідей

стало чути навіть політ бджоли.

навіть дерева стоять безшелесно.

пролунав дзвоник на урок.

усе навколо принишкло.

навколо запанувала дзвінка тиша.

 

Запитання 9

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Весна ще красу несе.

Я знаю мова мамина свята.

Боятися вовків у ліс не ходити.

Не штука ганьбити штука ліпше зробити.

Будеш сіяти з сумом вродить печаль

Запитання 10

Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити тире в рядку (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Дощ упав на жито будем краще жити.

I причувається десь пісня за горою лине.

Волосся вигоріло ходив без шапки довго.

Поступово багрянці лicy згасають сідає сонце.

Самотність як oбірвана струна вона інколи не буває в парі.

Запитання 11

 Складне речення з підрядним обставинним міри і ступеня утворить­ся, якщо серед варіантів продовження речення УДАРИВ ГРІМ... вибрати   

варіанти відповідей

коли сонце заховалося за хмару.

хоч негоди прогноз не обіцяв.

так що птахи вмить розлетілися.

що аж шибки затряслися в домі.

якого ой як я чекала в таку посуху.

Запитання 12

 Складнопідрядним iз підрядною частиною способу дії є речення

варіанти відповідей

Як парость виноградної лози, плекайте мову.

Моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани.


Розливається кров i по жилах тече, ніби пахне вона лободою.

На pідні землі сiячi вертають, щоб сіяти святе своє зерно.

Зроби так, щоб серце моє солов’їне забуло очей тих блакить.

Запитання 13

 Прочитайте речення.

Солов’ї заливисто перетьохкуються у вербах (1) i (2) коли вони тьохкають (3) то здається (4) усе на cвіті зникає.

НЕ ТРЕБА ставити кому на місці цифри

варіанти відповідей

 1(1)

2(2)

3(3)

4(4)

Запитання 14

  Пунктуаційну помилку допущено в реченні

 


варіанти відповідей

Перед тим як сідати обідати, радимо обов’язково ретельно помити руки милом.

 

I хоча життя послало йому калюжу, замість океану, душа в нього була океанська.

Бери стільки, скільки можеш підняти, інакше надірвешся й утратиш усе, що маєш.

Незважаючи на те, що починалася буря, ми всією юрбою йшли до морського берега.

Запитання 15

  Кому пропущено в реченні

варіанти відповідей

За традицією кожний, хто переживає сильне й глибоке почуття відкриває записничок i занотовує, як довго воно тривало.

 Засідання, що відбувалося сьогодні, стало справді цікавим завдяки людині, яка стояла тепер на трибуні.

Западає тиша, у якій вряди-годи чується порипування крісла, чиєсь покахикування чи бурчання в шлунку.

 Думою тугу розвію, щоб був я завжди таким, яким мене мати вродила й благословила в світи.

Запитання 16

Звук [ш] є в кожному слові рядка

варіанти відповідей

шедевр, сушити, щока, книжка


щедрівка, довший, хрущ, арешт

вищий, помічник, проща, щебет

кришталь, молодший, шанс, ніж

муштра, мурашка, душа, нижче

Запитання 17

НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

   

варіанти відповідей

  чергувати в столовій

    

 розкрийте підручник

    

 поступати в інститут

    

 небезпечний поворот

     

бутилка шампанського

Запитання 18

Лише в однині вживаються всі іменники рядка

варіанти відповідей

вазон, прикрість, зелень

Крим, молоко, залізо

Дністер, козацтво, ім'я

людство, сум, мальва

радість, золото, вітер


Запитання 19

Позначте рядок, у якому від усіх прикметників можна утворити ступені порівняння

варіанти відповідей

чорний, м'який, сліпий, широкий;


товстий, надзвичайний, глибокий, синій;

високий, білий, приємний, сміливий;

красивий, маленький, цікавий, важливий.

лисий, пустий, білявий, короткий 

Запитання 20

Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

варіанти відповідей

двадцять два абрикоси


чотири помідори

півтора огірка

два з половиною банана

одна ціла і одна друга лимона

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест